Afirmuj swoje ciało – bądź body positive!



Afirmuj swoje ciało – bądź body positive! „Sadzę, że się zakochałam. W sobie samej” (I think I’m in love / With myself) – śpiewa uważana za królową body positivity Lizzo, której instagramowe konto obserwuje przeszło osiem milionów osób na całym świecie. Laureatka licznych nagród branży muzycznej nie tylko w Internecie, ale również na scenie chętnie eksponuje swoje ciało w modnej bieliźnie damskiej, przyczyniając się do tego, że trend na bycie body positive proliferuje.

Początki body positivity

Początki body positivity sięgają zarania drugiej połowy ubiegłego wieku, jednak dopiero nowe milenium ponownie umieściło sylwetkę typu plus size w centrum uwagi. Zdarzały się momenty dobre, jak słynna kampania reklamowa marki Dove z 2004 roku pod hasłem Prawdziwe Piękno (oryg. Campaign for Real Beauty), a także epizody przykre, jak niesławna wypowiedź CEO Abercrombie & Fitch, która odbiła się szerokim echem wśród opinii publicznej na całym świecie.

Źródłem przywołanej kontrowersji z 2006 roku były dalekie od eufemizmów słowa Mike’a Jeffriesa, w których wykluczył z grona pożądanych klientek i klientów zarządzanej przez siebie marki ludzi niezaliczających się do szczupłych. To zdarzenie, niestety, nie wyczerpuje niechlubnej historii hejtowania osób o gabarytach, których nie pomieści odzież w rozmiarze S. W 2012 roku Melissa Mc Carthy z powodu nadmiarowych kilogramów została zbojkotowana przez większość domów mody, kiedy poszukiwała kreacji na galę wręczenia Oscarów®.

Podobny kłopot z identycznej przyczyny napotkała w 2019 roku Bebe Rexha przed rozdaniem nagród Grammy. Skoro takie przykrości przytrafiają się powszechnie lubianym w skali globalnej gwiazdom, tym bardziej w Polsce kobiety o krągłych kształtach nie mają lekko.

Nierzadko są dyskryminowane przez rozmiarówki zarówno firm odzieżowych, jak i tych oferujących modną bieliznę damską. Z tego powodu na rodzimym rynku coraz więcej marek stara się wychodzić naprzeciw ich potrzebom, jednak prym wśród nich wiedzie firma ALLES, która posiada szeroką gamę bardzo atrakcyjnej wizualnie bielizny plus size. ̶

– Obserwujemy, że kobiety o dużych rozmiarach biustu, w tym noszące plus size w obrębie całej sylwetki, to pokaźny segment rynku. Dbamy o to, by w naszej ofercie znalazły się produkty, które świetnie poradzą sobie z odpowiednim eksponowaniem nawet bardzo obfitego biustu. Specjalnie dobrane konstrukcje, takie jak szersze ramiączka oraz głębokie miseczki, zapewniają komfort, a piękne fasony cieszą oczy ̶ komentuje Beata Wojciechowska, główna projektantka w firmie ALLES.

Modna bielizna plus size

To niezwykle istotny aspekt, aby ubrania i bielizna plus size były nie tylko wygodne i funkcjonalne, ale też nie mniej ładne i podążające za trendami od tych oferowanych osobom o figurach zbliżonych do ciał modeli i modelek, bowiem jak wynika z badania przeprowadzonego w 2017 roku przez CBOS, aż 87% ankietowanych zadeklarowało przywiązywanie dużej wagi do własnego wyglądu, przy czym blisko 60% populacji w Polsce stanowią osoby z nadwagą. ̶ Klientki ALLES nie odbiegają pod tym względem od respondentek i respondentów ankiety i również oczekują, że to co kupują, będzie modne i cieszące oko. To, że mają tu i ówdzie nieco więcej w obwodzie niż większość kobiet nie oznacza, że nie zasługują na to samo, co one. -Dobrze rozumiemy ich potrzeby i oferujemy im modną bieliznę damską w ich rozmiarze o wyglądzie, którego raczej nie powstydziłyby się aniołki Victoria’s Secret. Dbamy nie tylko o to, by nasze klientki mogły wybierać zarówno wśród różnych kolorów i fasonów, ale by cieszyły je także detale poszczególnych produktów. Falbanki, koronka, haftowane motywy czy zalotne wstawki z siateczki nadają naszym produktom elegancki lub zmysłowy charakter–dodaje Beata Wojciechowska.




Jednym z najbardziej pozytywnych skutków popularności body positivity jest dostrzeżenie przez rynek dóbr konsumpcyjnych potrzeb ludzi o niestandardowych sylwetkach. Co więcej, przy okazji odnotować można adaptację do sfery normy tego, co jeszcze do niedawna stanowiło przesłankę stygmatyzacji (otyłość). Taką obserwację poczyniła absolwentka Uniwersytetu w Oksfordzie, dr Raya Muttarak w autorskim artykule naukowym, który ukazał się przed dwoma laty w „Obesity”.

Koniec dyskryminacji kobiet plus size

Należy się spodziewać, że w nadchodzących czasach żadna puszysta diwa nigdy więcej nie podzieli już losu Marthy Wash, która mimo że była faktyczną wykonawczynią przeboju C+C Music Factory „Gonna Make You Sweat (Everybody Dance Now)”, w teledysku do utworu została zastąpiona szczupłą dublerką synchronicznie ruszającą ustami do jej głosu.

Miejmy również nadzieję, że żadna marka nie powieli wpadki pewnego amerykańskiego brandu odzieżowego, który przed laty zrealizował kampanię promocyjną z udziałem puszystych modelek, podczas gdy w rzeczywistości do sprzedaży trafiły wyłącznie konwencjonalne rozmiary. Na szczęście kobiety robiące zakupy w Polsce mogą spać spokojnie – ALLES naprawdę sprzedaje bieliznę na każdą figurę i z roku na rok zdobywa coraz więcej zadowolonych klientek.

Jak wakacje wpływają na naszą pewność siebie?

Przez cały rok wiele kobiet dąży do wymarzonego wakacyjnego ciała, tak zwanego „bikini body”, które dumnie będzie prezentować na plaży.…
CZYTAJ

Zmęczenie za kierownicą – jak sobie radzić i na co uważać? Wyjaśnia kardiolog Maciej Pruski, ekspert z Grupy American Heart of Poland

Wakacje oraz długie weekendy często wiążą się z dalszymi podróżami – a to oznacza nierzadko prowadzenie auta nawet przez kilkanaście…
CZYTAJ

Dobre dla Ciebie i przyjazne dla planety – Poznaj serię produktów Epoch od Nu Skin

Marka Nu Skin® nie zwalnia tempa i podejmuje kolejne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i troski o naszą planetę. Dlatego…
CZYTAJ

Artur Rojek ambasadorem akcji „Czujesz Klimat?” Rossmann

Artur Rojek został ambasadorem akcji Rossmann „Czujesz Klimat?”. Artysta ogłosił swoją decyzję podczas OFF Festivalu w Katowicach. Wspólnie z marką…
CZYTAJ

Polacy i kuchenne zero waste – czy uczymy się niemarnowania żywności?

Marnowanie żywności to ważny, globalny problem. Poziom naszej ekologicznej świadomości stale jednak wzrasta, co przekłada się także na pozytywne nawyki…
CZYTAJ

Potrzeby skóry po lecie… Czyli nawilżanie to nie wszystko!

Mówisz: „regeneracja” skóry po lecie, myślisz „nawilżanie”. I bardzo słusznie, ale to nie wystarczy. Skóra po wakacyjnych wycieczkach, kąpielach w…
CZYTAJ

Od kleszcza do choroby serca, Powikłania kardiologiczne przy boreliozie – jak rozpoznać i zapobiegać? Tłumaczy dr n.med. Iwona Banasiewicz-Szkróbka kardiolog z Grupy American Heart of Poland

#Wakacje to dla wielu z nas okazja do spędzania wolnego czasu na łonie natury. Podczas letniej beztroski warto jednak pamiętać…
CZYTAJ

W ramach akcji „Dbaj o zdrowie” rusza bezpłatne badanie na oznaczenie witaminy D3

W pierwszy weekend sierpnia rozpoczyna się akcja “Dbaj o zdrowie”. Celem inicjatywy jest edukacja Polaków nt. znaczenia suplementacji witaminy D3…
CZYTAJ

Okulary ze straganu i chlorowana woda – wakacyjne grzechy, których oczy nie znoszą

„Morza szum, ptaków śpiew, złota plaża pośród drzew…” – to tylko jeden ze sposobów spędzenia wyjazdu wakacyjnego. Planując odpoczynek pamiętamy…
CZYTAJ

Ten pierwiastek ciągle zagraża dzieciom w Polsce. UNICEF alarmuje

Może być w zabawkach, ubraniach, kosmetykach, farbach, biżuterii czy przyborach kuchennych. Może też przedostać się do naszej żywności poprzez glebę…
CZYTAJ

Lato bez kłopotu – Kulka, sztyft czy spray? Jaki dezodorant wybrać na lato?

Kulka, sztyft czy spray? Jaki dezodorant wybrać na lato? Przede wszystkim naturalny! A poza tym łagodny nawet dla wrażliwej skóry,…
CZYTAJ

Aloes, limonka i lawenda w letniej pielęgnacji włosów i skóry

REVOSS PROFESSIONAL SZAMPON i MASKA z ALOESEM i WYCIĄGIEM z LIMONKI. Szampon i maska polecane do mycia i pielęgnacji włosów…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Jak wakacje wpływają na naszą pewność siebie?

Przez cały rok wiele kobiet dąży do wymarzonego wakacyjnego ciała, tak zwanego…
CZYTAJ

Zmęczenie za kierownicą – jak sobie radzić i na co uważać? Wyjaśnia kardiolog Maciej Pruski, ekspert z Grupy American Heart of Poland

Wakacje oraz długie weekendy często wiążą się z dalszymi podróżami – a…
CZYTAJ

Od kleszcza do choroby serca, Powikłania kardiologiczne przy boreliozie – jak rozpoznać i zapobiegać? Tłumaczy dr n.med. Iwona Banasiewicz-Szkróbka kardiolog z Grupy American Heart of Poland

#Wakacje to dla wielu z nas okazja do spędzania wolnego czasu na…
CZYTAJ

W ramach akcji „Dbaj o zdrowie” rusza bezpłatne badanie na oznaczenie witaminy D3

W pierwszy weekend sierpnia rozpoczyna się akcja “Dbaj o zdrowie”. Celem inicjatywy…
CZYTAJ

Okulary ze straganu i chlorowana woda – wakacyjne grzechy, których oczy nie znoszą

„Morza szum, ptaków śpiew, złota plaża pośród drzew…” – to tylko jeden…
CZYTAJ