Kampania „Nasz Klimat” zachęca Polaków do zmiany nawyków



Ministerstwo Klimatu i Środowiska rozpoczyna kampanię informacyjno-edukacyjną pod nazwą „Nasz Klimat”, której głównym celem jest podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa na temat indywidualnych działań, jakie można podejmować na rzecz ochrony klimatu. Kampania potrwa do października 2022 r.

Kampania „Nasz Klimat” jest prowadzona wielokanałowo: za pośrednictwem m.in. mediów tradycyjnych (telewizja, prasa drukowana, radio) i Internetu (bannery, media społecznościowe – Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, podcasty i serwisy VOD). Ważnym punktem jest podjęcie współpracy z blogerami i influencerami, którzy na co dzień poruszają zagadnienia związane z klimatem i ochroną środowiska.

W telewizji będzie można zobaczyć przyjazne spoty, pokazujące, jak niewiele trzeba, by wdrożyć ekonawyki w swoje codzienne życie. Motyw graficzny kampanii utrzymany jest w energetycznych barwach, całość jest nowoczesna i przemawia do odbiorców w różnym wieku. Hasłem przewodnim jest „Klimat tworzą ludzie”, który jeszcze mocniej podkreśla rolę zaangażowania jednostki w działania na rzecz ochrony klimatu.

Aktywności zaplanowane w czasie trwania kampanii pozwolą na zainicjowanie dyskusji nt. zmian klimatu oraz aktywne zaangażowanie mieszkańców Polski w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

Ochrona klimatu to nie tylko podejmowanie instytucjonalnych inicjatyw, ale również codzienne budowanie przez nas wszystkich nawyków, które mają pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Jak głosi hasło działań „Klimat tworzą ludzie” w kampanii pragniemy przyczyniać się do poszerzania wiedzy i podnoszenia świadomości ekologicznej całego społeczeństwa. Jesteśmy przekonani, że metodą małych kroków możemy wypracować wspólną troskę o środowisko naturalne, wiceminister klimatu i środowiska – Adam Guibourgé-Czetwertyński




Edukacja od najmłodszych lat

Jednym z celów kampanii „Nasz Klimat” jest kreowanie pozytywnych wzorców w zakresie inicjatyw społecznych oraz codziennych nawyków, które przyczyniają się do zahamowania negatywnych skutków zmian klimatycznych (m.in. oszczędzanie zasobów naturalnych, zrównoważona konsumpcja, korzystanie z przedmiotów powstałych z recyklingu lub biodegradowalnych).

Pomysłodawcy kampanii wiedzą, że taką edukację warto zacząć jak najwcześniej, dlatego bardzo istotnym elementem działań są pakiety edukacyjne dla szkół podstawowych. Stworzone we współpracy z metodykami nowoczesne materiały, pozwolą na wsparcie nauczycieli w przygotowaniu zajęć lekcyjnych budujących świadomość i wiedzę na temat działań proekologicznych. Z materiałów mogą skorzystać zarówno nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, jak i starszych klas. W pakietach znalazły się tak ciekawe formy jak quizy, zagadki, grafonotatki, gry zespołowe, rymowanki czy krzyżówki. Co ważne, w dużej mierze można na tych materiałach pracować online – są wśród nich np. interaktywne pdfy.

Ważna rola samorządu terytorialnego

Istotnym elementem kampanii są działania skierowane do gmin, dlatego powstał pakiet materiałów informacyjno-edukacyjnych do wykorzystania wśród pracowników administracji publicznej oraz mieszkańców gminy. Jest on podzielony na dwie części – informacyjną oraz graficzno-edukacyjną. Znalazły się w nim praktyczne porady, w jaki sposób wdrażać proklimatyczne działania w gminie. W pakiecie są też materiały do adaptacji przez poszczególne gminy – dzięki tym dokumentom samorządy będą mogły w przyjazny sposób przedstawić przykłady dobrych praktyk proekologicznych na swoim terenie.

Kluczowym elementem kampanii jest też strona: www.naszklimat.gov.pl, z której nie tylko można dowiedzieć się więcej otym, jak zmieniać swoje życie na bardziej eko, ale także pobrać materiały edukacyjne czy pakiety dla gmin.

Każdy z nas jest odpowiedzialny za klimat. Pozytywne zmiany są możliwe dzięki prostym nawykom. Rozpoczynająca się kampania pokaże, jak wszyscy możemy przyczynić się do ochrony naszej planety.

Czy to ADHD? Kiedy objawy są sygnałem, by zgłosić się do specjalisty

W ostatnich latach coraz więcej osób zastanawia się, czy ich codzienne trudności z koncentracją, organizacją czy emocjami mogą mieć związek…
CZYTAJ

Katastrofa naturalna – nie taka naturalna. Antropogeniczne uwarunkowania nasilenia zjawisk ekstremalnych i ich konsekwencji

W ostatnich dekadach obserwujemy w Polsce wzrost dotkliwości zjawisk ekstremalnych powodujących rozległe konsekwencje, określanych w przestrzeni publicznej jako „katastrofy naturalne”…
CZYTAJ

Okulary preprogresywne: rozwiązanie dla osób z pierwszymi objawami prezbiopii

Wraz z upływem lat zdolność oka do akomodacji, czyli dostosowywania ostrości widzenia do różnych odległości, stopniowo maleje. Około 35. roku…
CZYTAJ

Dlaczego tak boimy się raka? Ekspertki o emocjach, które towarzyszą chorobie

Dla wielu osób diagnoza raka wciąż brzmi jak wyrok. Strach, poczucie utraty kontroli i stereotypowe wyobrażenia o chorobie nowotworowej sprawiają,…
CZYTAJ

Co dalej po badaniu z okazji Movember? Dowiedz się, czym jest leczenie HIFU

Dzięki kampanii Movember wielu mężczyzn po raz pierwszy trafia na badanie prostaty. Czasem kończy się ono ulgą, ale bywa, że…
CZYTAJ

Światowy Tydzień Wiedzy o Antybiotykach (WAAW): wspólny głos w walce z cichą pandemią

W dniach 18-24 listopada po raz kolejny obchodzony jest World Antimicrobial Awareness Week (WAAW). Jest to globalna inicjatywa realizowana przez…
CZYTAJ

Dziura ozonowa – co się z nią stało?

Kiedy w latach 80. XX wieku naukowcy ogłosili, że nad Antarktydą pojawiła się „dziura ozonowa” – gigantyczny obszar niemal pozbawiony…
CZYTAJ

amień, który zostawia ślad w całym organizmie „Bakterie z kamienia nazębnego mogą przedostać się do krwi z ryzykiem zaostrzenia stanu zapalnego w innych narządach.”

Większość z nas wie, że kamień nazębny trzeba usuwać u dentysty, ale mało kto potrafi powiedzieć, czym właściwie różni się…
CZYTAJ

Lubię siebie. Nie dlatego, że jestem idealna. Dlatego, że jestem prawdziwa – wystartowała 6.edycja kampanii #lubiesiebie.

Kampania #lubiesiebie to nie kolejna inicjatywa o wyglądzie. To manifest świadomego życia w zgodzie ze sobą – ze swoim ciałem,…
CZYTAJ

Cukrzyca typu 2 – choroba, którą coraz częściej… cofamy

O cukrzycy powinniśmy rozmawiać nie tylko 14 listopada – w Światowy Dzień Cukrzycy, szczególnie, że z tą podstępną chorobą według…
CZYTAJ

Zupa krem z marchewki i pomarańczy

Rozgrzewająca, aromatyczna i pełna koloru — zupa krem z marchewki i pomarańczy to idealna propozycja na chłodniejsze dni. Lekko słodka,…
CZYTAJ

Choroba dziąseł, która uderza w serce

„Bakterie z jamy ustnej mogą dostać się do krwi i wywołać stan zapalny w naczyniach. To zwiększa ryzyko zawału.” Nie…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Czy to ADHD? Kiedy objawy są sygnałem, by zgłosić się do specjalisty

W ostatnich latach coraz więcej osób zastanawia się, czy ich codzienne trudności…
CZYTAJ

Okulary preprogresywne: rozwiązanie dla osób z pierwszymi objawami prezbiopii

Wraz z upływem lat zdolność oka do akomodacji, czyli dostosowywania ostrości widzenia…
CZYTAJ

Dlaczego tak boimy się raka? Ekspertki o emocjach, które towarzyszą chorobie

Dla wielu osób diagnoza raka wciąż brzmi jak wyrok. Strach, poczucie utraty…
CZYTAJ

Co dalej po badaniu z okazji Movember? Dowiedz się, czym jest leczenie HIFU

Dzięki kampanii Movember wielu mężczyzn po raz pierwszy trafia na badanie prostaty.…
CZYTAJ

Światowy Tydzień Wiedzy o Antybiotykach (WAAW): wspólny głos w walce z cichą pandemią

W dniach 18-24 listopada po raz kolejny obchodzony jest World Antimicrobial Awareness…
CZYTAJ