Kongres Fachowców pt. „Moda w internecie – Internet w modzie”
27 sierpnia, podczas pierwszego dnia Targów Mody Poznań odbędzie się Kongres Fachowców. To wydarzenie, które podczas poprzedniej edycji odbiło się szerokim echem w mediach i wśród osób związanych z branżą mody. Tematyczną debatę ekspertów ponownie poprowadzi energetyczna Paulina Smaszcz-Kurzajewska, a wśród prelekcji nie zabraknie kwestii związanych z e-commerce, nowoczesnymi technologiami, zrównoważonym środowiskiem oraz drukiem 3D.
W Sali Ziemi, w godz. od 9:30 do 13:30 odbędzie się już po raz drugi, debata ekspertów reprezentujących instytucje kultury i sztuki, kancelarie prawne oraz przedsiębiorstwa związane z branżą mody. Nowością będą tematy związane z ekologią i zrównoważoną modą.
Chcąc zwiększyć świadomość tego tematu, część Kongresu Fachowców poświęcona zostanie właśnie tej dziedzinie. Obecni będą przedstawiciele marek modowych, reprezentujących ten ruch w modzie i opowiedzą o swoich doświadczeniach, czy da się tworzyć i sprzedawać modę eko. Opowiedzą o statystykach, certyfikatach oraz o tym jakie cechy powinny charakteryzować modę eko.
Nie zabraknie również nowinek ze świata technologii, takich jak case wirtualnej przymierzalni, o której mówi się, że to narzędzie przyszłości. Dyskusja obejmie również kwestie druku 3D, który coraz częściej wykorzystywany jest również w pracy projektantów i producentów odzieży. Specjaliści dogłębnie omówią tematy, które w świecie mody robią prawdziwą rewolucję.
Rejestracji można dokonać na stronie internetowej Targów Mody Poznań: targimodypoznan.pl/formularz-rejestracyjny-na-kongres
Prelekcje:
1. Finansowanie ze środków unijnych w branży mody – w imieniu kancelarii Wierciński Kwieciński, Baehr, prelekcję wygłosi Aleksandra Libiszowska. Wystąpienie zostanie poświęcone funduszom unijnym, z których finansować można rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój w branży modowej. Uczestnicy dowiedzą się, gdzie i jak szukać bezzwrotnych form pomocy finansowej, wspierającej innowacyjne projekty oraz promocję marki na rynkach zagranicznych.
2. Content Marketing w social-mediach w budowaniu marek – Katarzyna Pietrewicz-Żero i Bartosz Gorzejewski z Vogue Polska. O swoim wystąpieniu mówią krótko: Jednym z codziennych wyzwań, jakie stoją przed zespołem opiniotwórczego medium jest tworzenie i dystrybucja contentu, który pomaga markom osiągać ich cele biznesowe. Podzielimy się z Państwem naszymi doświadczeniami, pokażemy przykłady treści oraz wykorzystania mediów społecznościowych, które mogą okazać się pomocne w budowaniu strategii content marketingowej Państwa firm.
3. Kształcenie projektantów, a rzeczywistość biznesowa. Czyli jak przemysł modowy wspiera studentów uczelni artystycznych – Anna Karpińska z ramienia marki Solar Company, opowie o tym w jaki sposób modowa opowieść firmy jest nieustannie pisana na nowo dzięki Klinetkom, już od 30 lat oraz w jaki sposób realizowana jest współpraca ze studentami, która pozwala im osiągnąć wymarzone cele i wyjść z cienia.
4. Odpowiedzialna moda we współczesnym świecie – reprezentująca markę Slogan, Monika Krawczykowska. W swoim wystąpieniu przedstawi Slogan jako jedną z pionierskich, polskich marek w świecie ekologicznej i wegańskiej mody. Okazuje się, że wcale nie trudno jest tworzyć etyczne ubrania z poszanowaniem dla naszej planety i wolne od cierpienia zwierząt.
5. Technologia, która pozwala wirtualnie przymierzyć ubranie – Tomasz Runowicz w imieniu marki WEARFITS, opowie w jaki sposób działają „wirtualne przymierzalnie”, które od pewnego czasu coraz częściej pojawiają się na rynku. Skupi się także na tym, w jaki sposób technologia zamierza rozwiązać wyzwania wynikające z ewolucji technik sprzedaży.
6. Obraz współczesnego polskiego projektanta mody w oparciu o badania Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi – porażki, recepta na sukces, współpraca z partnerami oraz oczekiwania – Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. O tym jak dobrze rozwija się moda jako przemysł kreatywny oraz, jak ubrania od projektantów znajdują coraz więcej entuzjastów w polskim społeczeństwie opowie Magda Komarzeniec.
7. E-commerce fashion: jak marketplace wspiera Twój biznes – Marta Kaleta i Martyna Głowińska z działu Brand and product design z Domodi.pl, opowiedzą nieco więcej o zakupach w sieci, które w dobie wszechobecnego internetu stają się codziennością w życiu każdego człowieka.
8. Działania dla poprawy sytuacji przemysłu tekstylnego i modowego w kontekście kryzysu klimatycznego i zanieczyszczenia środowiska – o nadprodukcji, zanieczyszczaniu środowiska, ekologicznych materiałach, roślinach barwierskich i wykorzystaniu druku 3D opowie Zuza Wójcik.
9. Przykład marki modowej, propagującej zrównoważony rozwój – w imieniu marki NAGO, o idei oraz założeniach ekologicznego biznesu opowiedzą Jan Stasz i Julia Turewicz. Zwrócą uwagę przede wszystkim na to, w jaki sposób komponować swoją uniwersalną bazę ponadczasowych ubrań oraz czemu świadomy wybór materiałów jest tak ważny dla naszego środowiska.