„Piękno Bycia Sobą” – Avon wspiera społeczność LGBTQIA+



W związku z trwającym Miesiącem Dumy, Avon Polska razem z Kampanią Przeciw Homofobii ruszają w mediach społecznościowych z akcją pro-bono „Piękno Bycia Sobą”. Hasło kampanii nawiązuje do idei łączącej obie organizacje, według której piękno nie ma jednej definicji, formy czy wzoru. Jest nim bycie sobą, a stojąca za autentyczną postawą różnorodność, wzbogaca świat. Symbolem inicjatywy jest tęczowa wstążeczka – wyraz solidarności i wsparcia dla społeczności LGBTQIA+. Dodatkowo, w czerwcu Avon oferuje specjalny zestaw kosmetyków, z którego całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na działalność statutową KPH.

Z raportu Kampanii Przeciw Homofobii oraz Stowarzyszenia Lambda zrealizowanego wspólnie z Centrum Badań nad Uprzedzeniami wynika, że wciąż większość osób LGBT+ (69%) w Polsce doświadcza przemocy i dyskryminacji ze względu na swoją orientację lub tożsamość. Ponad połowa z tych zdarzeń (53%) to zachowania podlegające pod odpowiedzialność karną, takie jak przemoc werbalna (73%.), ataki o charakterze seksualnym (13%) oraz groźby czy szantaże (7%) .

W ramach tegorocznego Miesiąca Dumy marka Avon, której misją jest tworzenie lepszego świata, łączy siły z Kampanią Przeciw Homofobii (KPH), jedną z najważniejszych polskich organizacji działających na rzecz osób nieheteronormatywnych oraz ich bliskich, inicjując w social mediach akcję pod hashtagiem #PieknoByciaSoba.

Organizacje zapraszają znane i lubiane osobistości związane z kulturą i sztuką, telewizją i filmem, a także twórców internetowych do przyłączenia się do inicjatywy poprzez przypięcie symbolicznej tęczowej wstążki na znak wsparcia dla społeczności LGBTQIA+. Jedną z osób, która przyłączyła się do akcji jest Julia Sobczyńska – międzynarodowa modelka, finalistka polskiej edycji „Top Model”, która otwarcie mówi o swojej orientacji seksualnej oraz związku z narzeczoną. Julia Sobczyńska jest także zeszłoroczną laureatką Korony Równości – nagrody przyznawanej przez KPH osobom i grupom wyjątkowo zaangażowanym w działania na rzecz społeczności LGBTQIA+.

„Zdecydowałam się dołączyć do akcji, bo mogę w taki sposób przyczynić się do tego, że osoby LGBT poczują się pewniej w swoim otoczeniu. Sama identyfikuje się z tęczową społecznością, a wspieranie jej jest dla mnie bardzo istotną kwestią – skoro mam głos, który dociera do szerszej publiki to chcę to wykorzystać możliwie jak najlepiej. W ten sposób pokazuje im, że nie są sami” – mówi Julia Sobczyńska.



Dedykowany zestaw kosmetyków „Viva La Pink”

Makijaż od pokoleń umożliwia ludziom wyrażanie własnego unikalnego stylu i osobowości oraz dodaje pewności siebie, która jest potrzebna w konfrontacji z przejawami nietolerancji. Dlatego w ramach akcji, Avon postanowił stworzyć dedykowany zestaw kosmetyków „Viva La Pink”, a całkowity dochód z jego sprzedaży w czerwcu przekazać na cele statutowe KPH.

Dzięki temu działaniu, wielbicielki i wielbiciele kosmetyków Avon mogą dołożyć własną cegiełkę do ważnej społecznie inicjatywy. Zestaw kosmetyków jest dostępny w sprzedaży do końca czerwca na stronie internetowej marki: https://www.avon.pl/

„Avon jako firma kosmetyczna wykorzystuje siłę piękna do napędzania pozytywnych zmian i czynienia świata lepszym, bezpieczniejszym miejscem dla wszystkich osób. Dlatego, w ramach tegorocznego Miesiąca Dumy, postanowiliśmy nadać naszej kultowej, różowej wstążce tęczowy kolor, a dochód ze sprzedaży wybranych produktów przeznaczyć na wsparcie KPH” − mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska. „W Avon wierzymy, że prawdziwym pięknem jest piękno bycia sobą, bez odgórnie narzuconej definicji, formy, czy wzoru” – dodaje.

„Organizacje i działania równościowe potrzebują sojuszników i sojuszniczek, dlatego bardzo cieszymy się, że wspólnie z Avon realizujemy ten projekt. W KPH wspieramy miłość. Marka Avon zmieniając kolor swojej rozpoznawalnej różowej wstążki, pokazuje, że wychodzenie poza znane schematy jest w porządku i tym samym normalizuje kwestie ważne dla społeczności LGBTQIA+. W końcu wszyscy powinniśmy móc być sobą, wyrażać siebie i kochać kogo chcemy, bez obaw, co powiedzą inni” – mówi Franciszka Sady z KPH.

Otwartość i równość – Manifest Dumy marki Avon

Dla Avon inkluzywność i otwartość na wszystkich, takimi jakimi są, to naturalne wartości wpisane w kulturę firmy. W swoim Manifeście Dumy, marka podkreśla wiarę w to, że prawdziwe piękno płynie z bycia sobą, a różnorodność wzbogaca świat. Avon jako otwarta organizacja przyjmuje i wspiera każdą osobę, niezależnie od tożsamości czy przynależności kulturowo społecznej. Działania biznesowe firmy oparte są na standardach LGBTI ONZ. W Avon inicjowane są również działania skierowane do współpracowników i współpracowniczek m.in. międzynarodowy panel dyskusyjny, poświęcony doświadczeniom społeczności LGBTQIA+ z różnych zakątków świata.

Informacje o Avon

Misją Avon od 135 lat jest tworzenie lepszego świata dla kobiet. Firma pomaga im wyrażać siebie, mówić odważnie o swoich marzeniach oraz spełniać się zawodowo, dając możliwość pracy na własnych zasadach. Opowiada się za równością płci oraz troszczy się o zdrowie i bezpieczeństwo kobiet, działając w ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi i Avon Kontra Przemoc, na które przekazała ponad 7,1 mln zł od 2015 roku. Dotychczas marka dofinansowała 63 000 badań USG piersi dla kobiet w całej Polsce. Avon wspiera także organizacje, które pomagają kobietom doświadczającym przemocy. Wspólnie z Fundacją Feminoteka uruchomił pierwszą przeciwprzemocową aplikację Avon Alert, która pozwala sięgać po pomoc w bezpieczny sposób. Firma dba również o naszą planetę podejmując szereg działań zmierzających do ograniczenia wpływu na środowisko oraz dba o zwierzęta – nie testuje swoich produktów ani ich składników na zwierzętach nigdzie na świecie.
Więcej na avon.pl

Informacje o KPH
Kampania Przeciw Homofobii (KPH) to założona w 2001 roku największa organizacja społeczna działająca na rzecz osób LGBT+, ich rodzin i bliskich poprzez rzecznictwo społeczne, polityczne i wspieranie ruchu LGBT+, na poziomie krajowym i międzynarodowym. KPH działa prężnie od 22 lat, łącząc ludzi w imię wspólnego marzenia jakim jest Polska ludzi równych praw, z sukcesami angażując w swoje działania setki osób LGBT+ oraz sojuszników i sojuszniczki, w tym ludzi świata kultury, mediów i sportu.

1. Raport „Sytuacja społeczna osób LGBT w Polsce” dostępny na:
https://kph.org.pl/wp-content/uploads/2021/12/raport-maly-2019-2020.pdf

#PieknoByciaSoba
#KampaniaPrzeciwHomofobii
#LGBT
#LGBTQIA
#KPH

Światowy Dzień Tarczycy: Niedoczynność i nadczynność tarczycy – co musisz wiedzieć?

Z okazji Światowego Dnia Tarczycy lek. Claude Mawa, specjalista medycyny rodzinnej Grupy LUX MED, przypomina o roli tego niewielkiego, ale…
CZYTAJ

Międzynarodowy Dzień Różnorodności Biologicznej 2025: Harmonia z naturą i zrównoważony rozwój

22 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Różnorodności Biologicznej, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 2000 roku, aby upamiętnić przyjęcie Konwencji o…
CZYTAJ

Nadwaga a zdrowie: 4 nieoczywiste schorzenia związane z otyłością, które warto znać

22 maja przypada Europejski Dzień Walki z Otyłością. Z tej okazji warto przypomnieć, jak poważne konsekwencje dla zdrowia niesie nadmierna…
CZYTAJ

Rola jelit w układzie odpornościowym – jak decydują o naszym samopoczuciu i ochronie przed infekcjami?

Jeśli nie zadbamy o nasze jelita, możemy doprowadzić do ich rozszczelnienia, co otwiera drzwi dla chorób autoimmunologicznych, alergii, przewlekłych zapaleń,…
CZYTAJ

Ciche zagrożenie, które można opanować. 17 maja obchodzimy Światowy Dzień Nadciśnienia Tętniczego

Nadciśnienie tętnicze nazywane jest „cichym zabójcą” - przez długie lata może bowiem nie dawać objawów, a nieleczone prowadzi do poważnych…
CZYTAJ

Pielęgnacja skóry po zimie – czego naprawdę potrzebuje Twoja cera?

Zima, choć piękna i pełna uroku, potrafi być bezlitosna dla naszej skóry. Mróz, wiatr i suche powietrze w pomieszczeniach mogą…
CZYTAJ

Odpad czy surowiec, czyli drugie życie opakowań

Gdy rośnie presja społeczna i regulacyjna, firmy muszą spojrzeć na opakowania zupełnie inaczej. To, co jeszcze niedawno trafiało na wysypiska,…
CZYTAJ

Światowe Dni Świadomości Niewydolności Serca: jakich objawów nie wolno ignorować?

5-11 maja obchodzone są Światowe Dni Świadomości Niewydolności Serca. Tegoroczna edycja odbywa się pod mottem „Niewydolność serca nas nie zatrzymuje”.…
CZYTAJ

0,3–4% przypadków boreliozy kończy się powikłaniami sercowymi – zagrożenie, o którym mało się mówi

Wycieczki na łono natury to dla wielu obowiązkowy punkt majówki. Warto jednak pamiętać, że wśród przyrody czają się niewidoczne gołym…
CZYTAJ

Jak radzić sobie ze stresem maturalnym? 4 skuteczne porady psychologa

Lęk, który towarzyszy wielu maturzystom przed egzaminami, jest czymś naturalnym, ale może również paraliżować i utrudniać koncentrację. Jak zauważa Ewa…
CZYTAJ

Odkryj nowe sosy na grilla – tak pyszne, że HELL, MANN!

Rozgrzej grilla i przygotuj się na smak tak pyszny, że HELL, MANN! Wystarczy sięgnąć po sosy i majonezy Hellmann’s, by…
CZYTAJ

Grill bez mięsa? Dietetyk zdradza, co warto wrzucić na ruszt

Sezon grillowy tuż za rogiem, coraz więcej osób szuka alternatywy dla tradycyjnych dań mięsnych. Czy grill bez mięsa może być…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Światowy Dzień Tarczycy: Niedoczynność i nadczynność tarczycy – co musisz wiedzieć?

Z okazji Światowego Dnia Tarczycy lek. Claude Mawa, specjalista medycyny rodzinnej Grupy…
CZYTAJ

Nadwaga a zdrowie: 4 nieoczywiste schorzenia związane z otyłością, które warto znać

22 maja przypada Europejski Dzień Walki z Otyłością. Z tej okazji warto…
CZYTAJ

Rola jelit w układzie odpornościowym – jak decydują o naszym samopoczuciu i ochronie przed infekcjami?

Jeśli nie zadbamy o nasze jelita, możemy doprowadzić do ich rozszczelnienia, co…
CZYTAJ

Ciche zagrożenie, które można opanować. 17 maja obchodzimy Światowy Dzień Nadciśnienia Tętniczego

Nadciśnienie tętnicze nazywane jest „cichym zabójcą” - przez długie lata może bowiem…
CZYTAJ

Światowe Dni Świadomości Niewydolności Serca: jakich objawów nie wolno ignorować?

5-11 maja obchodzone są Światowe Dni Świadomości Niewydolności Serca. Tegoroczna edycja odbywa…
CZYTAJ