Polak w czołówce najbardziej widowiskowych zawodów rowerowych na świecie!
Szymon Godziek, ambasador marki CUPRA, stanął na podium Red Bull Rampage! Szymon Godziek zdobył drugie miejsce, stając tym samym na podium Red Bull Rampage, najważniejszych zawodów freeride’owych w sezonie. Został także doceniony przez tysiące kibiców z całego świata nagrodą publiczności za najbardziej efektowny przejazd. Ambasador marki CUPRA jest jedynym polskim zawodnikiem w historii, który został zaproszony do Utah, aby zmierzyć się z najlepszymi riderami na świecie.
#Rampage to zawody, które budzą olbrzymie emocje zarówno wśród samych zawodników, jak i kibiców tej ekstremalnej odsłony sportów rowerowych. Wydarzenie odbywa się cyklicznie w Utah (Stany Zjednoczone) i biorą w nim udział wyłącznie najlepsi riderzy na świecie. Wśród nich po raz piąty znalazł się zawodnik z Polski – Szymon Godziek, który dzięki fenomenalnemu przejazdowi stanął na podium zajmując drugą pozycję. To jego najlepszy wynik w karierze.
– Rampage jest nieprzewidywalny. Każdy mój przejazd w tych zawodach to przełamywanie kolejnych granic i sprawdzanie limitów moich możliwości. Jestem szczęśliwy, że po raz kolejny mogłem przyjechać do Utah i rywalizować z najlepszymi zawodnikami z całego świata. Czułem, że w tym roku mogę sięgać po najwyższe oceny i cieszę się, że mi się to udało – powiedział ambasador marki CUPRA Szymon Godziek.
To jedne z niewielu zawodów rowerowych, w których liczy się zaangażowanie całej drużyny. W tym roku w ekipie Godźka byli Marcin Rot oraz Clemens Kaudela, którzy wspólnie z nim przez 10 dni budowali na zboczach kanionów własną trasę rowerową. W finale zawodnicy zjeżdżają z indywidualnej ścieżki z zawrotną prędkością, wykonując równocześnie najbardziej efektowne ewolucje rowerowe w powietrzu.
Zwycięzcą zostaje rider, który zostanie najlepiej oceniony przez grono sędziowskie. Pod uwagę brana jest dynamika przejazdu, styl, poziom trudności stworzonej linii oraz zaprezentowane triki. Godziek został doceniony za bardzo stylowy przejazd, w ramach którego zaprezentował kilka wyjątkowo trudnych trików.
Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje fenomenalny flip nad kanionem oraz rotacje przy 360-tkach. Zawodnik z Polski otrzymał od sędziów 86 punktów, a tysiące kibiców na całym świecie postanowiło mu dodatkowo przyznać nagrodę publiczności.
Szymon Godziek rozpoczął współpracę z marką CUPRA w czerwcu 2022 roku. Pasja, determinacja i odwaga, która popycha do odkrywania smaku życia, to wartości wpisane w DNA hiszpańskiej marki i kluczowe kryteria, którymi kieruje się zapraszając do współpracy swoich Partnerów. W kolejnych miesiącach zaplanowano wspólne działania marketingowe.
#CUPRA łączy ekspresyjny design, kraftową jakość i sportowe osiągi. Firma od samego początku zaprasza do współpracy osoby, które poszukują w swoim życiu autentycznych, silnych doświadczeń. Globalnymi ambasadorami brandu są doceniani sportowcy, m.in.: Marc ter Stegen, Anzu Fati, Mattias Ekstrom, Jordi Gene i Alexia Putellas. Razem tworzą tzw. CUPRA Tribe – społeczność, która inspiruje do wprowadzania zmian w swoim życiu.
CUPRA to marka łącząca niekonwencjonalny styl, emocje i wyjątkowe osiągi. Powstała w 2018 roku w Barcelonie. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Martorell, a sprzedaż odbywa się poprzez sieć wyspecjalizowanych punktów na całym świecie.
W 2021 roku CUPRA utrzymała trend wzrostowy i napędzana sukcesem Formentora potroiła swoją sprzedaż, uzyskując poziom niemal 80 000 egzemplarzy.
Udowadniając, że elektryfikacja i sportowy charakter doskonale do siebie pasują, w 2021 roku CUPRA zaprezentowała pierwszy w 100% elektryczny samochód marki – CUPRA Born. W 2022 roku firma poszerzyła gamę tego modelu o pojazdy z różnymi pojemnościami akumulatorów, a także o mocniejszą wersję e-Boost. Marka wprowadziła również ekskluzywną, limitowaną edycję modelu CUPRA Formentor VZ5.
W 2024 roku premierę będzie miał drugi całkowicie elektryczny model marki – CUPRA Tavascan oraz pierwszy zelektryfikowany sportowy SUV, czyli CUPRA Terramar. Rok później na motoryzacyjnym rynku pojawi się najbardziej radykalna interpretacja miejskiego samochodu elektrycznego marki, inspirowana koncepcją CUPRA UrbanRebel.
CUPRA jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym klubu FC Barcelona oraz sponsorem zawodów World Padel Tour i eSports Club Finetwork KOI. Wspiera takie projekty jak festiwal Primavera Sound oraz produkcja łodzi motorowych we współpracy z De Antonio Yachts.
Ambasadorzy marki stanowią część międzynarodowego zespołu CUPRA Tribe i chcą być siłą napędową zmian. Wśród nich są: miejski artysta działający pod pseudonimem TV Boy, złoci medaliści olimpijscy Adam Peaty, Melvin Richardson i Saúl Craviotto, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz zdobywczyni Złotej Piłki i najlepsza piłkarka FIFA, Alexia Putellas. Od 2022 roku polskim Partnerem marki CUPRA jest Szymon Godziek, zawodnik specjalizujący się w ekstremalnym freestyle’u MTB i freeride.
Fot. Bartek Woliński