PONAD 14 TON STANIKÓW ODDANE NA RZECZ WALKI Z RAKIEM PIERSI! Sukces 13. edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM
4-ty lutego to Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. To idealna okazja, by podzielić się wynikami corocznej, październikowej kampanii, promującej profilaktykę raka piersi, organizowanej przez fundację Wsparcie na Starcie.
Podczas trzynastu edycji DOTYKAM=WYGRYWAM zebrano łącznie aż 224 771 staników, czyli ponad 14 ton!
Zebrane biustonosze przekazano, jak co roku, partnerowi kampanii – firmie recyklingowej Wtórpol, a uzyskane środki wspierają działania na rzecz walki z rakiem piersi, prowadzone i propagowane przez fundację Wsparcie na Starcie i stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny.
WYNIKI 13 EDYCJI KAMPANII DOTYKAM=WYGRYWAM
Sukces reCYClingu
W październiku 2024 roku, miesiącu poświęconym profilaktyce raka piersi, w 120 salonach brafittingowych zlokalizowanych na terenie całej Polski, współpracujących z marką Panache, strategicznym partnerem kampanii, w ramach akcji reCYClingu udało się zebrać aż 28885 sztuk źle dopasowanych biustonoszy.
Pozyskano aż 192 819,13 na BIUSTObusa!
Dzięki sprzedaży cegiełek i akcji reCYClingu udało się zebrać aż 192 819,13 zł na cel kampanii – zakup BIUSTObusa, mobilnego centrum edukacji, który wyruszy w trasę po Polsce, by edukować i inspirować kobiety w każdym wieku do dbania o zdrowie piersi.
Nie odbyło by się to bez Darczyńców kampanii:
Marka Panache stworzyła różowy biustonosz sportowy – cegiełkę, z której 100% zysku zostało przekazane na cel Dotykam=Wygrywam.
Marka Organique przekazała kampanii aż 100% zysku z październikowych sprzedaży żelów do ciała i maseł z linii Naturals Sensitive oraz Bloom Essence.
Firma Deni Cler wsparła kampanię przekazaniem 50% zysku z produkcji BIUSTOpozytywnych koszulek, zaprojektowanych przez artystkę Annę Halarewicz.
Marka Bra Tape przekazała 50% zysku ze sprzedaży szczotek do masażu biustu.
Dlaczego kampania DOTYKAM=WYGRYWAM jest tak ważna?
„Nie mogę przestać myśleć o tym, że smutne statystyki wciąż odbierają zdrowie i życie kobiet, a przecież tak wiele można zrobić, by temu zapobiec. Dlatego kampania DOTYKAM=WYGRYWAM jest dla mnie czymś więcej niż inicjatywą – to misja, która ma realnie zmieniać rzeczywistość. To edukacja, która budzi świadomość, i działania, które ratują życie. Musimy wspólnie zawalczyć o przyszłość, w której każda kobieta wie, jak dbać o swoje zdrowie” – mówi Izabela Sakutova, twórczyni kampanii i międzynarodowa ekspertka brafittingu.
Spełnianie marzeń: BIUSTObus wkrótce ruszy w trasę!
„BIUSTObus jest moim wielkim marzeniem – wyobrażam sobie mobilne centrum edukacji, które dociera do każdej kobiety, niezależnie od miejsca zamieszkania. Dzięki kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM to marzenie stało się celem, który z każdym dniem jest coraz bliżej realizacji. Każda cegiełka, każdy biustonosz przekazany do reCYClingu, każdy gest wsparcia ma ogromne znaczenie. Z całego serca dziękuję wszystkim darczyńcom – to dzięki Wam BIUSTObus wkrótce ruszy w Polskę, by uczyć, inspirować i ratować życie. To dla nas krok milowy w walce o zdrowie kobiet, który pokazuje, że razem możemy naprawdę wszystko” – podkreśla Izabela Sakutova.
„Edukacja na temat samobadania piersi jest piekielnie istotna. O ile w dużych miastach z wiedzą nie jest tak źle, tak w mniejszych miejscowościach, kobiety często nie mają do niej dostępu. Nie każdy żyje Instagramem, a w telewizji, ten temat, nie promowany na szeroką skalę. Dlatego, właśnie akcje takie jak ta, mające na celu dotrzeć z pomocą i treścią edukacyjną do każdej kobiety, są mi bardzo bliskie! Kochane dziewczyny – musimy o siebie zadbać, bo jak nie My to kto? – mówi Ada Fijał.
„Czuję się zaszczycona będąc ambasadorką tak ważnej Kampanii, przyczyniającej się do wzrostu świadomości społecznej, zdrowego, higienicznego stylu życia oraz regularnych badań. Wspierajmy się w dbaniu o zdrowie, to takie ważne!” – dodaje Emilia Dankwa
Ambasadorki kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM
Siłą kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM są znane ambasadorki, które zachęcają kobiety do samobadania piersi. Wśród nich są :
Ada Fijał, Bryska, Agnieszka Kaczorowska, Emilia Dankwa, Vanessa Rojewska, Kamila Staniek, Beata Sadowska, Daria Widawska, Natalia Przybysz, Elżbieta Romanowska, Aleksandra Kisio, Dorota Gardias, Anna Gzyra-Augustynowicz, Ilona i Milena Krawczyńskie, czyli Siostry ADiHD, Kinga Zawodnik, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Paulina Koziejowska, Miss Polonia 2024 Maja Klajda, Miss Polonia 2023 Ewa Jakubiec, Anika Dąbrowska, Anna Męczyńska, a także Ola Żelazo @joga.zelazo, Karolina Cwalina @sexyzaczynasiewglowie, Alina Adamowicz @alka_positive, Katarzyna i Paulina Błędowskie @omatkoicorko, Angelika Miszalska-Kamińska @miszalskakaminska, Monika Kołodyńska-Lewandowska @monika_kolodynska_bralady, Joanna Ceplin @joannaceplin_pl i Małgorzata Sokołowska @zpamietnikapolicjantki.
BIUSTOapka ( biustoapka.pl )
Powstała dzięki kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM bezpłatna, biustopozytywna aplikacja, skierowana do nastolatek, budująca w nich zdrowe nawyki dbania o piersi. BIUSTOapka to źródło wiedzy na temat kompleksowego dbania o zdrowie piersi. Zawiera interaktywny przewodnik samobadania piersi, który dodatkowo regularnie wysyła przypominajki samobadania, ale także nie pozwoli zapomnieć o innych ważnych badaniach profilaktycznych, takich jak USG, mammografia czy cytologia. Wyjaśnia też, jak dobrać biustonosz i pomaga znaleźć lokalne sklepy brafittingowe, które aktywnie wspierają kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM w ramach wolontariatu.
Autor zdjęć: Arcadius Mauritz
Więcej na:
www.dotykamwygrywam.pl
www.wsparcienastarcie.edu.pl