„Piękno Bycia Sobą” – Avon wspiera społeczność LGBTQIA+



W związku z trwającym Miesiącem Dumy, Avon Polska razem z Kampanią Przeciw Homofobii ruszają w mediach społecznościowych z akcją pro-bono „Piękno Bycia Sobą”. Hasło kampanii nawiązuje do idei łączącej obie organizacje, według której piękno nie ma jednej definicji, formy czy wzoru. Jest nim bycie sobą, a stojąca za autentyczną postawą różnorodność, wzbogaca świat. Symbolem inicjatywy jest tęczowa wstążeczka – wyraz solidarności i wsparcia dla społeczności LGBTQIA+. Dodatkowo, w czerwcu Avon oferuje specjalny zestaw kosmetyków, z którego całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na działalność statutową KPH.

Z raportu Kampanii Przeciw Homofobii oraz Stowarzyszenia Lambda zrealizowanego wspólnie z Centrum Badań nad Uprzedzeniami wynika, że wciąż większość osób LGBT+ (69%) w Polsce doświadcza przemocy i dyskryminacji ze względu na swoją orientację lub tożsamość. Ponad połowa z tych zdarzeń (53%) to zachowania podlegające pod odpowiedzialność karną, takie jak przemoc werbalna (73%.), ataki o charakterze seksualnym (13%) oraz groźby czy szantaże (7%) .

W ramach tegorocznego Miesiąca Dumy marka Avon, której misją jest tworzenie lepszego świata, łączy siły z Kampanią Przeciw Homofobii (KPH), jedną z najważniejszych polskich organizacji działających na rzecz osób nieheteronormatywnych oraz ich bliskich, inicjując w social mediach akcję pod hashtagiem #PieknoByciaSoba.

Organizacje zapraszają znane i lubiane osobistości związane z kulturą i sztuką, telewizją i filmem, a także twórców internetowych do przyłączenia się do inicjatywy poprzez przypięcie symbolicznej tęczowej wstążki na znak wsparcia dla społeczności LGBTQIA+. Jedną z osób, która przyłączyła się do akcji jest Julia Sobczyńska – międzynarodowa modelka, finalistka polskiej edycji „Top Model”, która otwarcie mówi o swojej orientacji seksualnej oraz związku z narzeczoną. Julia Sobczyńska jest także zeszłoroczną laureatką Korony Równości – nagrody przyznawanej przez KPH osobom i grupom wyjątkowo zaangażowanym w działania na rzecz społeczności LGBTQIA+.

„Zdecydowałam się dołączyć do akcji, bo mogę w taki sposób przyczynić się do tego, że osoby LGBT poczują się pewniej w swoim otoczeniu. Sama identyfikuje się z tęczową społecznością, a wspieranie jej jest dla mnie bardzo istotną kwestią – skoro mam głos, który dociera do szerszej publiki to chcę to wykorzystać możliwie jak najlepiej. W ten sposób pokazuje im, że nie są sami” – mówi Julia Sobczyńska.



Dedykowany zestaw kosmetyków „Viva La Pink”

Makijaż od pokoleń umożliwia ludziom wyrażanie własnego unikalnego stylu i osobowości oraz dodaje pewności siebie, która jest potrzebna w konfrontacji z przejawami nietolerancji. Dlatego w ramach akcji, Avon postanowił stworzyć dedykowany zestaw kosmetyków „Viva La Pink”, a całkowity dochód z jego sprzedaży w czerwcu przekazać na cele statutowe KPH.

Dzięki temu działaniu, wielbicielki i wielbiciele kosmetyków Avon mogą dołożyć własną cegiełkę do ważnej społecznie inicjatywy. Zestaw kosmetyków jest dostępny w sprzedaży do końca czerwca na stronie internetowej marki: https://www.avon.pl/

„Avon jako firma kosmetyczna wykorzystuje siłę piękna do napędzania pozytywnych zmian i czynienia świata lepszym, bezpieczniejszym miejscem dla wszystkich osób. Dlatego, w ramach tegorocznego Miesiąca Dumy, postanowiliśmy nadać naszej kultowej, różowej wstążce tęczowy kolor, a dochód ze sprzedaży wybranych produktów przeznaczyć na wsparcie KPH” − mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska. „W Avon wierzymy, że prawdziwym pięknem jest piękno bycia sobą, bez odgórnie narzuconej definicji, formy, czy wzoru” – dodaje.

„Organizacje i działania równościowe potrzebują sojuszników i sojuszniczek, dlatego bardzo cieszymy się, że wspólnie z Avon realizujemy ten projekt. W KPH wspieramy miłość. Marka Avon zmieniając kolor swojej rozpoznawalnej różowej wstążki, pokazuje, że wychodzenie poza znane schematy jest w porządku i tym samym normalizuje kwestie ważne dla społeczności LGBTQIA+. W końcu wszyscy powinniśmy móc być sobą, wyrażać siebie i kochać kogo chcemy, bez obaw, co powiedzą inni” – mówi Franciszka Sady z KPH.

Otwartość i równość – Manifest Dumy marki Avon

Dla Avon inkluzywność i otwartość na wszystkich, takimi jakimi są, to naturalne wartości wpisane w kulturę firmy. W swoim Manifeście Dumy, marka podkreśla wiarę w to, że prawdziwe piękno płynie z bycia sobą, a różnorodność wzbogaca świat. Avon jako otwarta organizacja przyjmuje i wspiera każdą osobę, niezależnie od tożsamości czy przynależności kulturowo społecznej. Działania biznesowe firmy oparte są na standardach LGBTI ONZ. W Avon inicjowane są również działania skierowane do współpracowników i współpracowniczek m.in. międzynarodowy panel dyskusyjny, poświęcony doświadczeniom społeczności LGBTQIA+ z różnych zakątków świata.

Informacje o Avon

Misją Avon od 135 lat jest tworzenie lepszego świata dla kobiet. Firma pomaga im wyrażać siebie, mówić odważnie o swoich marzeniach oraz spełniać się zawodowo, dając możliwość pracy na własnych zasadach. Opowiada się za równością płci oraz troszczy się o zdrowie i bezpieczeństwo kobiet, działając w ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi i Avon Kontra Przemoc, na które przekazała ponad 7,1 mln zł od 2015 roku. Dotychczas marka dofinansowała 63 000 badań USG piersi dla kobiet w całej Polsce. Avon wspiera także organizacje, które pomagają kobietom doświadczającym przemocy. Wspólnie z Fundacją Feminoteka uruchomił pierwszą przeciwprzemocową aplikację Avon Alert, która pozwala sięgać po pomoc w bezpieczny sposób. Firma dba również o naszą planetę podejmując szereg działań zmierzających do ograniczenia wpływu na środowisko oraz dba o zwierzęta – nie testuje swoich produktów ani ich składników na zwierzętach nigdzie na świecie.
Więcej na avon.pl

Informacje o KPH
Kampania Przeciw Homofobii (KPH) to założona w 2001 roku największa organizacja społeczna działająca na rzecz osób LGBT+, ich rodzin i bliskich poprzez rzecznictwo społeczne, polityczne i wspieranie ruchu LGBT+, na poziomie krajowym i międzynarodowym. KPH działa prężnie od 22 lat, łącząc ludzi w imię wspólnego marzenia jakim jest Polska ludzi równych praw, z sukcesami angażując w swoje działania setki osób LGBT+ oraz sojuszników i sojuszniczki, w tym ludzi świata kultury, mediów i sportu.

1. Raport „Sytuacja społeczna osób LGBT w Polsce” dostępny na:
https://kph.org.pl/wp-content/uploads/2021/12/raport-maly-2019-2020.pdf

#PieknoByciaSoba
#KampaniaPrzeciwHomofobii
#LGBT
#LGBTQIA
#KPH

Kwasy i moc natury Co warto wiedzieć o pielęgnacji skóry z trądzikiem różowatym?

Filarem efektywności w przypadku trądziku różowatego jest kompleksowe połączenie zastosowania leków, diety i właściwej pielęgnacji. Jesień to czas, kiedy skóra…
CZYTAJ

Zastosowanie sztucznej inteligencji w medycynie. Jakie są korzyści dla pacjentów i lekarzy?

Rozwój sztucznej inteligencji w medycynie, w tym w kardiologii, staje się coraz bardziej widoczny. Jakie możliwości oferuje AI w porównaniu…
CZYTAJ

Nie ma pięknego uśmiechu bez zdrowych dziąseł! Dowiedz się, jak dbać o dziąsła i czego unikać, aby im nie szkodzić.

Piękny i zdrowy uśmiech najczęściej kojarzy się z białymi, równymi zębami. Myśląc o pielęgnacji jamy ustnej, również pierwsze skojarzenie koncentruje…
CZYTAJ

Anti-aging w tandemie Duety składników dla jesiennego odmłodzenia

Anti-aging to jeden z priorytetów jesieni. Nasza skóra wciąż odczuwa konsekwencje letnich szaleństw, a już na horyzoncie pojawiają się Święta…
CZYTAJ

Prawdziwe piękno w dobie sztucznej inteligencji – Dove rozpoczyna kampanię #PrawdziwePiekno i ponownie zmienia definicję piękna

20 lat temu marka Dove po raz pierwszy pokazała światu, jak wygląda prawdziwe piękno. W 2004 roku rozpoczęła kampanię od…
CZYTAJ

Migrena wymaga leczenia – Europejski Dzień Migreny

Chociaż z migreną zmaga się już ponad 8 milionów osób w Polsce, jedynie część z nich wie, że tę chorobę…
CZYTAJ

Chcesz zregenerować włosy po lecie? Wybierz kompleksową pielęgnację!

Ekspozycja na promieniowanie UV, słona woda morska oraz częste mycie i stylizowanie sprawiają, że po wakacjach nasze włosy są suche,…
CZYTAJ

Schudnąć czy zaakceptować? W poszukiwaniu równowagi i dobrostanu w realiach toksycznej kultury dietetycznej

Nierealistyczne standardy piękna kształtowane przez media i społeczeństwo sprawiają, że coraz więcej osób zadaje sobie pytanie: zmierzyć się z odchudzaniem…
CZYTAJ

Placki ziemniaczane z cukinią à la gofry

Chrupiące na zewnątrz, miękkie w środku, z aromatem czosnku i delikatnym posmakiem cukinii. Idealnie sprawdzą się jako finezyjna przekąska lub…
CZYTAJ

Prokrastynacja – kiedy powinna niepokoić i jak zapanować nad wiecznym odwlekaniem?

Choć sama prokrastynacja nie jest jednostką chorobową, a jedynie mechanizmem obronnym przed trudnymi uczuciami, to długotrwałe odwlekanie i dobrowolne odraczanie…
CZYTAJ

Pokaz najnowszej kolekcji DENI CLER jesień – zima 2024

Subtelność, szyk i elegancja – pokaz najnowszej kolekcja Deni Cler „Sono Deni” za nami! 3 września 2024 roku, w wyjątkowych…
CZYTAJ

Nothing but Vanda Novak. Nowa kolekcja marki na sezon AW 2024/2025


To brawurowe marzenie - założyć buty i nic poza tym. Bo niczego więcej nie potrzebujesz. Tak właśnie jest z nową…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Zastosowanie sztucznej inteligencji w medycynie. Jakie są korzyści dla pacjentów i lekarzy?

Rozwój sztucznej inteligencji w medycynie, w tym w kardiologii, staje się coraz…
CZYTAJ

Migrena wymaga leczenia – Europejski Dzień Migreny

Chociaż z migreną zmaga się już ponad 8 milionów osób w Polsce,…
CZYTAJ

Prokrastynacja – kiedy powinna niepokoić i jak zapanować nad wiecznym odwlekaniem?

Choć sama prokrastynacja nie jest jednostką chorobową, a jedynie mechanizmem obronnym przed…
CZYTAJ

Druga edycja Centralnego Klubu Pacjenta w Katowicach

Kilkadziesiąt stoisk z badaniami profilaktycznymi, poradami edukacyjnymi i stanowiskami ekspertów medycyny, a…
CZYTAJ

Urazy stawu skokowego to nie tylko domena sportowców. 
Jak się nie uszkodzić w codziennym życiu?

Choć sportowcy, szczególnie koszykarze i lekkoatleci są bardziej narażeni na kontuzje stawu…
CZYTAJ