Tonizacja do zadań specjalnych Optymalne pH, anti-ageing i ukojenie. Jak wybrać odpowiedni tonik, wyjaśnia kosmetolog



Tonizacja stanowi jeden z kluczowych elementów codziennego rytuału pielęgnacyjnego. Jej celem jest normalizacja pH skóry po myciu i demakijażu… ale warto wiedzieć, że nie tylko. Zawartość kwasów, witamin i wyciągów z roślin w toniku sprawia, że dobrze dobrany – może także skutecznie pełnić funkcję anti-ageingową lub łagodzącą. Jak perfekcyjnie dobrać tonik? #Kosmetolog radzi.

Prawidłowe pH naszej skóry wynosi około 5. Oznacza to, że ma ona odczyn lekko kwaśny. I tak być powinno, jeśli chcemy utrzymać cerę w bardzo dobrej kondycji i zapewnić sobie równowagę mikrobiomu. Czy wiesz, że po myciu i demakijażu pH może gwałtownie wzrosnąć nawet do 8? – Na pH naszej skóry, bezsprzecznie, mają wpływ czynniki zewnętrzne, takie jak np. niewłaściwe produkty do mycia lub częste wizyty na pływalni – mówi Agnieszka Kowalska, Medical Advisor marki Peel Mission®.

– Wszystkie te aspekty podwyższają naturalne pH, które – gdy jest zbyt wysokie – nie zapewnia właściwych warunków dla rozwoju mikrobiomu, czyli „dobrych bakterii”. W konsekwencji kondycja naszej skóry spada, a wraz z nią – może nasilić się wrażliwość i suchość skóry bądź pojawić się niedoskonałości w postaci zmian trądzikowych. Dlatego tonizacja powinna zawsze być kluczowym elementem rytuału pielęgnacyjnego – dodaje.

Dobór pod okiem specjalisty

Jak wskazują eksperci, dobrze dobrany tonik powinien pełnić dwie równoważne funkcje – po pierwsze, utrzymywanie odpowiedniego poziomu pH, a w konsekwencji wsparcie mikrobiomu skóry, po drugie – funkcja indywidualnie dobrana do potrzeb skóry. Zapobieganie starzeniu lub przeciwdziałanie jego objawom, nawilżanie, usuwanie przebarwień. Możliwości jest bardzo wiele, a właściwy dobór toniku w tym kontekście – kluczowy. Jak wybrać odpowiedni tonik?

Odpowiedź zawiera się w haśle: dermokonsultacja. – Perfekcyjny dobór preparatu do tonizacji wymaga wsparcia specjalisty. Idealnym rozwiązaniem są dermokonsultacje, które możemy odbyć w gabinecie kosmetologa – mówi Agnieszka Kowalska.

– Takie spotkanie zwykle składa się z dwóch bardzo istotnych etapów. Pierwszy z nich to dokładny wywiad nastawiony na analizę reakcji skóry, jej tendencji i potrzeb. Drugi etap obejmuje analizę samego wyglądu i kondycji skóry, przeprowadzaną przy użyciu lampy lupy lub innych urządzeń diagnostycznych. Po spotkaniu klientka otrzymuje rekomendacje dotyczące doboru odpowiednich kosmetyków, w tym także właśnie toniku, który perfekcyjnie odpowie na potrzeby jej cery – dodaje.

GABA, bursztynowy czy kojowy?

Ostatnie dziesięciolecie pokazało, że sektor beauty kocha kwasy. Pierwotnie zabiegi z kwasami proponowały profesjonalne salony kosmetyczne, następnie – kwasy wkroczyły do pielęgnacji domowej. I bardzo słusznie, ponieważ stanowią odpowiedź na potrzeby wielu typów cery, także tej z problemami i z objawami starzenia. Na przykład kwas gamma-aminomasłowy (GABA) i bursztynowy działają odmładzająco, choć każdy w zupełnie inny sposób.

– Kwas Gamma-aminomasłowy zawarty w B-Like® Toniku Peel Mission® działaniem przypomina toksynę botulinową, a bursztynowy, który jest podstawą linii #interfuse Age Reboot Peel Mission® działa antyoksydacyjnie i jest biostymulatorem. W tonikach znajdziemy także kwasy: ferulowy, czyli silny antyoksydant, czy kwas kojowy (#interfuse Koji White Tonic) o właściwościach rozjaśniających. Kluczowa jest kwestia idealnego doboru toniku, a w nim kwasu, do potrzeb skóry – wyjaśnia Agnieszka Kowalska.

Naturalne wyciągi roślinne

Jak wskazują eksperci, bezcennymi składnikami toników są także naturalne wyciągi roślinne. Jakie? Na przykład te o właściwościach kojących, jak aloes, ale nie tylko. Świat kosmetyki profesjonalnej już dawno docenił wyciąg z werbeny cytrynowej, który wykazuje działanie przeciwzapalne i przeciwzmarszczkowe, hydrolat z róży damasceńskiej o bardzo skutecznych właściwościach nawilżających, czy ekstrakt z krwawnika działający łagodząco i ściągająco. Jest w czym wybierać, a właściwie… dobierać. Do potrzeb skóry.




Peel Mission® ALOE TONIC

Produkt S.O.S dla skóry podrażnionej.
Dzięki autorskiej recepturze bazującej na czystym aloesie, pantenolu i niacynamidzie, przynosi ukojenie skórze zaczerwienionej i uwrażliwionej po zabiegach kosmetycznych, czy działaniu czynników zewnętrznych (np. słońca, wiatru, zimna).

Wyjątkowe właściwości aloesu w połączeniu z pantenolem, wpływają na przyspieszenie procesów regeneracji naskórka, nawilżenie oraz wspomagają tworzenie się fibroblastów, odpowiedzialnych za gojenie ran i produkcję kolagenu.
Bogactwo antyprostaglandyny sprawia, że aloes ma także silne działanie przeciwzapalne.

Pojemność: 250 ml
Cena: 49,50 zł

B-Like® TONIC

Tonik bazujący na kompleksie składników o działaniu przeciwzmarszczkowym i nawilżającym.
Kluczowym komponentem formuły jest kwas gamma-aminomasłowy wpływający na redukcję stymulacji mięśniowej, dzięki czemu wygładza zmarszczki mimiczne.
Preparat reguluje pH skóry, pozostawia ją odświeżoną i wygładzoną.

Pojemność: 200 ml
Cena: 99 zł

Peel Mission® #interfuse AGE REBOOT TONIC

#interfuse AGE REBOOT TONIC to codzienna pielęgnacja oczyszczająca, celująca w potrzebę wygładzenia rysów twarzy, ujędrnienia i nawilżenia skóry.
Precyzyjnie skalibrowana formuła toniku łączy w sobie działanie kwasu bursztynowego, komórek macierzystych, witamin i hydrolatu z żeń-szenia, dzięki czemu przywraca optymalną równowagę, ale również wzmacnia strukturę podporową skóry nadając jej młodzieńczy wygląd.
Kluczowy składnik biostymulujący, czyli kwas bursztynowy działa antyoksydacyjne, dotleniająco oraz energetyzująco. Ponadto stymuluje metabolizm komórkowy, dzięki czemu spłyca zmarszczki i dodaje blasku zmęczonej cerze.

Pojemność: 150 ml
Cena: 135 zł

###

Peel Mission® to marka, której obecność na rynku definiuje wiedza ekspertów oraz wykorzystanie najbardziej zaawansowanych technologii. Pasja, innowacja i dążenie do doskonałości to najważniejsze filary marki, stanowiące jej fundamenty od momentu stworzenia do dziś. Oferta produktowa marki to najwyższej jakości zabiegi skierowane dla lekarzy medycyny estetycznej oraz kosmetologów, która tworzy gama innowacyjnych peelingów chemicznych o farmaceutycznej czystości. Różnorodność stężeń i produktów dostępnych w portfolio marki, pozwala na efektywne ich wykorzystanie i zaprojektowanie programu idealnie skrojonego do potrzeb skóry każdego Klienta.

Farmaceutyczna receptura bazująca na monokwasach, pozwalająca stworzyć spersonalizowany program inicjujący procesy regeneracyjno-naprawcze w skórze, wpływające na skuteczne redukowanie defektów skórnych o różnym podłożu. Twórcy marki podkreślają systemiczne działanie produktór, dzięki któremu wspomagają one walkę z problemami skórnymi, a nie tylko redukują ich objawy. Produkty Peel Mission® mają płynną konsystencję, dzięki czemu nie tylko są bardziej wydajne, ale przede wszystkim ich wpływ na skórę jest zmaksymalizowany, co w rezultacie prowadzi do osiągnięcia spektakularnych efektów.

Peel Mission® to marka, która bierze pełną odpowiedzialność za spełnianie wymagań prawa polskiego, jak również sprawdzonych i powszechnie stosowanych światowych standardów (ISO, GMP). Mając na uwadze bezpieczeństwo Klientów i wysoką jakość produkcji, firma działa w oparciu o standardy Dobrej Praktyki Produkcyjnej (ang. Good Manufacturing Practice). Certyfikat GMP to gwarancja stosowania rygorystycznych wymagań jakości w odniesieniu do procesu produkcji, surowców oraz pełnej kontroli nad ich pochodzeniem.

Nowe ambasadorki 4.edycji kampanii #lubiesiebie

Nowe ambasadorki 4.edycji kampanii #lubiesiebie to polityczka, psycholożka, aktorki i wokalistka, wszystkie mówią o potrzebie samoakceptacji , o jej roli…
CZYTAJ

Polacy wybrali – oto nowy król wielkanocnych wypieków!

W tym roku to sernik jest ulubionym ciastem Polaków na Wielkanoc Jeszcze dwa lata temu mazurek był niekwestionowanym królem wielkanocnych…
CZYTAJ

4 nieoczywiste fakty o diecie ketogennej

Dieta ketogenna najczęściej kojarzy się z siłownią czy odchudzaniem. Tylko 11 proc. Polaków wie, że jest ona niefarmakologiczną metodą leczenia…
CZYTAJ

Radosna Wielkanoc z HARIBO

W czasie Wielkanocy na stołach i w koszyczkach królują kolorowe jajka, kurczaczki i zajączki. Znajdziemy je także w limitowanych produktach…
CZYTAJ

Przepis na owsiany pudding chia z kaszką i owocami – dla małych i dużych miłośników zdrowych przekąsek!

Roślinny pudding chia z mlekiem owsianym, kaszką owsianą i owocami to świetna opcja na śniadanie lub zdrową przekąskę w ciągu…
CZYTAJ

Dieta dla zestresowanych – co jeść, aby zmniejszyć napięcie nerwowe?

To, co jemy, wywiera ogromny wpływ nie tylko na nasze zdrowie fizyczne, ale także na funkcjonowanie mentalne. Wybór odpowiednich składników…
CZYTAJ

Make-up no make-up trendem wiosny Pielęgnacja i makijaż w duecie

Wiosna to czas, gdy na scenę wkraczają nowe makijażowe trendy. W tym roku jednym z kluczowych stylów makijażu jest make-up…
CZYTAJ

Multiplikacja korzyści dla anti-agingu Jak działa potrójny kwas hialuronowy?

Potrójny kwas hialuronowy to król anti-agingu i regeneracji skóry. Jego popularność w kosmetyce zabiegowej nie gaśnie. To zdecydowanie nie dziwi,…
CZYTAJ

Autorskie receptury i opatentowane składy Badania oraz rozwój suplementów diety

Współczesna dieta zachodnioeuropejska, szczególnie w okresie zimowym, bywa uboga w naturalne źródła niezbędnych, nienasyconych kwasów omega-3 – tłuste ryby morskie…
CZYTAJ

Kaszotto z warzywami

Doskonały pomysł na lekki obiad czy kolację. Łączy w sobie sycącą kaszę z soczystymi pomidorami malinowymi, cukinią oraz papryką. Smacznie,…
CZYTAJ

Rak jelita grubego może przez wiele lat nie dawać objawów. Profilaktyka jest ważna!

Każdego roku w Polsce około 18 tys. osób słyszy diagnozę: rak jelita grubego. Ten złośliwy nowotwór jest drugim – po…
CZYTAJ

Hej, chcesz coś z Avonu? Artystka i ambasadorka marki – Cleo – dołącza do grona Konsultantek!

Po ogłoszeniu Cleo nową ambasadorką marki Avon, przyszedł czas na kolejny elektryzujący news! Wokalistka dołącza do grona Konsultantek, aby realizować…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Rak jelita grubego może przez wiele lat nie dawać objawów. Profilaktyka jest ważna!

Każdego roku w Polsce około 18 tys. osób słyszy diagnozę: rak jelita…
CZYTAJ

Milion. Aż tyle osób choruje w Polsce na niewydolność serca. Jak skutecznie diagnozować tę śmiertelną chorobę? 

- Niewydolność serca to stan, w którym serce nie jest w stanie…
CZYTAJ

Sen dobrem luksusowym. Co zrobić, by w końcu się wyspać?

W Światowym Dniu Snu eksperci przypominają, że zdrowy sen jest szczególnie ważny…
CZYTAJ

Okulary progresywne – jak działają i kto powinien ich używać?

Wraz z upływem lat, komfortowe widzenie obiektów znajdujących się w różnych odległościach…
CZYTAJ

8 marca 2024, mija 15 lat od śmierci prof. Zbigniewa Religi. Prof. Andrzej Bochenek, który wielokrotnie operował z prof. Religą wspomina tą wybitną postać

8 marca, 2024 roku mija 15 lat od śmierci prof. Zbigniewa Religi,…
CZYTAJ