4 lutego – Światowy Dzień Walki z Rakiem. Kampania społeczna DOTYKAM=WYGRYWAM



4 lutego – Światowy Dzień Walki z Rakiem. Walka z rakiem związana jest z szeregiem projektów profilaktycznych. Jednym z nich jest ogólnopolska kampania społeczna – DOTYKAM = WYGRYWAM. W ostatniej, 8 edycji udało się zebrać rekordową liczbę biustonoszy do recyclingu bo aż 29 699!!! Głównym celem DOTYKAM=WYGRYWAM jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez propagowanie regularnego samobadania piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. W Światowym Dniu Walki z Rakiem Piersi podsumowujemy wyniki ostatniej odsłony kampanii.

Już po raz 8 Gwiazdy, liderzy opinii i influencerzy wzięli udział w kampanii społecznej DOTYKAM=WYGRYWAM. Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Olga Kozierowska, Anna Męczyńska, Zofia Ławrynowicz – Poseł na Sejm RP, a także influencerki: siostry ADiHD, Anka Dziedzic Fit Mom, Karolina Cwalina, Mum Me oraz przedstawicielki młodego pokolenia: Olciiak i Lila Janowska oraz pierwszy mężczyzna ambasador projektu – Qczaj przez cały październik propagowali wagę regularnego samobadania piesi.

Pomysłodawczynią i organizatorką akcji jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, którą w organizacji akcji wspiera bieliźniana marka Panache, specjalista w zakresie rozmiarów D plus. Jej głównym celem jest propagowanie regularnego samobadania piersi i noszenia dobrze dobranego biustonosza, by kompleksowo zadbać o zdrowie piersi. Przypominamy link do filmu: bit.ly/FilmDotykamWygrywam

Kampania edukacyjna DOTYKAM=WYGRYWAM zjednoczyła wokół swojego przesłania nie tylko gwiazdy, celebrytów, influencerów, ale także media oraz Polki i Polaków. Od 1 do 31 października można było wesprzeć projekt: oddając stary biustonosz(e) do reCYClingu, kupując limitowaną wersję koszulki zaprojektowanej przez polską projektantkę Lidię Kalitę albo w 100% naturalny olejek do masażu biustu polskiej marki BIOUP. Do ostatniego dnia trwania kampanii (31 października) w całej Polsce w różnych miejscach zbierano stare staniki, a koszulki i olejki zostały wyprzedane.

W tym roku po raz pierwszy dołączyli do akcji reCYClingu wolontariusze. Samodzielne inicjatywy w postaci organizacji zbiórek starych biustonoszy w swoich miastach, powiatach, wsiach, przedszkolach, szkołach, kancelariach adwokackich, bankach, gabinetach ginekologicznych, szpitalach, sklepach spożywczych, firmach korporacyjnych i salonach kosmetycznych pojawiały się przez cały miesiąc i przyczyniły się do zebrania rekordowej liczby biustonoszy. Kampania przyciągnęła także uwagę Polonii mieszkającej w Walii, Anglii i Belgii, gdzie także zorganizowano punkty reCYClingu, by wspomóc działania DOTYKAM=WYGRYWAM związane z walką z rakiem piersi.

– Nie mam słów, by opisać radość jaką odczuwam na myśl tegorocznej kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Spontaniczne inicjatywy, które kiełkowały jak grzyby po deszczu w różnych miejscach Polski, zbieranie starych biustonoszy nasz reCYCling w szpitalach, sklepach spożywczych, szkołach, bankach, gabinetach ginekologicznych, firmach korporacyjnych i kancelariach adwokackich zaowocowały tak ogromnym zaangażowaniem i rekordowym wynikiem zebranych biustonoszy. 29 699 ta liczba przerosła moje najśmielsze oczekiwania! Stało się to możliwe dzięki wysiłkowi każdej nawet pojedynczej osoby, która choćby wspomniała o projekcie DOTYKAM=WYGRYWAM. Jestem ogromnie wdzięczna – dodaje mówi Izabela Sakutova, inicjatorka kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, międzynarodowa ekspertka brafittingu.




Środki zebrane w ramach 8 edycji Kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, zostały przekazane na dwie organizacje charytatywne. Jedną z nich jest fundacja Wsparcie na Starcie. Jej misją, jest budowanie świadomości zdrowych nawyków wśród młodych kobiet poprzez naukę w szkołach regularnego samobadania i noszenie dobrze dobranego biustonosza, co wpływa bezpośrednio na ich zdrowie fizyczne i emocjonalne.

– Uzyskane w ramach naszych działań środki przekażemy jak co roku także stowarzyszeniu Polskie Amazonki Ruch Społeczny – mówi Izabela Sakutova. Wiem jednak, że kluczowe jest, by budować zdrowe nawyki już we wczesnej młodości, bo wtedy mamy szansę stworzyć standard – czyli comiesięczne samobadanie piersi przez każdą Polkę! Wierzę, że dzięki temu możliwe jest zminimalizowanie statystyk, które pokazują, że co roku prawie 1/3 kobiet umiera z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Działania Fundacji Wsparcie na Starcie mam nadzieję, pozwolą nam dotrzeć z ratującym życie przesłaniem do jak największej ilości młodych dziewczyn i kobiet. Mamy ambicję już w przyszłym roku stworzyć pierwszą w Polsce aplikację pomagająca wykształcić ratujący życie nawyk samobadania.

Kampanię promowały bilbordy w 8 miastach Polski z wizerunkiem ambasadorów DOTYKAM=WYGRYWAM. Akcję wspierały także szeroko zakrojone działania public relations oraz aktywności w social mediach. Na jej potrzeby powstała także dedykowana strona www.dotykamwygrywam.pl, na której zamieszczane są aktualne informacje związane z projektem. Organizatorzy rozpoczęli już pracę nad 9 edycją kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM.

Partnerzy 8 edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM:

Panache Lingerie — marka, bez wsparcia której, nie byłoby DOTYKAM=WYGRYWAM. Specjalista w zakresie produkcji wysokiej jakości bielizny w sektorze rozmiarów D+. Oferta Panache podąża za aktualnymi światowymi trendami, oferując kobietom o różnych rozmiarach, proporcjach i kształtach ciała bezkonkurencyjne podtrzymanie piersi i poczucie pewności siebie, niezależnie od sytuacji.

Clear Channel Polska, jedna z wiodących firm OOH, która wspiera corocznie akcję i nagłaśnia ją na bilboardach oraz w sieci digitali w galeriach handlowych premium, w największych polskich miastach.

3R Recycling Solutions, duża firma sektora recyclingu tekstylnego w Polsce, która od lat współtworzy akcję DOTYKAM=WYGRYWAM, poddając recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze i przekazując zysk z tego procesu na walkę z rakiem piersi.

Marka Lidia Kalita, czyli moda pret-a-porter w luksusowym wydaniu, dopasowana do potrzeb współczesnych kobiet. W celu wsparcia kampanii, projektantka stworzyła wysokiej jakości charytatywną koszulkę DOTYKAM=WYGRYWAM.

Miesięcznik Claudia i portal Claudia.pl, nowoczesny magazyn poradnikowy dla prawdziwych kobiet, wydawany przez Burda Media.

Dwutygodnik Party oraz jego odpowiednik w internecie Patry.pl, czyli pierwszy elegancki magazyn typu people, wydawany przez Edipresse Polska.

Tidal, globalna platforma muzyczno-rozrywkowa, która łączy artystów i fanów dzięki wyjątkowej muzyce i treściom. Na cele kampanii stworzyła playlisty DOTYKAM=WYGRYWAM.

Wolf Studio — wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy, będące nowoczesnym studiem fotograficznym, w którym zorganizowano sesję fotograficzną i nagranie filmów do kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM.

BIOUP, polska marka kosmetyków naturalnych, która dla wsparcia kampanii stworzyła w 100% naturalny olejek do masażu piersi.

Hotel Belotto – To w pięknych wnętrzach tego zabytkowego pałacu w centrum Warszawy co roku odbywa się uroczysta inauguracja kampanii, podczas której wszyscy ambasadorzy i zwolennicy inicjatywy mogą się spotkać i zainicjować reCYCling, oddając na miejscu pierwsze biustonosze.

Karolina Chabel – Williams – utalentowana fotografka, która od lat wspiera kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM swoimi zdjęciami.

Anna Kolatorska – reżyser filmów kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM.

Jak wakacje wpływają na naszą pewność siebie?

Przez cały rok wiele kobiet dąży do wymarzonego wakacyjnego ciała, tak zwanego „bikini body”, które dumnie będzie prezentować na plaży.…
CZYTAJ

Zmęczenie za kierownicą – jak sobie radzić i na co uważać? Wyjaśnia kardiolog Maciej Pruski, ekspert z Grupy American Heart of Poland

Wakacje oraz długie weekendy często wiążą się z dalszymi podróżami – a to oznacza nierzadko prowadzenie auta nawet przez kilkanaście…
CZYTAJ

Dobre dla Ciebie i przyjazne dla planety – Poznaj serię produktów Epoch od Nu Skin

Marka Nu Skin® nie zwalnia tempa i podejmuje kolejne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i troski o naszą planetę. Dlatego…
CZYTAJ

Artur Rojek ambasadorem akcji „Czujesz Klimat?” Rossmann

Artur Rojek został ambasadorem akcji Rossmann „Czujesz Klimat?”. Artysta ogłosił swoją decyzję podczas OFF Festivalu w Katowicach. Wspólnie z marką…
CZYTAJ

Polacy i kuchenne zero waste – czy uczymy się niemarnowania żywności?

Marnowanie żywności to ważny, globalny problem. Poziom naszej ekologicznej świadomości stale jednak wzrasta, co przekłada się także na pozytywne nawyki…
CZYTAJ

Potrzeby skóry po lecie… Czyli nawilżanie to nie wszystko!

Mówisz: „regeneracja” skóry po lecie, myślisz „nawilżanie”. I bardzo słusznie, ale to nie wystarczy. Skóra po wakacyjnych wycieczkach, kąpielach w…
CZYTAJ

Od kleszcza do choroby serca, Powikłania kardiologiczne przy boreliozie – jak rozpoznać i zapobiegać? Tłumaczy dr n.med. Iwona Banasiewicz-Szkróbka kardiolog z Grupy American Heart of Poland

#Wakacje to dla wielu z nas okazja do spędzania wolnego czasu na łonie natury. Podczas letniej beztroski warto jednak pamiętać…
CZYTAJ

W ramach akcji „Dbaj o zdrowie” rusza bezpłatne badanie na oznaczenie witaminy D3

W pierwszy weekend sierpnia rozpoczyna się akcja “Dbaj o zdrowie”. Celem inicjatywy jest edukacja Polaków nt. znaczenia suplementacji witaminy D3…
CZYTAJ

Okulary ze straganu i chlorowana woda – wakacyjne grzechy, których oczy nie znoszą

„Morza szum, ptaków śpiew, złota plaża pośród drzew…” – to tylko jeden ze sposobów spędzenia wyjazdu wakacyjnego. Planując odpoczynek pamiętamy…
CZYTAJ

Ten pierwiastek ciągle zagraża dzieciom w Polsce. UNICEF alarmuje

Może być w zabawkach, ubraniach, kosmetykach, farbach, biżuterii czy przyborach kuchennych. Może też przedostać się do naszej żywności poprzez glebę…
CZYTAJ

Lato bez kłopotu – Kulka, sztyft czy spray? Jaki dezodorant wybrać na lato?

Kulka, sztyft czy spray? Jaki dezodorant wybrać na lato? Przede wszystkim naturalny! A poza tym łagodny nawet dla wrażliwej skóry,…
CZYTAJ

Aloes, limonka i lawenda w letniej pielęgnacji włosów i skóry

REVOSS PROFESSIONAL SZAMPON i MASKA z ALOESEM i WYCIĄGIEM z LIMONKI. Szampon i maska polecane do mycia i pielęgnacji włosów…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Jak wakacje wpływają na naszą pewność siebie?

Przez cały rok wiele kobiet dąży do wymarzonego wakacyjnego ciała, tak zwanego…
CZYTAJ

Zmęczenie za kierownicą – jak sobie radzić i na co uważać? Wyjaśnia kardiolog Maciej Pruski, ekspert z Grupy American Heart of Poland

Wakacje oraz długie weekendy często wiążą się z dalszymi podróżami – a…
CZYTAJ

Od kleszcza do choroby serca, Powikłania kardiologiczne przy boreliozie – jak rozpoznać i zapobiegać? Tłumaczy dr n.med. Iwona Banasiewicz-Szkróbka kardiolog z Grupy American Heart of Poland

#Wakacje to dla wielu z nas okazja do spędzania wolnego czasu na…
CZYTAJ

W ramach akcji „Dbaj o zdrowie” rusza bezpłatne badanie na oznaczenie witaminy D3

W pierwszy weekend sierpnia rozpoczyna się akcja “Dbaj o zdrowie”. Celem inicjatywy…
CZYTAJ

Okulary ze straganu i chlorowana woda – wakacyjne grzechy, których oczy nie znoszą

„Morza szum, ptaków śpiew, złota plaża pośród drzew…” – to tylko jeden…
CZYTAJ