(Nie)modny jak Polak – dla prawie połowy z nas moda jest istotna. 
Jak ją rozumiemy i czy nadążamy za trendami?



– Moda jest ważną częścią życia dla 41% Polaków – wynika z badania Huawei CBG Polska. Jej znaczenie wzrasta wraz z zarobkami, osiągając poziom 57% wśród osób z dochodem powyżej 4000 zł netto. Ponad 1/3 badanych z tej grupy wskazało, że bycie na czasie, wzmacnia ich pewność siebie i pomaga podkreślić ich osobowość. Zdaniem 31% zwolenników mody pozwala ona podkreślić atrakcyjność fizyczną. Kolejnym powodem jest zamiłowanie do świata mody i nowych trendów (28%). Moda jest mało ważna lub nieważna dla 44% Polaków. Najmniej na byciu na czasie zależy osobom powyżej 50 roku życia (deklaruje tak 52% respondentów w tym wieku). Czy zatem jesteśmy modni? Jaką biżuterię nosimy i czym dla Polaków jest moda?

Opinie są mocno zróżnicowane. Dla 38% z nas moda daje możliwość wyrażenia siebie, 33% Polaków odnajduje w niej sposób na podkreślenie swojego stylu, dla 24% oznacza bycie na bieżąco z obowiązującymi trendami, a 21% z nas pomaga wyróżnić się z tłumu. Jednocześnie co piąty ankietowany uważa, że moda narzuca wzorce ubioru i zachowania, a także wymusza kupowanie co roku nowych ubrań, ponieważ zeszłoroczne są już niemodne.

Ciężko jest zdefiniować modę. Modne lub nie może być to, co robimy i kupujemy, gdzie i co jemy, jak spędzamy wolny czas, a nawet jak dbamy o swoje zdrowie. I Polacy są w tym zaskakująco konsekwentni. Osoby, które zadeklarowały, że moda jest dla nich ważna, zdecydowanie częściej niż pozostali starają się być na czasie m.in.: zdrowo się odżywiają i trenują (62% wobec 36%, dla których moda jest nieistotna), niedawno kupiły nowy telefon (48% wobec 28%), inspirują się trendami na social mediach (46% wobec 14%) czy noszą modne ubrania (45% i 11%). Po tych wynikach widać, jak społecznie istotne jest kreowanie trendów prozdrowotnych oraz tworzenie wartościowych treści na mediach społecznościowych. Moda może zdziałać naprawdę dużo dobrego.

Na kolejnych miejscach respondenci wymieniali m.in.: dbanie o stylowe dodatki (np. biżuterię i zegarek – 43% wobec 14%), posiadanie modnej fryzury (39% wobec 10%), chodzenie do modnych restauracji (28% i 6%), kupowanie tylko markowych ubrań (27% i 5%) czy spędzanie czasu wyłącznie w modnych miejscach (27% i 5%).

Atrybuty modnej osoby

Według Polaków modne osoby charakteryzują się tym, że dobrze dobierają elementy ubrania ze sobą (48%), podążają za trendami modowymi, które pojawiają się w social mediach (35%) oraz ubierają się w rzeczy z najnowszych kolekcji (33%). Ponadto modnych ludzi można rozpoznać po tym, że noszą stylowe dodatki – okulary, torebkę (32%), po kolorach, wzorach i krojach ubrań, jakie noszą (30%) oraz po obecności stylowych dodatków w postaci biżuterii (28%).



Najlepsza ozdoba dla mężczyzny? Zegarek!

Najczęściej noszoną przez panów biżuterią jest zegarek klasyczny (38%), ale już na drugim miejscu plasuje się smartwatch (27%). Jest tak samo popularny u męskiej części badanych, co noszenie obrączki lub łańcuszka. W przypadku polskich kobiet smart zegarek wybiera 23% z nich. Wyprzedzają go takie elementy biżuteryjne, jak kolczyki, łańcuszek na szyję (po 64%) i pierścionki (62%), bransoletka na rękę (50%), obrączka (45%) i naszyjnik (43%). Na kolejnym miejscu uplasował się zegarek klasyczny, co oznacza, że ozdoba nadgarstka jest dla pań ważnym elementem stroju.

– Smartwatche, początkowo traktowane jako sportowy gadżet, dziś przyjmują elegancki wygląd, a jakością wykonania i designem nie odbiegają od klasycznych markowych czasomierzy. Dzięki temu inteligentne zegarki, takie jak HUAWEI WATCH GT 4, stanowią stylowy dodatek do naszego ubioru i mogą być noszone zawsze, niezależnie od okazji. Sprawdzą się zarówno do sportowego stroju na trening, casualowej stylizacji na służbowe spotkanie, jak i podczas eleganckiego, wieczornego wyjścia – mówi Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.

To już ostatnie dni, by skorzystać z promocji na zakup stylowych smartwatchy

Tylko do 15 października 2023 r. smartwatche HUAWEI WATCH GT 4 są dostępne w specjalnej ofercie premierowej, w ramach której ich nabywcy otrzymają w prezencie (lub za 1 zł) słuchawki HUAWEI FreeBuds SE 2 o wartości 199 zł. Smartwatche są dostępne w dwóch rozmiarach koperty: 41 mm na drobniejsze nadgarstki i 46 mm na te większe, łącznie w aż 7 wersjach wykończenia. Tak szeroki wybór sprawia, że każdy znajdzie model, który podkreśli jego styl i osobowość. Ceny zegarków zaczynają się od 1199 zł w przypadku wersji z tarczą 41 mm oraz od 1099 zł w przypadku większych modeli.

Smartwatche HUAWEI WATCH GT 4 można nabyć w oficjalnym sklepie huawei.pl, w strefie marki na Allegro oraz u Partnerów Biznesowych firmy – operatorów sieci Plus, Play, Orange i T Mobile oraz w sklepach sieci handlowych: Media Expert, RTV Euro AGD, Media Markt, X-kom, Komputronik i Neonet.

***

O Huawei Consumer Business Group
Huawei jest jednym z czołowych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie. Huawei Consumer Business Group (CBG), jedna z trzech grup biznesowych firmy, oferuje konsumentom w Polsce szeroką gamę produktów, które dzięki zaawansowanym technologiom, ułatwiają codzienne życie. Portfolio Huawei zawiera szeroki wachlarz produktów: smartfony, laptopy, tablety, monitory, smartwatche, opaski sportowe, bezprzewodowe słuchawki, głośniki, routery czy rozwiązania chmurowe. Od 2019 roku Huawei intensywnie rozwija swój autorski ekosystem Huawei Mobile Services oraz sklep z aplikacjami AppGallery, który w skali świata oferuje dostęp do ponad 177 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS, w tym ponad 8000 aplikacji w języku polskim. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 580 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Firma ma ponad 30-letnie doświadczenie w tworzeniu technologii teleinformatycznych, a motto marki „Make it possible” jest gwarancją stałego wysiłku firmy w dostarczaniu użytkownikom na całym świecie najnowocześniejszych, innowacyjnych technologii, urządzeń i usług. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę Huawei Consumer Business Group: consumer.huawei.com/pl/.

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat Huawei Consumer BG, śledź nas na:
Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobilePL
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobilepl
YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiPolska

1 Badanie wykonano w sierpniu 2023 roku na zlecenie HUAWEI CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1001 osób.

Migrena i depresja – co łączy te dwie choroby?

Migrena i depresja to choroby, które często chodzą ze sobą w parze. Chociaż mogą wydawać się zupełnie niepowiązane, łączy je…
CZYTAJ

Przychodnia WOŚP i ZnanyLekarz wraz z Grupą LUX MED po raz kolejny przyjmie pacjentów podczas Finału WOŚP. Bezpłatne badania i profilaktyka na błoniach PGE Narodowego w weekend 25-26 stycznia 2025 r.

Przychodnia WOŚP i ZnanyLekarz wraz z Grupą LUX MED po raz kolejny przyjmie pacjentów podczas Finału WOŚP. Bezpłatne badania i…
CZYTAJ

Niacyna i biotyna zimą Moc witamin B dla nawilżenia i regeneracji

Zima to czas, kiedy skóra jeszcze bardziej niż zwykle potrzebuje dogłębnej regeneracji i nawilżenia. Zmęczenie po lecie i trudne warunki…
CZYTAJ

Perfumy Creed – propozycja dla wybierających zapachy świadomie

Na rynku perfumeryjnym, zdominowanym przez największe marki modowe, wciąż można znaleźć produkty niesztampowe, może nawet niszowe z punktu widzenia osób,…
CZYTAJ

Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego

Prezbiopia, znana również jako starczowzroczność, nie jest chorobą, ale związanym z wiekiem zaburzeniem ostrego widzenia. Zazwyczaj pierwsze jej objawy, czyli…
CZYTAJ

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji i diecie

Suche włosy to częsty problem, który może wynikać z wielu przyczyn, takich jak na przykład stylizowanie na gorąco, używanie agresywnych…
CZYTAJ

Mniej marnowania, więcej radości. 
Problem świątecznego marnotrawstwa żywności w Polsce

Marnotrawstwo żywności w okresie Świąt jest szczególnie istotnym problemem. Grudzień to czas wzmożonych zakupów, przygotowywania potraw w dużych ilościach i…
CZYTAJ

Magia świątecznych smaków – tradycja w nowoczesnym wydaniu

Święta Bożego Narodzenia to czas wyjątkowy, pełen rodzinnego ciepła i okres kultywowania wielu tradycji. Wspólne gotowanie i delektowanie się świątecznymi…
CZYTAJ

Dlaczego zimą mamy większą ochotę na mięso? I co z tym zrobić?

Gdy nadchodzą zimniejsze dni, wiele osób zauważa u siebie zmianę apetytu: surowe warzywa czy nabiał chętnie zamieniamy na ciepłe posiłki…
CZYTAJ

Jak rozciągnąć świąteczny budżet? Odkryj inspiracje na niedrogie prezenty pod choinkę za mniej niż 50 zł!

Czas świąt należy do najtrudniejszych finansowo okresów w roku, co potwierdza 47% polskich uczestników badania. Od kupowania prezentów i przygotowywania…
CZYTAJ

Skuteczna terapia zaburzeń lipidowych. Czym jest program lekowy i kto może z niego skorzystać?

Zaburzenia lipidowe, znane również jako dyslipidemia, to problem, który dotyka coraz większą liczbę osób. Szacuje się, że w Polsce dotyczy…
CZYTAJ

Świadoma suplementacja sportowców – jakość, czystość, odpowiedzialność

Wybór suplementów diety, szczególnie w środowisku sportowym, odgrywa fundamentalną rolę. Sportowcy, podlegający regularnym kontrolom antydopingowym, muszą ufać, że produkty, które…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Migrena i depresja – co łączy te dwie choroby?

Migrena i depresja to choroby, które często chodzą ze sobą w parze.…
CZYTAJ

Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego

Prezbiopia, znana również jako starczowzroczność, nie jest chorobą, ale związanym z wiekiem…
CZYTAJ

Dlaczego zimą mamy większą ochotę na mięso? I co z tym zrobić?

Gdy nadchodzą zimniejsze dni, wiele osób zauważa u siebie zmianę apetytu: surowe…
CZYTAJ

Skuteczna terapia zaburzeń lipidowych. Czym jest program lekowy i kto może z niego skorzystać?

Zaburzenia lipidowe, znane również jako dyslipidemia, to problem, który dotyka coraz większą…
CZYTAJ

Świadoma suplementacja sportowców – jakość, czystość, odpowiedzialność

Wybór suplementów diety, szczególnie w środowisku sportowym, odgrywa fundamentalną rolę. Sportowcy, podlegający…
CZYTAJ