Ogólnopolski konkurs dla młodych projektantów – Złota Nitka 2021 zakończony! Mikołaj Żurek nowym objawieniem mody



Najbardziej prestiżowy konkurs w Polsce dla młodych projektantów – Złota Nitka 2021, część trzydniowego wydarzenia Łódź Young Fashion, wyłonił zwycięzcę. Niesamowita kolekcja „Inwokacja”, która podbiła serca jury, została zaprojektowana przez Mikołaja Żurka. Zwycięzca otrzymał nagrodę główną o wartości 30 tys. złotych ufundowaną przez Miasto Łódź oraz statuetkę Złotej Nitki.

Kolekcja autorstwa Mikołaja Żurka podbiła serca jury pomysłowością oraz dopracowaniem w każdym calu. Projekty wyróżniały się połączeniem modowego szaleństwa i funkcjonalności. Komisja konkursowa jednogłośnie zdecydowała o zwycięstwie Mikołaja. Zdecydowały o tym: lekkość i spójność projektów, świeżość, nowoczesność i wspaniały pokaz kreatywności.

Karla Gruszecka, jurorka, redaktor mody, tak mówi o projektach laureata: „Dla mnie najważniejszym kryterium było to, czy kolekcja jako wizytówka Polski mogłaby zafunkcjonować za granicą. Projekty są spójne, przemyślane, w trendach – jest recykling, jest dużo wzorów. Kolekcja jest bardzo dobrze wykonana”.

Podobnego zdania jest Marcin Świderek, juror, szef działu mody „Elle”: ,,Poziom konkursu był w tym roku bardzo wysoki. W obradach jury Złotej Nitki uczestniczę od 10 lat. Uważam, że był to najwyższy poziom jak do tej pory. Dziś finalnie i jednogłośnie zwyciężył Mikołaj. Piękna kolekcja, romantyczna, ale też czuła i jednocześnie bardzo modowa, oderwana od rzeczywistości, a jednocześnie ją komentująca. Wspaniała!.

Laureat nie ukrywa swego ogromnego wzruszenia i zaskoczenia: „To moja pierwsza wizyta w Łodzi i myślę, że już nigdy nie będzie lepszej. Nie spodziewałem się niczego, a wychodzę ze wszystkim. Jestem bardzo zadowolony i dziękuję wszystkim za organizację i wsparcie” – powiedział Mikołaj Żurek.

Każda z zaprezentowanych kolekcji była inna, ale wszystkie świadczą o indywidualizmie autorów i ich wizjonerstwie. Są jak ich osobiste opowieści, które ożywają w prezentowanych projektach. Brak wspólnego mianownika stylistycznego podkreślił piękno konkursu, pokazując tym samym, jak świat mody może być różnorodny i dać możliwość wyrażenia siebie oraz swoich pomysłów dzięki wyjściu poza schematy i ograniczenia.




Finałowe kolekcje Złotej Nitki tym razem mieliśmy okazję oglądać w formule filmowej – na żywo w auli Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP oraz na stronie internetowej Łódź Young Fashion. Po raz pierwszy w historii zostały pokazane przy pomocy trójwymiarowej technologii, tworząc tym samym niezapomniane widowisko przenoszące widzów do wirtualnej rzeczywistości.

Każdy pokaz został przedstawiony w innym środowisku 3D, idealnie spójnym z tematyką kolekcji danego projektanta. Zapewniło to niesamowite wrażenia wizualne, wyróżniające tegoroczną edycję na tle poprzednich lat, pokazując tym samym nie tylko kreatywność projektantów, ale także organizatorów konkursu. Za kreację pokazu odpowiadał Waldek Szymkowiak, reżyser znany w świecie mody ze współpracy z takimi markami jak Chanel czy Stella McCartney.

W skład jury, które miało przyjemność oceniać prace młodych projektantów, weszli projektanci, dziennikarze, przedstawiciele łódzkiej ASP oraz partnera wydarzenia – Miasta Łodzi: Marcin Świderek – szef działu mody „ELLE”, Marta Kowalska – redaktor naczelna ELLE.pl, Maja Naskrętska – stylistka „ELLE” i „Glamour”, Karla Gruszecka – redaktorka mody, Agnieszka Ścibior – redaktorka mody, Maciej Józwicki – projektant, zwycięzca Złotej Nitki 2019, Jakub Polanka – projektant, dr Magdalena Kacperska – prorektor ds. promocji i rozwoju ASP w Łodzi oraz Maciej Łaski – dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń.

Podczas finału konkursu przyznane zostały również nagrody sponsorów oraz partnerów wydarzenia:

Nagroda specjalna marki Ferrero: Mikołaj Żurek
Nagroda LPP: Jakub Jasiński
Nagroda CottonBee: Mikołaj Żurek

Złota Nitka, ogólnopolski konkurs dla młodych projektantów, już od prawie 30 lat wyłania utalentowanych autorów, torując im drogę do świata mody. Wśród jej laureatów są znane nazwiska polskiej sceny modowej, m.in Łukasz Jemioł, projektanci z duetu Paprocki & Brzozowski czy ostatnio Adrian Krupa, co tylko potwierdza trafność wyborów konkursowego jury, które co roku wypuszcza w świat projektantów mogących zrewolucjonizować wybiegi na całym świecie.

Fundatorem nagrody głównej w Konkursie o wartości 30.000 zł było Miasto Łódź.

Organizatorami Łódź Young Fashion oraz konkursu ZŁOTA NITKAAkademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym Miasto Łódź, partnerem wydarzenia: Łódzkie Centrum Wydarzeń.

Lubisz ostre smaki? Sprawdź, z czym najlepiej je połączyć!

Podstawowe smaki, jakie wyróżniamy, to słodki, słony, kwaśny i ostry. Odbierając pojedyncze wrażenia smakowe, dokładnie wiemy, czego się spodziewać, jednak…
CZYTAJ

Fermentowane składniki w kosmetykach to urodowy hit! Co to jest fermentacja kosmetyczna

Świadoma pielęgnacja w zgodzie z naturą: Fermentowane składniki w kosmetykach to urodowy hit! Co to jest fermentacja kosmetyczna i dlaczego…
CZYTAJ

3 zabiegi medycyny estetycznej, które możesz wykonywać latem

Latem odradza się korzystania z dobrodziejstw medycyny estetycznej. Panuje przekonanie, że promienie słoneczne podrażniają skórę, co w konsekwencji może prowadzić…
CZYTAJ

5 powodów, dla których warto jeść suszone śliwki

Suszone śliwki są doskonałym składnikem codziennej diety. Za sprawą poliflenoli zapobiegają nowotoworom i miażdżycy. Stanowią bogate źródło błonnika, który zapobiega…
CZYTAJ

Jak wakacje wpływają na naszą pewność siebie?

Przez cały rok wiele kobiet dąży do wymarzonego wakacyjnego ciała, tak zwanego „bikini body”, które dumnie będzie prezentować na plaży.…
CZYTAJ

Zmęczenie za kierownicą – jak sobie radzić i na co uważać? Wyjaśnia kardiolog Maciej Pruski, ekspert z Grupy American Heart of Poland

Wakacje oraz długie weekendy często wiążą się z dalszymi podróżami – a to oznacza nierzadko prowadzenie auta nawet przez kilkanaście…
CZYTAJ

Dobre dla Ciebie i przyjazne dla planety – Poznaj serię produktów Epoch od Nu Skin

Marka Nu Skin® nie zwalnia tempa i podejmuje kolejne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i troski o naszą planetę. Dlatego…
CZYTAJ

Artur Rojek ambasadorem akcji „Czujesz Klimat?” Rossmann

Artur Rojek został ambasadorem akcji Rossmann „Czujesz Klimat?”. Artysta ogłosił swoją decyzję podczas OFF Festivalu w Katowicach. Wspólnie z marką…
CZYTAJ

Polacy i kuchenne zero waste – czy uczymy się niemarnowania żywności?

Marnowanie żywności to ważny, globalny problem. Poziom naszej ekologicznej świadomości stale jednak wzrasta, co przekłada się także na pozytywne nawyki…
CZYTAJ

Potrzeby skóry po lecie… Czyli nawilżanie to nie wszystko!

Mówisz: „regeneracja” skóry po lecie, myślisz „nawilżanie”. I bardzo słusznie, ale to nie wystarczy. Skóra po wakacyjnych wycieczkach, kąpielach w…
CZYTAJ

Od kleszcza do choroby serca, Powikłania kardiologiczne przy boreliozie – jak rozpoznać i zapobiegać? Tłumaczy dr n.med. Iwona Banasiewicz-Szkróbka kardiolog z Grupy American Heart of Poland

#Wakacje to dla wielu z nas okazja do spędzania wolnego czasu na łonie natury. Podczas letniej beztroski warto jednak pamiętać…
CZYTAJ

W ramach akcji „Dbaj o zdrowie” rusza bezpłatne badanie na oznaczenie witaminy D3

W pierwszy weekend sierpnia rozpoczyna się akcja “Dbaj o zdrowie”. Celem inicjatywy jest edukacja Polaków nt. znaczenia suplementacji witaminy D3…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Jak wakacje wpływają na naszą pewność siebie?

Przez cały rok wiele kobiet dąży do wymarzonego wakacyjnego ciała, tak zwanego…
CZYTAJ

Zmęczenie za kierownicą – jak sobie radzić i na co uważać? Wyjaśnia kardiolog Maciej Pruski, ekspert z Grupy American Heart of Poland

Wakacje oraz długie weekendy często wiążą się z dalszymi podróżami – a…
CZYTAJ

Od kleszcza do choroby serca, Powikłania kardiologiczne przy boreliozie – jak rozpoznać i zapobiegać? Tłumaczy dr n.med. Iwona Banasiewicz-Szkróbka kardiolog z Grupy American Heart of Poland

#Wakacje to dla wielu z nas okazja do spędzania wolnego czasu na…
CZYTAJ

W ramach akcji „Dbaj o zdrowie” rusza bezpłatne badanie na oznaczenie witaminy D3

W pierwszy weekend sierpnia rozpoczyna się akcja “Dbaj o zdrowie”. Celem inicjatywy…
CZYTAJ

Okulary ze straganu i chlorowana woda – wakacyjne grzechy, których oczy nie znoszą

„Morza szum, ptaków śpiew, złota plaża pośród drzew…” – to tylko jeden…
CZYTAJ