Kondycja rynku medycyny estetycznej okiem lekarzy. Co czeka nas w kolejnych latach?



W 2021 roku Polacy jeszcze chętniej niż w poprzednich latach odwiedzali gabinety medycyny estetycznej, by zadbać o urodę i zdrowie. Z badania przeprowadzonego przez Laboratoires Vivacy Polska wynika, że niemal 83% ankietowanych lekarzy odnotowało wzrost zainteresowania zabiegami wśród pacjentów. To niemal 50 pp. więcej niż w roku poprzednim (2020: 38% zainteresowania). Najczęściej na zabiegi decydowały się osoby w wieku 31-45 lat, jako główną motywację wskazując chęć uzyskania młodszego wyglądu (74%), poprawę urody (72%) oraz zwiększoną troskę o siebie (54%). Największą popularnością cieszyły się zabiegi z wykorzystaniem toksyny botulinowej (92%) oraz kwasu hialuronowego (76%). Co to w praktyce oznacza dla rynku medycyny estetycznej? Czy takie same trendy będą nam towarzyszyć w 2022 roku? Odpowiedzi prezentujemy poniżej.

Wśród zabiegów na twarz, cieszących się największym zainteresowaniem pacjentów, znalazły się procedury przeprowadzane z wykorzystaniem toksyny botulinowej (92%) i kwasu hialuronowego (76%), w tym zabiegi mezoterapii (38%), a także zabiegi przy użyciu stymulatorów tkankowych (43%) W przypadku zabiegów na bazie preparatów z kwasem hialuronowym, zanotowano wzrost o niemal 6 pp. w stosunku do roku poprzedniego.

– Obserwujemy stały wzrost zainteresowania zabiegami medycyny estetycznej. Pacjenci, zwłaszcza najmłodsi, często w ramach pierwszego zabiegu decydują się na korekcję ust. Daje on widoczne efekty już po pierwszej iniekcji, a pacjenci często wracają ponownie go wykonać – komentuje Joanna Szendzielorz, prezes zarządu Laboratoires VIVACY Polska, dodając: – Wraz z upływem czasu nasza skóra wymaga dodatkowej uwagi. Pacjenci chcąc zatrzymać naturalne piękno i zdrowo wyglądającą skórę chętnie wybierają zabiegi wolumetrii, wypełniania zmarszczek czy mezoterapii.

Potwierdzają to wyniki ankiety, w których aż 74% pytanych lekarzy wskazało, że dla ich pacjentów głównym motywatorem wizyty w gabinecie jest chęć uzyskania młodszego wyglądu. 72% z nich przyznało, że pacjenci chcą poprawić swoją urodę, a 54% odnotowało, że pacjenci odczuwają zwiększoną potrzebę troski o samych siebie.

W badaniu zaobserwowano również, że zabiegi dot. poprawy kondycji ust to najczęściej wybierany zabieg przez najmłodszą grupę pacjentów (18-30 lat). Z wiekiem zainteresowanie to spada, na rzecz wolumetrii i zabiegu konturowania twarzy. Wypełnieniem zmarszczek pacjenci zaczynają interesować się w wieku 31-45 lat. Zainteresowanie to tylko wzmacnia się wraz z upływem czasu. Najbardziej uniwersalnym zabiegiem wśród wszystkich grup wiekowych jest mezoterapia, zabieg mający na celu poprawę ogólnej kondycji skóry.

– Pacjenci, którzy zgłaszają się do gabinetów medycyny estetycznej przychodzą również z obawami. Rolą lekarza jest nie tylko wykonanie zabiegu zgodnie z najwyższymi standardami sztuki lekarskiej, ale również otoczenie ich troską i udzielenie odpowiedzi na wszystkie podnoszone przez pacjentów kwestie – dodaje Joanna Szendzielorz.




Czego obawiają się Polacy? Lekarze wskazali, że wśród obaw najczęściej wskazywanych przez pacjentów był nienaturalny, wręcz przerysowany wygląd (70%) czy ból (49,5%). Dla znacznej części z nich powodem do obaw były również ewentualne powikłania po zabiegu (43%) oraz koszt jego wykonania (45%).

Wśród największych hitów tego roku w zakresie poprawy kondycji i wyglądu ust lekarze zgodnie wskazali, że pacjenci będą dokonywali powiększania ust metodą „na płasko” (63%) i „French Kiss” (55%).

Ankietowani lekarze podkreślali również, że większość pacjentów, by zachować efekty zabiegu, regularnie odwiedza ich gabinety. Ponad 78% z nich przyjmuje pacjentów na wizycie co kilka miesięcy, z kolei prawie 12% z nich robi to zdecydowanie częściej – raz lub kilka razy w miesiącu.

*W odniesieniu do badania Laboratoires Vivacy Polska z roku ubiegłego.

O badaniu 2022:

Badanie własne, zrealizowane w lutym 2022 roku, na próbie 204 lekarzy specjalistów w zakresie medycyny estetycznej w całej Polsce, w tym ponad 38,2% prowadzących swoją praktykę lekarską powyżej 10 lat. Badanie zrealizowane metodą standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).

O VIVACY:
Laboratoires VIVACY to francuski producent specjalizujący się w rozwoju, produkcji i dystrybucji wyrobów medycznych na bazie kwasu hialuronowego do iniekcji, szeroko stosowanych w obszarze medycyny estetycznej i przeciwstarzeniowej. Od momentu rozpoczęcia działalności Laboratoires VIVACY jest jednym z głównych graczy na rynku medycyny estetycznej na świecie, eksportując swoje technologiczne know-how do ponad 80 krajów.
Portfolio produktów VIVACY obejmuje trzy główne marki: STYLAGE® wypełniacze dermalne, DESIRIAL® żele na bazie kwasu hialuronowego do iniekcji w okolicach intymnych kobiet oraz dermokosmetyki Laboratoires VIVACY. Firma produkuje również wiskoelastyczne wyroby medyczne na bazie kwasu hialuronowego stosowane w chirurgii okulistycznej (I.SPACE®) oraz do leczenia choroby zwyrodnieniowej stawów (KARTILAGE®).
Fabryka Laboratoires Vivacy znajduje się w Archamps (Francja) w dynamicznie rozwijającym się regionie Haute-Savoie, w pobliżu granicy francusko-szwajcarskiej. Fabryka jest od lat prestiżowym ośrodkiem badań i rozwoju, a marki należące do Laboratoires Vivacy synonimem beauté à la française.

Jak wakacje wpływają na naszą pewność siebie?

Przez cały rok wiele kobiet dąży do wymarzonego wakacyjnego ciała, tak zwanego „bikini body”, które dumnie będzie prezentować na plaży.…
CZYTAJ

Zmęczenie za kierownicą – jak sobie radzić i na co uważać? Wyjaśnia kardiolog Maciej Pruski, ekspert z Grupy American Heart of Poland

Wakacje oraz długie weekendy często wiążą się z dalszymi podróżami – a to oznacza nierzadko prowadzenie auta nawet przez kilkanaście…
CZYTAJ

Dobre dla Ciebie i przyjazne dla planety – Poznaj serię produktów Epoch od Nu Skin

Marka Nu Skin® nie zwalnia tempa i podejmuje kolejne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i troski o naszą planetę. Dlatego…
CZYTAJ

Artur Rojek ambasadorem akcji „Czujesz Klimat?” Rossmann

Artur Rojek został ambasadorem akcji Rossmann „Czujesz Klimat?”. Artysta ogłosił swoją decyzję podczas OFF Festivalu w Katowicach. Wspólnie z marką…
CZYTAJ

Polacy i kuchenne zero waste – czy uczymy się niemarnowania żywności?

Marnowanie żywności to ważny, globalny problem. Poziom naszej ekologicznej świadomości stale jednak wzrasta, co przekłada się także na pozytywne nawyki…
CZYTAJ

Potrzeby skóry po lecie… Czyli nawilżanie to nie wszystko!

Mówisz: „regeneracja” skóry po lecie, myślisz „nawilżanie”. I bardzo słusznie, ale to nie wystarczy. Skóra po wakacyjnych wycieczkach, kąpielach w…
CZYTAJ

Od kleszcza do choroby serca, Powikłania kardiologiczne przy boreliozie – jak rozpoznać i zapobiegać? Tłumaczy dr n.med. Iwona Banasiewicz-Szkróbka kardiolog z Grupy American Heart of Poland

#Wakacje to dla wielu z nas okazja do spędzania wolnego czasu na łonie natury. Podczas letniej beztroski warto jednak pamiętać…
CZYTAJ

W ramach akcji „Dbaj o zdrowie” rusza bezpłatne badanie na oznaczenie witaminy D3

W pierwszy weekend sierpnia rozpoczyna się akcja “Dbaj o zdrowie”. Celem inicjatywy jest edukacja Polaków nt. znaczenia suplementacji witaminy D3…
CZYTAJ

Okulary ze straganu i chlorowana woda – wakacyjne grzechy, których oczy nie znoszą

„Morza szum, ptaków śpiew, złota plaża pośród drzew…” – to tylko jeden ze sposobów spędzenia wyjazdu wakacyjnego. Planując odpoczynek pamiętamy…
CZYTAJ

Ten pierwiastek ciągle zagraża dzieciom w Polsce. UNICEF alarmuje

Może być w zabawkach, ubraniach, kosmetykach, farbach, biżuterii czy przyborach kuchennych. Może też przedostać się do naszej żywności poprzez glebę…
CZYTAJ

Lato bez kłopotu – Kulka, sztyft czy spray? Jaki dezodorant wybrać na lato?

Kulka, sztyft czy spray? Jaki dezodorant wybrać na lato? Przede wszystkim naturalny! A poza tym łagodny nawet dla wrażliwej skóry,…
CZYTAJ

Aloes, limonka i lawenda w letniej pielęgnacji włosów i skóry

REVOSS PROFESSIONAL SZAMPON i MASKA z ALOESEM i WYCIĄGIEM z LIMONKI. Szampon i maska polecane do mycia i pielęgnacji włosów…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Jak wakacje wpływają na naszą pewność siebie?

Przez cały rok wiele kobiet dąży do wymarzonego wakacyjnego ciała, tak zwanego…
CZYTAJ

Zmęczenie za kierownicą – jak sobie radzić i na co uważać? Wyjaśnia kardiolog Maciej Pruski, ekspert z Grupy American Heart of Poland

Wakacje oraz długie weekendy często wiążą się z dalszymi podróżami – a…
CZYTAJ

Od kleszcza do choroby serca, Powikłania kardiologiczne przy boreliozie – jak rozpoznać i zapobiegać? Tłumaczy dr n.med. Iwona Banasiewicz-Szkróbka kardiolog z Grupy American Heart of Poland

#Wakacje to dla wielu z nas okazja do spędzania wolnego czasu na…
CZYTAJ

W ramach akcji „Dbaj o zdrowie” rusza bezpłatne badanie na oznaczenie witaminy D3

W pierwszy weekend sierpnia rozpoczyna się akcja “Dbaj o zdrowie”. Celem inicjatywy…
CZYTAJ

Okulary ze straganu i chlorowana woda – wakacyjne grzechy, których oczy nie znoszą

„Morza szum, ptaków śpiew, złota plaża pośród drzew…” – to tylko jeden…
CZYTAJ