(Nie)modny jak Polak – dla prawie połowy z nas moda jest istotna. 
Jak ją rozumiemy i czy nadążamy za trendami?



– Moda jest ważną częścią życia dla 41% Polaków – wynika z badania Huawei CBG Polska. Jej znaczenie wzrasta wraz z zarobkami, osiągając poziom 57% wśród osób z dochodem powyżej 4000 zł netto. Ponad 1/3 badanych z tej grupy wskazało, że bycie na czasie, wzmacnia ich pewność siebie i pomaga podkreślić ich osobowość. Zdaniem 31% zwolenników mody pozwala ona podkreślić atrakcyjność fizyczną. Kolejnym powodem jest zamiłowanie do świata mody i nowych trendów (28%). Moda jest mało ważna lub nieważna dla 44% Polaków. Najmniej na byciu na czasie zależy osobom powyżej 50 roku życia (deklaruje tak 52% respondentów w tym wieku). Czy zatem jesteśmy modni? Jaką biżuterię nosimy i czym dla Polaków jest moda?

Opinie są mocno zróżnicowane. Dla 38% z nas moda daje możliwość wyrażenia siebie, 33% Polaków odnajduje w niej sposób na podkreślenie swojego stylu, dla 24% oznacza bycie na bieżąco z obowiązującymi trendami, a 21% z nas pomaga wyróżnić się z tłumu. Jednocześnie co piąty ankietowany uważa, że moda narzuca wzorce ubioru i zachowania, a także wymusza kupowanie co roku nowych ubrań, ponieważ zeszłoroczne są już niemodne.

Ciężko jest zdefiniować modę. Modne lub nie może być to, co robimy i kupujemy, gdzie i co jemy, jak spędzamy wolny czas, a nawet jak dbamy o swoje zdrowie. I Polacy są w tym zaskakująco konsekwentni. Osoby, które zadeklarowały, że moda jest dla nich ważna, zdecydowanie częściej niż pozostali starają się być na czasie m.in.: zdrowo się odżywiają i trenują (62% wobec 36%, dla których moda jest nieistotna), niedawno kupiły nowy telefon (48% wobec 28%), inspirują się trendami na social mediach (46% wobec 14%) czy noszą modne ubrania (45% i 11%). Po tych wynikach widać, jak społecznie istotne jest kreowanie trendów prozdrowotnych oraz tworzenie wartościowych treści na mediach społecznościowych. Moda może zdziałać naprawdę dużo dobrego.

Na kolejnych miejscach respondenci wymieniali m.in.: dbanie o stylowe dodatki (np. biżuterię i zegarek – 43% wobec 14%), posiadanie modnej fryzury (39% wobec 10%), chodzenie do modnych restauracji (28% i 6%), kupowanie tylko markowych ubrań (27% i 5%) czy spędzanie czasu wyłącznie w modnych miejscach (27% i 5%).

Atrybuty modnej osoby

Według Polaków modne osoby charakteryzują się tym, że dobrze dobierają elementy ubrania ze sobą (48%), podążają za trendami modowymi, które pojawiają się w social mediach (35%) oraz ubierają się w rzeczy z najnowszych kolekcji (33%). Ponadto modnych ludzi można rozpoznać po tym, że noszą stylowe dodatki – okulary, torebkę (32%), po kolorach, wzorach i krojach ubrań, jakie noszą (30%) oraz po obecności stylowych dodatków w postaci biżuterii (28%).



Najlepsza ozdoba dla mężczyzny? Zegarek!

Najczęściej noszoną przez panów biżuterią jest zegarek klasyczny (38%), ale już na drugim miejscu plasuje się smartwatch (27%). Jest tak samo popularny u męskiej części badanych, co noszenie obrączki lub łańcuszka. W przypadku polskich kobiet smart zegarek wybiera 23% z nich. Wyprzedzają go takie elementy biżuteryjne, jak kolczyki, łańcuszek na szyję (po 64%) i pierścionki (62%), bransoletka na rękę (50%), obrączka (45%) i naszyjnik (43%). Na kolejnym miejscu uplasował się zegarek klasyczny, co oznacza, że ozdoba nadgarstka jest dla pań ważnym elementem stroju.

– Smartwatche, początkowo traktowane jako sportowy gadżet, dziś przyjmują elegancki wygląd, a jakością wykonania i designem nie odbiegają od klasycznych markowych czasomierzy. Dzięki temu inteligentne zegarki, takie jak HUAWEI WATCH GT 4, stanowią stylowy dodatek do naszego ubioru i mogą być noszone zawsze, niezależnie od okazji. Sprawdzą się zarówno do sportowego stroju na trening, casualowej stylizacji na służbowe spotkanie, jak i podczas eleganckiego, wieczornego wyjścia – mówi Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.

To już ostatnie dni, by skorzystać z promocji na zakup stylowych smartwatchy

Tylko do 15 października 2023 r. smartwatche HUAWEI WATCH GT 4 są dostępne w specjalnej ofercie premierowej, w ramach której ich nabywcy otrzymają w prezencie (lub za 1 zł) słuchawki HUAWEI FreeBuds SE 2 o wartości 199 zł. Smartwatche są dostępne w dwóch rozmiarach koperty: 41 mm na drobniejsze nadgarstki i 46 mm na te większe, łącznie w aż 7 wersjach wykończenia. Tak szeroki wybór sprawia, że każdy znajdzie model, który podkreśli jego styl i osobowość. Ceny zegarków zaczynają się od 1199 zł w przypadku wersji z tarczą 41 mm oraz od 1099 zł w przypadku większych modeli.

Smartwatche HUAWEI WATCH GT 4 można nabyć w oficjalnym sklepie huawei.pl, w strefie marki na Allegro oraz u Partnerów Biznesowych firmy – operatorów sieci Plus, Play, Orange i T Mobile oraz w sklepach sieci handlowych: Media Expert, RTV Euro AGD, Media Markt, X-kom, Komputronik i Neonet.

***

O Huawei Consumer Business Group
Huawei jest jednym z czołowych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie. Huawei Consumer Business Group (CBG), jedna z trzech grup biznesowych firmy, oferuje konsumentom w Polsce szeroką gamę produktów, które dzięki zaawansowanym technologiom, ułatwiają codzienne życie. Portfolio Huawei zawiera szeroki wachlarz produktów: smartfony, laptopy, tablety, monitory, smartwatche, opaski sportowe, bezprzewodowe słuchawki, głośniki, routery czy rozwiązania chmurowe. Od 2019 roku Huawei intensywnie rozwija swój autorski ekosystem Huawei Mobile Services oraz sklep z aplikacjami AppGallery, który w skali świata oferuje dostęp do ponad 177 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS, w tym ponad 8000 aplikacji w języku polskim. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 580 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Firma ma ponad 30-letnie doświadczenie w tworzeniu technologii teleinformatycznych, a motto marki „Make it possible” jest gwarancją stałego wysiłku firmy w dostarczaniu użytkownikom na całym świecie najnowocześniejszych, innowacyjnych technologii, urządzeń i usług. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę Huawei Consumer Business Group: consumer.huawei.com/pl/.

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat Huawei Consumer BG, śledź nas na:
Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobilePL
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobilepl
YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiPolska

1 Badanie wykonano w sierpniu 2023 roku na zlecenie HUAWEI CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1001 osób.

Placki ziemniaczane z cukinią à la gofry

Chrupiące na zewnątrz, miękkie w środku, z aromatem czosnku i delikatnym posmakiem cukinii. Idealnie sprawdzą się jako finezyjna przekąska lub…
CZYTAJ

Prokrastynacja – kiedy powinna niepokoić i jak zapanować nad wiecznym odwlekaniem?

Choć sama prokrastynacja nie jest jednostką chorobową, a jedynie mechanizmem obronnym przed trudnymi uczuciami, to długotrwałe odwlekanie i dobrowolne odraczanie…
CZYTAJ

Pokaz najnowszej kolekcji DENI CLER jesień – zima 2024

Subtelność, szyk i elegancja – pokaz najnowszej kolekcja Deni Cler „Sono Deni” za nami! 3 września 2024 roku, w wyjątkowych…
CZYTAJ

Nothing but Vanda Novak. Nowa kolekcja marki na sezon AW 2024/2025


To brawurowe marzenie - założyć buty i nic poza tym. Bo niczego więcej nie potrzebujesz. Tak właśnie jest z nową…
CZYTAJ

Druga edycja Centralnego Klubu Pacjenta w Katowicach

Kilkadziesiąt stoisk z badaniami profilaktycznymi, poradami edukacyjnymi i stanowiskami ekspertów medycyny, a także strefa aktywności, strefa wiedzy, strefa relaksu, warsztaty…
CZYTAJ

Dlaczego adaptacja do zmian klimatu jest ważna również na poziomie województwa?

Adaptacja do zmian klimatu to proces dostosowywania się do coraz bardziej odczuwalnych skutków zmian klimatu. To działania podejmowane na wszystkich…
CZYTAJ

Duży krok dla człowieka, duży krok dla planety. Startuje wyzwanie Healthy Cities

Rusza czwarta edycja wyzwania Healthy Cities, corocznej inicjatywy Grupy LUX MED, która łączy promowanie zdrowego stylu życia z troską o…
CZYTAJ

Jesienny koktajl z pomarańczą, melonem i imbirem – na odporność i dla mocnych, zdrowych zębów

Kiedy letnie dni stają się coraz krótsze, a słońce coraz rzadziej rozpieszcza nas swoimi promieniami zwiastując jesienną aurę, warto zadbać…
CZYTAJ

Gorący trend 2024 w medycynie estetycznej – REGENERACJA!

Zatrzymać upływ czasu – to marzenie większości z nas. Piękne, ale czy realne? Naprzeciw naszym oczekiwaniom wychodzą nowoczesne zabiegi medycyny…
CZYTAJ

Urazy stawu skokowego to nie tylko domena sportowców. 
Jak się nie uszkodzić w codziennym życiu?

Choć sportowcy, szczególnie koszykarze i lekkoatleci są bardziej narażeni na kontuzje stawu skokowego, to uraz może przydarzyć się każdemu i…
CZYTAJ

Angina – dlaczego chorujemy na nią latem?

Angina to ostre zapalenie migdałków podniebiennych oraz błony śluzowej gardła, charakteryzujące się specyficznymi objawami i często wymagające leczenia antybiotykiem. Choroba…
CZYTAJ

Poznaj sposoby na walkę z chorobami skóry

Atopowe zapalenie skóry, łuszczyca, jak i inne schorzenia o podłożu autoimmunologicznym dotykają obecnie coraz większej liczby osób. Zmiany widoczne na…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Prokrastynacja – kiedy powinna niepokoić i jak zapanować nad wiecznym odwlekaniem?

Choć sama prokrastynacja nie jest jednostką chorobową, a jedynie mechanizmem obronnym przed…
CZYTAJ

Druga edycja Centralnego Klubu Pacjenta w Katowicach

Kilkadziesiąt stoisk z badaniami profilaktycznymi, poradami edukacyjnymi i stanowiskami ekspertów medycyny, a…
CZYTAJ

Urazy stawu skokowego to nie tylko domena sportowców. 
Jak się nie uszkodzić w codziennym życiu?

Choć sportowcy, szczególnie koszykarze i lekkoatleci są bardziej narażeni na kontuzje stawu…
CZYTAJ

Angina – dlaczego chorujemy na nią latem?

Angina to ostre zapalenie migdałków podniebiennych oraz błony śluzowej gardła, charakteryzujące się…
CZYTAJ

Poznaj sposoby na walkę z chorobami skóry

Atopowe zapalenie skóry, łuszczyca, jak i inne schorzenia o podłożu autoimmunologicznym dotykają…
CZYTAJ