Kongres Fachowców pt. „Moda w internecie – Internet w modzie”



27 sierpnia, podczas pierwszego dnia Targów Mody Poznań odbędzie się Kongres Fachowców. To wydarzenie, które podczas poprzedniej edycji odbiło się szerokim echem w mediach i wśród osób związanych z branżą mody. Tematyczną debatę ekspertów ponownie poprowadzi energetyczna Paulina Smaszcz-Kurzajewska, a wśród prelekcji nie zabraknie kwestii związanych z e-commerce, nowoczesnymi technologiami, zrównoważonym środowiskiem oraz drukiem 3D.

W Sali Ziemi, w godz. od 9:30 do 13:30 odbędzie się już po raz drugi, debata ekspertów reprezentujących instytucje kultury i sztuki, kancelarie prawne oraz przedsiębiorstwa związane z branżą mody. Nowością będą tematy związane z ekologią i zrównoważoną modą.

Chcąc zwiększyć świadomość tego tematu, część Kongresu Fachowców poświęcona zostanie właśnie tej dziedzinie. Obecni będą przedstawiciele marek modowych, reprezentujących ten ruch w modzie i opowiedzą o swoich doświadczeniach, czy da się tworzyć i sprzedawać modę eko. Opowiedzą o statystykach, certyfikatach oraz o tym jakie cechy powinny charakteryzować modę eko.

Nie zabraknie również nowinek ze świata technologii, takich jak case wirtualnej przymierzalni, o której mówi się, że to narzędzie przyszłości. Dyskusja obejmie również kwestie druku 3D, który coraz częściej wykorzystywany jest również w pracy projektantów i producentów odzieży. Specjaliści dogłębnie omówią tematy, które w świecie mody robią prawdziwą rewolucję.

Rejestracji można dokonać na stronie internetowej Targów Mody Poznań: targimodypoznan.pl/formularz-rejestracyjny-na-kongres

Prelekcje:

1. Finansowanie ze środków unijnych w branży mody – w imieniu kancelarii Wierciński Kwieciński, Baehr, prelekcję wygłosi Aleksandra Libiszowska. Wystąpienie zostanie poświęcone funduszom unijnym, z których finansować można rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój w branży modowej. Uczestnicy dowiedzą się, gdzie i jak szukać bezzwrotnych form pomocy finansowej, wspierającej innowacyjne projekty oraz promocję marki na rynkach zagranicznych.

2. Content Marketing w social-mediach w budowaniu marek – Katarzyna Pietrewicz-Żero i Bartosz Gorzejewski z Vogue Polska. O swoim wystąpieniu mówią krótko: Jednym z codziennych wyzwań, jakie stoją przed zespołem opiniotwórczego medium jest tworzenie i dystrybucja contentu, który pomaga markom osiągać ich cele biznesowe. Podzielimy się z Państwem naszymi doświadczeniami, pokażemy przykłady treści oraz wykorzystania mediów społecznościowych, które mogą okazać się pomocne w budowaniu strategii content marketingowej Państwa firm.




3. Kształcenie projektantów, a rzeczywistość biznesowa. Czyli jak przemysł modowy wspiera studentów uczelni artystycznych – Anna Karpińska z ramienia marki Solar Company, opowie o tym w jaki sposób modowa opowieść firmy jest nieustannie pisana na nowo dzięki Klinetkom, już od 30 lat oraz w jaki sposób realizowana jest współpraca ze studentami, która pozwala im osiągnąć wymarzone cele i wyjść z cienia.

4. Odpowiedzialna moda we współczesnym świecie – reprezentująca markę Slogan, Monika Krawczykowska. W swoim wystąpieniu przedstawi Slogan jako jedną z pionierskich, polskich marek w świecie ekologicznej i wegańskiej mody. Okazuje się, że wcale nie trudno jest tworzyć etyczne ubrania z poszanowaniem dla naszej planety i wolne od cierpienia zwierząt.

5. Technologia, która pozwala wirtualnie przymierzyć ubranie – Tomasz Runowicz w imieniu marki WEARFITS, opowie w jaki sposób działają „wirtualne przymierzalnie”, które od pewnego czasu coraz częściej pojawiają się na rynku. Skupi się także na tym, w jaki sposób technologia zamierza rozwiązać wyzwania wynikające z ewolucji technik sprzedaży.

6. Obraz współczesnego polskiego projektanta mody w oparciu o badania Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi – porażki, recepta na sukces, współpraca z partnerami oraz oczekiwania – Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. O tym jak dobrze rozwija się moda jako przemysł kreatywny oraz, jak ubrania od projektantów znajdują coraz więcej entuzjastów w polskim społeczeństwie opowie Magda Komarzeniec.

7. E-commerce fashion: jak marketplace wspiera Twój biznes – Marta Kaleta i Martyna Głowińska z działu Brand and product design z Domodi.pl, opowiedzą nieco więcej o zakupach w sieci, które w dobie wszechobecnego internetu stają się codziennością w życiu każdego człowieka.

8. Działania dla poprawy sytuacji przemysłu tekstylnego i modowego w kontekście kryzysu klimatycznego i zanieczyszczenia środowiska – o nadprodukcji, zanieczyszczaniu środowiska, ekologicznych materiałach, roślinach barwierskich i wykorzystaniu druku 3D opowie Zuza Wójcik.

9. Przykład marki modowej, propagującej zrównoważony rozwój – w imieniu marki NAGO, o idei oraz założeniach ekologicznego biznesu opowiedzą Jan Stasz i Julia Turewicz. Zwrócą uwagę przede wszystkim na to, w jaki sposób komponować swoją uniwersalną bazę ponadczasowych ubrań oraz czemu świadomy wybór materiałów jest tak ważny dla naszego środowiska.

Limitowana kolekcja BONDED BY Answear.LAB x LOBOS

BONDED BY to nowa przestrzeń dialogu między markami i twórcami – zainaugurowana w sezonie AW25/26 limitowaną kolekcją powstałą ze spotkania…
CZYTAJ

Szybki test, który może uratować życie — dlaczego warto badać się na HIV?

Choroby przenoszone drogą płciową to temat wstydliwy dla wielu pacjentów. Według danych Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny…
CZYTAJ

Czy to ADHD? Kiedy objawy są sygnałem, by zgłosić się do specjalisty

W ostatnich latach coraz więcej osób zastanawia się, czy ich codzienne trudności z koncentracją, organizacją czy emocjami mogą mieć związek…
CZYTAJ

Katastrofa naturalna – nie taka naturalna. Antropogeniczne uwarunkowania nasilenia zjawisk ekstremalnych i ich konsekwencji

W ostatnich dekadach obserwujemy w Polsce wzrost dotkliwości zjawisk ekstremalnych powodujących rozległe konsekwencje, określanych w przestrzeni publicznej jako „katastrofy naturalne”…
CZYTAJ

Okulary preprogresywne: rozwiązanie dla osób z pierwszymi objawami prezbiopii

Wraz z upływem lat zdolność oka do akomodacji, czyli dostosowywania ostrości widzenia do różnych odległości, stopniowo maleje. Około 35. roku…
CZYTAJ

Dlaczego tak boimy się raka? Ekspertki o emocjach, które towarzyszą chorobie

Dla wielu osób diagnoza raka wciąż brzmi jak wyrok. Strach, poczucie utraty kontroli i stereotypowe wyobrażenia o chorobie nowotworowej sprawiają,…
CZYTAJ

Co dalej po badaniu z okazji Movember? Dowiedz się, czym jest leczenie HIFU

Dzięki kampanii Movember wielu mężczyzn po raz pierwszy trafia na badanie prostaty. Czasem kończy się ono ulgą, ale bywa, że…
CZYTAJ

Światowy Tydzień Wiedzy o Antybiotykach (WAAW): wspólny głos w walce z cichą pandemią

W dniach 18-24 listopada po raz kolejny obchodzony jest World Antimicrobial Awareness Week (WAAW). Jest to globalna inicjatywa realizowana przez…
CZYTAJ

Dziura ozonowa – co się z nią stało?

Kiedy w latach 80. XX wieku naukowcy ogłosili, że nad Antarktydą pojawiła się „dziura ozonowa” – gigantyczny obszar niemal pozbawiony…
CZYTAJ

amień, który zostawia ślad w całym organizmie „Bakterie z kamienia nazębnego mogą przedostać się do krwi z ryzykiem zaostrzenia stanu zapalnego w innych narządach.”

Większość z nas wie, że kamień nazębny trzeba usuwać u dentysty, ale mało kto potrafi powiedzieć, czym właściwie różni się…
CZYTAJ

Lubię siebie. Nie dlatego, że jestem idealna. Dlatego, że jestem prawdziwa – wystartowała 6.edycja kampanii #lubiesiebie.

Kampania #lubiesiebie to nie kolejna inicjatywa o wyglądzie. To manifest świadomego życia w zgodzie ze sobą – ze swoim ciałem,…
CZYTAJ

Cukrzyca typu 2 – choroba, którą coraz częściej… cofamy

O cukrzycy powinniśmy rozmawiać nie tylko 14 listopada – w Światowy Dzień Cukrzycy, szczególnie, że z tą podstępną chorobą według…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Szybki test, który może uratować życie — dlaczego warto badać się na HIV?

Choroby przenoszone drogą płciową to temat wstydliwy dla wielu pacjentów. Według danych…
CZYTAJ

Czy to ADHD? Kiedy objawy są sygnałem, by zgłosić się do specjalisty

W ostatnich latach coraz więcej osób zastanawia się, czy ich codzienne trudności…
CZYTAJ

Okulary preprogresywne: rozwiązanie dla osób z pierwszymi objawami prezbiopii

Wraz z upływem lat zdolność oka do akomodacji, czyli dostosowywania ostrości widzenia…
CZYTAJ

Dlaczego tak boimy się raka? Ekspertki o emocjach, które towarzyszą chorobie

Dla wielu osób diagnoza raka wciąż brzmi jak wyrok. Strach, poczucie utraty…
CZYTAJ

Co dalej po badaniu z okazji Movember? Dowiedz się, czym jest leczenie HIFU

Dzięki kampanii Movember wielu mężczyzn po raz pierwszy trafia na badanie prostaty.…
CZYTAJ