(Nie)modny jak Polak – dla prawie połowy z nas moda jest istotna. 
Jak ją rozumiemy i czy nadążamy za trendami?



– Moda jest ważną częścią życia dla 41% Polaków – wynika z badania Huawei CBG Polska. Jej znaczenie wzrasta wraz z zarobkami, osiągając poziom 57% wśród osób z dochodem powyżej 4000 zł netto. Ponad 1/3 badanych z tej grupy wskazało, że bycie na czasie, wzmacnia ich pewność siebie i pomaga podkreślić ich osobowość. Zdaniem 31% zwolenników mody pozwala ona podkreślić atrakcyjność fizyczną. Kolejnym powodem jest zamiłowanie do świata mody i nowych trendów (28%). Moda jest mało ważna lub nieważna dla 44% Polaków. Najmniej na byciu na czasie zależy osobom powyżej 50 roku życia (deklaruje tak 52% respondentów w tym wieku). Czy zatem jesteśmy modni? Jaką biżuterię nosimy i czym dla Polaków jest moda?

Opinie są mocno zróżnicowane. Dla 38% z nas moda daje możliwość wyrażenia siebie, 33% Polaków odnajduje w niej sposób na podkreślenie swojego stylu, dla 24% oznacza bycie na bieżąco z obowiązującymi trendami, a 21% z nas pomaga wyróżnić się z tłumu. Jednocześnie co piąty ankietowany uważa, że moda narzuca wzorce ubioru i zachowania, a także wymusza kupowanie co roku nowych ubrań, ponieważ zeszłoroczne są już niemodne.

Ciężko jest zdefiniować modę. Modne lub nie może być to, co robimy i kupujemy, gdzie i co jemy, jak spędzamy wolny czas, a nawet jak dbamy o swoje zdrowie. I Polacy są w tym zaskakująco konsekwentni. Osoby, które zadeklarowały, że moda jest dla nich ważna, zdecydowanie częściej niż pozostali starają się być na czasie m.in.: zdrowo się odżywiają i trenują (62% wobec 36%, dla których moda jest nieistotna), niedawno kupiły nowy telefon (48% wobec 28%), inspirują się trendami na social mediach (46% wobec 14%) czy noszą modne ubrania (45% i 11%). Po tych wynikach widać, jak społecznie istotne jest kreowanie trendów prozdrowotnych oraz tworzenie wartościowych treści na mediach społecznościowych. Moda może zdziałać naprawdę dużo dobrego.

Na kolejnych miejscach respondenci wymieniali m.in.: dbanie o stylowe dodatki (np. biżuterię i zegarek – 43% wobec 14%), posiadanie modnej fryzury (39% wobec 10%), chodzenie do modnych restauracji (28% i 6%), kupowanie tylko markowych ubrań (27% i 5%) czy spędzanie czasu wyłącznie w modnych miejscach (27% i 5%).

Atrybuty modnej osoby

Według Polaków modne osoby charakteryzują się tym, że dobrze dobierają elementy ubrania ze sobą (48%), podążają za trendami modowymi, które pojawiają się w social mediach (35%) oraz ubierają się w rzeczy z najnowszych kolekcji (33%). Ponadto modnych ludzi można rozpoznać po tym, że noszą stylowe dodatki – okulary, torebkę (32%), po kolorach, wzorach i krojach ubrań, jakie noszą (30%) oraz po obecności stylowych dodatków w postaci biżuterii (28%).



Najlepsza ozdoba dla mężczyzny? Zegarek!

Najczęściej noszoną przez panów biżuterią jest zegarek klasyczny (38%), ale już na drugim miejscu plasuje się smartwatch (27%). Jest tak samo popularny u męskiej części badanych, co noszenie obrączki lub łańcuszka. W przypadku polskich kobiet smart zegarek wybiera 23% z nich. Wyprzedzają go takie elementy biżuteryjne, jak kolczyki, łańcuszek na szyję (po 64%) i pierścionki (62%), bransoletka na rękę (50%), obrączka (45%) i naszyjnik (43%). Na kolejnym miejscu uplasował się zegarek klasyczny, co oznacza, że ozdoba nadgarstka jest dla pań ważnym elementem stroju.

– Smartwatche, początkowo traktowane jako sportowy gadżet, dziś przyjmują elegancki wygląd, a jakością wykonania i designem nie odbiegają od klasycznych markowych czasomierzy. Dzięki temu inteligentne zegarki, takie jak HUAWEI WATCH GT 4, stanowią stylowy dodatek do naszego ubioru i mogą być noszone zawsze, niezależnie od okazji. Sprawdzą się zarówno do sportowego stroju na trening, casualowej stylizacji na służbowe spotkanie, jak i podczas eleganckiego, wieczornego wyjścia – mówi Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.

To już ostatnie dni, by skorzystać z promocji na zakup stylowych smartwatchy

Tylko do 15 października 2023 r. smartwatche HUAWEI WATCH GT 4 są dostępne w specjalnej ofercie premierowej, w ramach której ich nabywcy otrzymają w prezencie (lub za 1 zł) słuchawki HUAWEI FreeBuds SE 2 o wartości 199 zł. Smartwatche są dostępne w dwóch rozmiarach koperty: 41 mm na drobniejsze nadgarstki i 46 mm na te większe, łącznie w aż 7 wersjach wykończenia. Tak szeroki wybór sprawia, że każdy znajdzie model, który podkreśli jego styl i osobowość. Ceny zegarków zaczynają się od 1199 zł w przypadku wersji z tarczą 41 mm oraz od 1099 zł w przypadku większych modeli.

Smartwatche HUAWEI WATCH GT 4 można nabyć w oficjalnym sklepie huawei.pl, w strefie marki na Allegro oraz u Partnerów Biznesowych firmy – operatorów sieci Plus, Play, Orange i T Mobile oraz w sklepach sieci handlowych: Media Expert, RTV Euro AGD, Media Markt, X-kom, Komputronik i Neonet.

***

O Huawei Consumer Business Group
Huawei jest jednym z czołowych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie. Huawei Consumer Business Group (CBG), jedna z trzech grup biznesowych firmy, oferuje konsumentom w Polsce szeroką gamę produktów, które dzięki zaawansowanym technologiom, ułatwiają codzienne życie. Portfolio Huawei zawiera szeroki wachlarz produktów: smartfony, laptopy, tablety, monitory, smartwatche, opaski sportowe, bezprzewodowe słuchawki, głośniki, routery czy rozwiązania chmurowe. Od 2019 roku Huawei intensywnie rozwija swój autorski ekosystem Huawei Mobile Services oraz sklep z aplikacjami AppGallery, który w skali świata oferuje dostęp do ponad 177 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS, w tym ponad 8000 aplikacji w języku polskim. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 580 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Firma ma ponad 30-letnie doświadczenie w tworzeniu technologii teleinformatycznych, a motto marki „Make it possible” jest gwarancją stałego wysiłku firmy w dostarczaniu użytkownikom na całym świecie najnowocześniejszych, innowacyjnych technologii, urządzeń i usług. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę Huawei Consumer Business Group: consumer.huawei.com/pl/.

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat Huawei Consumer BG, śledź nas na:
Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobilePL
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobilepl
YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiPolska

1 Badanie wykonano w sierpniu 2023 roku na zlecenie HUAWEI CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1001 osób.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze metody spowalniania progresji krótkowzroczności u dzieci?

Nawet połowa światowej populacji do 2050 roku będzie zmagała się z krótkowzrocznością – wadą wzroku, która w skrajnych przypadkach może…
CZYTAJ

Proteiny i wysoka jakość odżywcza. Specyfika suplementów diety

Dwie trzecie młodych Polaków uznaje swoje nawyki żywieniowe za zdrowe, a jednocześnie tylko co czwarty Polak odżywia się zgodnie z…
CZYTAJ

Rozmowa z Dr Franciszkiem Strzałkowskim, założycielem Kliniki Strzałkowski

DR FRANCISZEK STRZAŁKOWSKI - po powrocie z zagranicy 5 lat temu , założył Klinikę Strzałkowski. Lekarz medycyny estetycznej, anestezjolog, członek…
CZYTAJ

Jesienne obniżenie nastroju – jak sobie z nim radzić? Niezawodne źródła wsparcia

Po intensywnym lecie, kiedy jesteśmy pełni aktywności i pozytywnej motywacji, chłodniejsza pogoda może wpłynąć na naszą psychikę. Czy jednak winna…
CZYTAJ

Kluczowe trendy w dietetyce a dieta idealna

Globalne trendy żywieniowe, mimo że zmieniają się dość dynamicznie, to jednak konsekwentnie ewoluują w jednym kierunku – dążymy do tego,…
CZYTAJ

Wyjazd do uzdrowiska po zdrowie!

Wyjazd do uzdrowiska to dla wielu osób doskonała okazja, aby zadbać o swoje zdrowie, odprężyć się i cieszyć wspaniałym wypoczynkiem.…
CZYTAJ

Odmłodzenie i odświeżenie – Dwa wyzwania dla skóry wokół oczu

Delikatna skóra wokół oczu – szczególnie ta dojrzała – wymaga spersonalizowanej pielęgnacji nastawionej jednocześnie na kilka obszarów. Najważniejsze z nich…
CZYTAJ

„Wspólnie rozgrzewamy serca seniorów” Knorr wspiera Stowarzyszenie mali bracia Ubogich

Obecność drugiego człowieka, chęć rozmowy, otwartość, ciepły posiłek - mają moc, by odmienić choć na chwilę życie osamotnionych, starszych osób.…
CZYTAJ

Antybiotykooporność – cicha pandemia XXI wieku. Bezpieczne stosowanie antybiotyków

Sezon jesienno-zimowy sprzyja wzrostowi zachorowań, a leczenie różnych grup wiekowych, od dzieci po seniorów, często wymaga zastosowania antybiotyków. Z okazji…
CZYTAJ

Dowiedz się więcej o swojej odporności!

#Katar, #kichanie, #kaszel i ból gardła to poza kolorowymi liśćmi drzew charakterystyczne oznaki mokrej i zimnej jesieni. Za wymienione objawy…
CZYTAJ

Wpływ konieczności przesiedlenia na zdrowie psychiczne i dobrostan psychospołeczny dzieci

„Bez wątpienia jest tu fajnie; ale prawdziwy dom, to własny dom...” - Badanie subiektywnego dobrostanu dzieci i młodzieży mieszkających w…
CZYTAJ

Rola białka w zrównoważonej diecie

Białko stanowi około 20% masy ciała człowieka, z czego mniej więcej 300 g ulega wymianie w ciągu doby. Ten niezbędny…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Wyjazd do uzdrowiska po zdrowie!

Wyjazd do uzdrowiska to dla wielu osób doskonała okazja, aby zadbać o…
CZYTAJ

Antybiotykooporność – cicha pandemia XXI wieku. Bezpieczne stosowanie antybiotyków

Sezon jesienno-zimowy sprzyja wzrostowi zachorowań, a leczenie różnych grup wiekowych, od dzieci…
CZYTAJ

Dowiedz się więcej o swojej odporności!

#Katar, #kichanie, #kaszel i ból gardła to poza kolorowymi liśćmi drzew charakterystyczne…
CZYTAJ

Cukrzyca: znaj ryzyko – bądź odpowiedzialny. Kto jest na nią szczególnie narażony? Czy można obniżyć ryzyko zachorowania? Co jeść przy cukrzycy?

14 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Cukrzycy. W tym roku hasłem przewodnim…
CZYTAJ

Samobadanie piersi ratuje życie

Rak piersi to choroba podstępna, gdyż początkowo nie daje symptomów, a pierwszym…
CZYTAJ