Kampania „Nasz Klimat” zachęca Polaków do zmiany nawyków



Ministerstwo Klimatu i Środowiska rozpoczyna kampanię informacyjno-edukacyjną pod nazwą „Nasz Klimat”, której głównym celem jest podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa na temat indywidualnych działań, jakie można podejmować na rzecz ochrony klimatu. Kampania potrwa do października 2022 r.

Kampania „Nasz Klimat” jest prowadzona wielokanałowo: za pośrednictwem m.in. mediów tradycyjnych (telewizja, prasa drukowana, radio) i Internetu (bannery, media społecznościowe – Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, podcasty i serwisy VOD). Ważnym punktem jest podjęcie współpracy z blogerami i influencerami, którzy na co dzień poruszają zagadnienia związane z klimatem i ochroną środowiska.

W telewizji będzie można zobaczyć przyjazne spoty, pokazujące, jak niewiele trzeba, by wdrożyć ekonawyki w swoje codzienne życie. Motyw graficzny kampanii utrzymany jest w energetycznych barwach, całość jest nowoczesna i przemawia do odbiorców w różnym wieku. Hasłem przewodnim jest „Klimat tworzą ludzie”, który jeszcze mocniej podkreśla rolę zaangażowania jednostki w działania na rzecz ochrony klimatu.

Aktywności zaplanowane w czasie trwania kampanii pozwolą na zainicjowanie dyskusji nt. zmian klimatu oraz aktywne zaangażowanie mieszkańców Polski w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

Ochrona klimatu to nie tylko podejmowanie instytucjonalnych inicjatyw, ale również codzienne budowanie przez nas wszystkich nawyków, które mają pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Jak głosi hasło działań „Klimat tworzą ludzie” w kampanii pragniemy przyczyniać się do poszerzania wiedzy i podnoszenia świadomości ekologicznej całego społeczeństwa. Jesteśmy przekonani, że metodą małych kroków możemy wypracować wspólną troskę o środowisko naturalne, wiceminister klimatu i środowiska – Adam Guibourgé-Czetwertyński




Edukacja od najmłodszych lat

Jednym z celów kampanii „Nasz Klimat” jest kreowanie pozytywnych wzorców w zakresie inicjatyw społecznych oraz codziennych nawyków, które przyczyniają się do zahamowania negatywnych skutków zmian klimatycznych (m.in. oszczędzanie zasobów naturalnych, zrównoważona konsumpcja, korzystanie z przedmiotów powstałych z recyklingu lub biodegradowalnych).

Pomysłodawcy kampanii wiedzą, że taką edukację warto zacząć jak najwcześniej, dlatego bardzo istotnym elementem działań są pakiety edukacyjne dla szkół podstawowych. Stworzone we współpracy z metodykami nowoczesne materiały, pozwolą na wsparcie nauczycieli w przygotowaniu zajęć lekcyjnych budujących świadomość i wiedzę na temat działań proekologicznych. Z materiałów mogą skorzystać zarówno nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, jak i starszych klas. W pakietach znalazły się tak ciekawe formy jak quizy, zagadki, grafonotatki, gry zespołowe, rymowanki czy krzyżówki. Co ważne, w dużej mierze można na tych materiałach pracować online – są wśród nich np. interaktywne pdfy.

Ważna rola samorządu terytorialnego

Istotnym elementem kampanii są działania skierowane do gmin, dlatego powstał pakiet materiałów informacyjno-edukacyjnych do wykorzystania wśród pracowników administracji publicznej oraz mieszkańców gminy. Jest on podzielony na dwie części – informacyjną oraz graficzno-edukacyjną. Znalazły się w nim praktyczne porady, w jaki sposób wdrażać proklimatyczne działania w gminie. W pakiecie są też materiały do adaptacji przez poszczególne gminy – dzięki tym dokumentom samorządy będą mogły w przyjazny sposób przedstawić przykłady dobrych praktyk proekologicznych na swoim terenie.

Kluczowym elementem kampanii jest też strona: www.naszklimat.gov.pl, z której nie tylko można dowiedzieć się więcej otym, jak zmieniać swoje życie na bardziej eko, ale także pobrać materiały edukacyjne czy pakiety dla gmin.

Każdy z nas jest odpowiedzialny za klimat. Pozytywne zmiany są możliwe dzięki prostym nawykom. Rozpoczynająca się kampania pokaże, jak wszyscy możemy przyczynić się do ochrony naszej planety.

Jak wakacje wpływają na naszą pewność siebie?

Przez cały rok wiele kobiet dąży do wymarzonego wakacyjnego ciała, tak zwanego „bikini body”, które dumnie będzie prezentować na plaży.…
CZYTAJ

Zmęczenie za kierownicą – jak sobie radzić i na co uważać? Wyjaśnia kardiolog Maciej Pruski, ekspert z Grupy American Heart of Poland

Wakacje oraz długie weekendy często wiążą się z dalszymi podróżami – a to oznacza nierzadko prowadzenie auta nawet przez kilkanaście…
CZYTAJ

Dobre dla Ciebie i przyjazne dla planety – Poznaj serię produktów Epoch od Nu Skin

Marka Nu Skin® nie zwalnia tempa i podejmuje kolejne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i troski o naszą planetę. Dlatego…
CZYTAJ

Artur Rojek ambasadorem akcji „Czujesz Klimat?” Rossmann

Artur Rojek został ambasadorem akcji Rossmann „Czujesz Klimat?”. Artysta ogłosił swoją decyzję podczas OFF Festivalu w Katowicach. Wspólnie z marką…
CZYTAJ

Polacy i kuchenne zero waste – czy uczymy się niemarnowania żywności?

Marnowanie żywności to ważny, globalny problem. Poziom naszej ekologicznej świadomości stale jednak wzrasta, co przekłada się także na pozytywne nawyki…
CZYTAJ

Potrzeby skóry po lecie… Czyli nawilżanie to nie wszystko!

Mówisz: „regeneracja” skóry po lecie, myślisz „nawilżanie”. I bardzo słusznie, ale to nie wystarczy. Skóra po wakacyjnych wycieczkach, kąpielach w…
CZYTAJ

Od kleszcza do choroby serca, Powikłania kardiologiczne przy boreliozie – jak rozpoznać i zapobiegać? Tłumaczy dr n.med. Iwona Banasiewicz-Szkróbka kardiolog z Grupy American Heart of Poland

#Wakacje to dla wielu z nas okazja do spędzania wolnego czasu na łonie natury. Podczas letniej beztroski warto jednak pamiętać…
CZYTAJ

W ramach akcji „Dbaj o zdrowie” rusza bezpłatne badanie na oznaczenie witaminy D3

W pierwszy weekend sierpnia rozpoczyna się akcja “Dbaj o zdrowie”. Celem inicjatywy jest edukacja Polaków nt. znaczenia suplementacji witaminy D3…
CZYTAJ

Okulary ze straganu i chlorowana woda – wakacyjne grzechy, których oczy nie znoszą

„Morza szum, ptaków śpiew, złota plaża pośród drzew…” – to tylko jeden ze sposobów spędzenia wyjazdu wakacyjnego. Planując odpoczynek pamiętamy…
CZYTAJ

Ten pierwiastek ciągle zagraża dzieciom w Polsce. UNICEF alarmuje

Może być w zabawkach, ubraniach, kosmetykach, farbach, biżuterii czy przyborach kuchennych. Może też przedostać się do naszej żywności poprzez glebę…
CZYTAJ

Lato bez kłopotu – Kulka, sztyft czy spray? Jaki dezodorant wybrać na lato?

Kulka, sztyft czy spray? Jaki dezodorant wybrać na lato? Przede wszystkim naturalny! A poza tym łagodny nawet dla wrażliwej skóry,…
CZYTAJ

Aloes, limonka i lawenda w letniej pielęgnacji włosów i skóry

REVOSS PROFESSIONAL SZAMPON i MASKA z ALOESEM i WYCIĄGIEM z LIMONKI. Szampon i maska polecane do mycia i pielęgnacji włosów…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Jak wakacje wpływają na naszą pewność siebie?

Przez cały rok wiele kobiet dąży do wymarzonego wakacyjnego ciała, tak zwanego…
CZYTAJ

Zmęczenie za kierownicą – jak sobie radzić i na co uważać? Wyjaśnia kardiolog Maciej Pruski, ekspert z Grupy American Heart of Poland

Wakacje oraz długie weekendy często wiążą się z dalszymi podróżami – a…
CZYTAJ

Od kleszcza do choroby serca, Powikłania kardiologiczne przy boreliozie – jak rozpoznać i zapobiegać? Tłumaczy dr n.med. Iwona Banasiewicz-Szkróbka kardiolog z Grupy American Heart of Poland

#Wakacje to dla wielu z nas okazja do spędzania wolnego czasu na…
CZYTAJ

W ramach akcji „Dbaj o zdrowie” rusza bezpłatne badanie na oznaczenie witaminy D3

W pierwszy weekend sierpnia rozpoczyna się akcja “Dbaj o zdrowie”. Celem inicjatywy…
CZYTAJ

Okulary ze straganu i chlorowana woda – wakacyjne grzechy, których oczy nie znoszą

„Morza szum, ptaków śpiew, złota plaża pośród drzew…” – to tylko jeden…
CZYTAJ