Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię re\Wisła



Nadwiślańskie bulwary i warszawskie plaże – ulubione miejsca spacerów, spotkań i wypoczynku. Startuje kampania edukacyjna re\Wisła, która zachęca do tworzenia wspólnej przestrzeni w świadomy sposób i odkrywania historii warszawskiego Urzecza.

#Wisła to nieodzowny element życia stolicy. Dawniej stanowiła okno na świat, pełniła ważną rolę ekonomiczną i społeczną, żywiła, ale również pozwalała miło spędzić czas. Urzecze miało swoją unikalną tożsamość, na podstawie której powstała obecna Dzielnica Wisła – miejsce, które jest połączeniem miasta i natury. Kampania re\Wisła chce pokazać rzekę jako jeden wielki remiks tworzony przez zróżnicowaną społeczność mieszkańców Warszawy.

– Kultura Urzecza stała się trwałym elementem tożsamości mieszkańców Warszawy, a jej dziedzictwo jest wciąż obecne. Przykładem może być dom olęderski na Saskiej Kępie, trytwa, czyli droga poprowadzona na grobli w Wilanowie czy też olęderska nekropolia na Zawadach. Pomimo zaniku historycznej kultury tego regionu, współcześnie stanowi ona inspirację do budowania lokalnej tożsamości, a samo Urzecze staje się atrakcyjne dla przedsięwzięć gospodarczych – mówi Mariusz Raniszewski, ekspert ds. Urzecza kampanii re\Wisła.

Pomimo upływu lat, Wisła wciąż jest unikalnym miejscem, a mieszkańcy chętnie wybierają to miejsce na spotkania z przyjaciółmi jako przestrzeń do uprawiania sportu czy relaksu i obserwacji przyrody. Nad rzeką spotykają się całe rodziny, osoby starsze, młodzież, biegacze, rowerzyści i wodniacy, tworząc różnorodną społeczność Dzielnicy Wisła.

Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię „re\Wisła”, w ramach której zachęca i edukuje mieszkańców Warszawy do tworzenia re\Wisły w świadomy sposób.

– Warszawska Wisła to duma miasta i unikat w skali europejskiej. Żadna europejska stolica nie może pochwalić się rzeką, która integruje mieszkańców miasta niezależnie od ich wieku, płci czy pochodzenia. Dlatego ważne jest, abyśmy wszyscy dbali o naszą chlubę, odkrywali ją na nowo i świadomie wspólnie tworzyli. Tym właśnie jest re\Wisła –
mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. Wisły.




Kampania „re\Wisła” zainicjowana przez Zarząd Zieleni Miasta Stołecznego Warszawa, prowadzona jest wielokanałowo. W Social Mediach w tym na Facebooku oraz Instagramie publikowane są inspirujące treści, które mają na celu edukowanie oraz informowanie mieszkańców o realizowanych inicjatywach, oraz wydarzeniach kulturalnych nad Wisłą. Za pośrednictwem Tik Toka organizatorzy chcą docierać do dzieci i młodzieży. Publikując lifestylowe treści, pokazują, jak w świadomy i bezpieczny sposób korzystać z uroków Wisły. Przykładem może być opublikowana instrukcja zaplatania wianków.


fot: Marek Misiurewicz

W ramach kampanii zaplanowana została również w Social Mediach emisja 5 materiałów video, w których prezentowane są różne aspekty Wisły z perspektywy osób aktywnie ją tworzących – naukowców, społeczników, a także pracowników miejskich podmiotów. Realizacji działań towarzyszą również współprace z Influencerami w tym m.in. z Łukaszem Ostoja-Kasprzyckim twórcą profilu @PoWarszawsku, Piotrem Metzem oraz wokalistką Zalią. Twórcy zostali wytypowani pod konkretne kategorie wiekowe i przygotowują oni szereg treści edukacyjnych, które będzie można znaleźć na ich profilach oraz na kanałach Dzielnicy Wisła.

Kampania dotrze do mieszkańców Warszawy, również, dzięki wykorzystaniu przestrzeni miejskiej. Plakaty, animowane spoty, a także gra terenowa z wykorzystaniem technologii Augemnted Reality w punktach Warszawskiego Plażowego to tylko część atrakcji, które czekają tego lata na warszawiaków. Planowanych jest także szereg wydarzeń w punktach Warszawski Plażowych w tym animacje weekendowe dla dzieci i młodzieży oraz koncerty czy warsztaty w Pawilonie Edukacyjnym Kamień.

Kampanię rozpoczęła się w przeddzień Nocy Kupały – 20 czerwca występem Chóru Centrum Myśli Jana Pawła II z utworem „Och Ty rzeko”. Kolejne wydarzenia re\Wisła już niebawem! Zachęcamy do obserwowania profili Dzielnicy Wisła w mediach społecznościowych oraz do udziału w wydarzeniach organizowanych w ramach kampanii “re\Wisła”.

zdjęcie główne, fot: Marek Misiurewicz

5 skutecznych sposobów na jet lag – jak przetrwać zmianę czasu i cieszyć się wakacjami

Nawet najpiękniejsze wakacje mogą zacząć się nieprzyjemnie – od uciążliwych dolegliwości związanych z aklimatyzacją i zmianą stref czasowych. Czym jest…
CZYTAJ

Wiosenny powiew świeżości z nową kolekcją bielizny Gatta Intimate

Wiosna oficjalnie rozpoczęta! Dzień staje się dłuższy, temperatura wzrasta, a przyroda budzi się do życia. To idealny moment na zmiany…
CZYTAJ

Wiosna na sportowo! O czym pamiętać, kompletując strój do ćwiczeń?

Udało się! Pożegnaliśmy zimę i powitaliśmy wreszcie wiosnę! Czeka na nas budząca się do życia natura i cieplejsze dni. Okres…
CZYTAJ

UNICEF uruchomił w Polsce sześć Spilno Hubs w ciągu pięciu miesięcy, aby wspierać uchodźców z Ukrainy i integrację lokalnych społeczności

Warszawa, 23 marca 2023 r. – Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce otworzyło właśnie szóste Spilno Hub,…
CZYTAJ

Zadbaj o dobrą kondycję na wiosnę – sprawdź porady ekspertów w zakresie zdrowia

Początek wiosny to dobry moment, by popracować nad naszą codzienną rutyną i wprowadzić do niej więcej zdrowych elementów – coraz…
CZYTAJ

Bałtyk jest naj! 22 Marca Międzynarodowy Dzień Ochrony Morza Bałtyckiego

Morze Bałtyckie jest pod wieloma względami „naj”. To najmłodsze, najpłytsze i najsłodsze morze na Ziemi. Posiada najbardziej urokliwe piaszczyste plaże…
CZYTAJ

Tej wiosny ujędrnij i wygładź swoją buzię! Aktywne Serum do Twarzy od marki Nachemii Ci w tym pomoże

Stan skóry w dużej mierze zależy od sposobu jej pielęgnacji, stylu życia, diety, stosowanych używek czy stopnia ekspozycji na słońce.…
CZYTAJ

To jeszcze ból menstruacyjny czy już endometrioza?

Silne bóle w trakcie menstruacji i bardzo obfite krwawienia to dla wielu kobiet stan, z którym już się pogodziły. Matki…
CZYTAJ

ASICS w gronie globalnych liderów zaangażowanych w zmiany klimatyczne. Firma doceniona po raz czwarty z rzędu

ASICS już po raz czwarty z rzędu został uznany za światowego lidera w zakresie angażowania swoich dostawców w kwestie związane…
CZYTAJ

Więcej nowych i mocnych włosów dzięki serum pobudzającemu od Bionigree

Produkty polskiej marki to wynik połączenia fachowej wiedzy trychologicznej i technologii wytwarzania kosmetyków, opartych na naturalnych składnikach. Serum pobudzające włosy…
CZYTAJ

Profesjonalne szampony do włosów L’Oreal – wybierz idealny dla swoich włosów

Dobrze dobrane kosmetyki do włosów potrafią sprawić, że włosy odzyskają piękny wygląd i dobrą kondycję. Podstawą właściwej pielęgnacji jest dobrej…
CZYTAJ

Linia wegańskich kosmetyków do pielęgnacji twarzy Hebe Cosmetics laureatem Najlepszego Produktu 2023!

Już po raz 12. instytut badawczy GfK Polonia zapytał konsumentów o opinie na temat sprzedażowych premier 2022 roku. Zbadane zostały…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

5 skutecznych sposobów na jet lag – jak przetrwać zmianę czasu i cieszyć się wakacjami

Nawet najpiękniejsze wakacje mogą zacząć się nieprzyjemnie – od uciążliwych dolegliwości związanych…
CZYTAJ

Zadbaj o dobrą kondycję na wiosnę – sprawdź porady ekspertów w zakresie zdrowia

Początek wiosny to dobry moment, by popracować nad naszą codzienną rutyną i…
CZYTAJ

To jeszcze ból menstruacyjny czy już endometrioza?

Silne bóle w trakcie menstruacji i bardzo obfite krwawienia to dla wielu…
CZYTAJ

Zapraszamy na „Klub Pacjenta” w Bielsku-Białej organizowany przez Fundację „Z sercem do Pacjenta” Grupy American Heart of Poland

„Z sercem do Pacjenta” Klub Pacjenta w Bielsku-Białej z udziałem prof. ANDRZEJA…
CZYTAJ

Kobiece serce okiem kardiologa. Czym się wyróżnia i dlaczego panie powinny lepiej o nie dbać?

Czy żeńskie serce różni się czymś od męskiego? Okazuje się, że tak…
CZYTAJ