4 lutego – Światowy Dzień Walki z Rakiem. Kampania społeczna DOTYKAM=WYGRYWAM



4 lutego – Światowy Dzień Walki z Rakiem. Walka z rakiem związana jest z szeregiem projektów profilaktycznych. Jednym z nich jest ogólnopolska kampania społeczna – DOTYKAM = WYGRYWAM. W ostatniej, 8 edycji udało się zebrać rekordową liczbę biustonoszy do recyclingu bo aż 29 699!!! Głównym celem DOTYKAM=WYGRYWAM jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez propagowanie regularnego samobadania piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. W Światowym Dniu Walki z Rakiem Piersi podsumowujemy wyniki ostatniej odsłony kampanii.

Już po raz 8 Gwiazdy, liderzy opinii i influencerzy wzięli udział w kampanii społecznej DOTYKAM=WYGRYWAM. Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Olga Kozierowska, Anna Męczyńska, Zofia Ławrynowicz – Poseł na Sejm RP, a także influencerki: siostry ADiHD, Anka Dziedzic Fit Mom, Karolina Cwalina, Mum Me oraz przedstawicielki młodego pokolenia: Olciiak i Lila Janowska oraz pierwszy mężczyzna ambasador projektu – Qczaj przez cały październik propagowali wagę regularnego samobadania piesi.

Pomysłodawczynią i organizatorką akcji jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, którą w organizacji akcji wspiera bieliźniana marka Panache, specjalista w zakresie rozmiarów D plus. Jej głównym celem jest propagowanie regularnego samobadania piersi i noszenia dobrze dobranego biustonosza, by kompleksowo zadbać o zdrowie piersi. Przypominamy link do filmu: bit.ly/FilmDotykamWygrywam

Kampania edukacyjna DOTYKAM=WYGRYWAM zjednoczyła wokół swojego przesłania nie tylko gwiazdy, celebrytów, influencerów, ale także media oraz Polki i Polaków. Od 1 do 31 października można było wesprzeć projekt: oddając stary biustonosz(e) do reCYClingu, kupując limitowaną wersję koszulki zaprojektowanej przez polską projektantkę Lidię Kalitę albo w 100% naturalny olejek do masażu biustu polskiej marki BIOUP. Do ostatniego dnia trwania kampanii (31 października) w całej Polsce w różnych miejscach zbierano stare staniki, a koszulki i olejki zostały wyprzedane.

W tym roku po raz pierwszy dołączyli do akcji reCYClingu wolontariusze. Samodzielne inicjatywy w postaci organizacji zbiórek starych biustonoszy w swoich miastach, powiatach, wsiach, przedszkolach, szkołach, kancelariach adwokackich, bankach, gabinetach ginekologicznych, szpitalach, sklepach spożywczych, firmach korporacyjnych i salonach kosmetycznych pojawiały się przez cały miesiąc i przyczyniły się do zebrania rekordowej liczby biustonoszy. Kampania przyciągnęła także uwagę Polonii mieszkającej w Walii, Anglii i Belgii, gdzie także zorganizowano punkty reCYClingu, by wspomóc działania DOTYKAM=WYGRYWAM związane z walką z rakiem piersi.

– Nie mam słów, by opisać radość jaką odczuwam na myśl tegorocznej kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Spontaniczne inicjatywy, które kiełkowały jak grzyby po deszczu w różnych miejscach Polski, zbieranie starych biustonoszy nasz reCYCling w szpitalach, sklepach spożywczych, szkołach, bankach, gabinetach ginekologicznych, firmach korporacyjnych i kancelariach adwokackich zaowocowały tak ogromnym zaangażowaniem i rekordowym wynikiem zebranych biustonoszy. 29 699 ta liczba przerosła moje najśmielsze oczekiwania! Stało się to możliwe dzięki wysiłkowi każdej nawet pojedynczej osoby, która choćby wspomniała o projekcie DOTYKAM=WYGRYWAM. Jestem ogromnie wdzięczna – dodaje mówi Izabela Sakutova, inicjatorka kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, międzynarodowa ekspertka brafittingu.




Środki zebrane w ramach 8 edycji Kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, zostały przekazane na dwie organizacje charytatywne. Jedną z nich jest fundacja Wsparcie na Starcie. Jej misją, jest budowanie świadomości zdrowych nawyków wśród młodych kobiet poprzez naukę w szkołach regularnego samobadania i noszenie dobrze dobranego biustonosza, co wpływa bezpośrednio na ich zdrowie fizyczne i emocjonalne.

– Uzyskane w ramach naszych działań środki przekażemy jak co roku także stowarzyszeniu Polskie Amazonki Ruch Społeczny – mówi Izabela Sakutova. Wiem jednak, że kluczowe jest, by budować zdrowe nawyki już we wczesnej młodości, bo wtedy mamy szansę stworzyć standard – czyli comiesięczne samobadanie piersi przez każdą Polkę! Wierzę, że dzięki temu możliwe jest zminimalizowanie statystyk, które pokazują, że co roku prawie 1/3 kobiet umiera z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Działania Fundacji Wsparcie na Starcie mam nadzieję, pozwolą nam dotrzeć z ratującym życie przesłaniem do jak największej ilości młodych dziewczyn i kobiet. Mamy ambicję już w przyszłym roku stworzyć pierwszą w Polsce aplikację pomagająca wykształcić ratujący życie nawyk samobadania.

Kampanię promowały bilbordy w 8 miastach Polski z wizerunkiem ambasadorów DOTYKAM=WYGRYWAM. Akcję wspierały także szeroko zakrojone działania public relations oraz aktywności w social mediach. Na jej potrzeby powstała także dedykowana strona www.dotykamwygrywam.pl, na której zamieszczane są aktualne informacje związane z projektem. Organizatorzy rozpoczęli już pracę nad 9 edycją kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM.

Partnerzy 8 edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM:

Panache Lingerie — marka, bez wsparcia której, nie byłoby DOTYKAM=WYGRYWAM. Specjalista w zakresie produkcji wysokiej jakości bielizny w sektorze rozmiarów D+. Oferta Panache podąża za aktualnymi światowymi trendami, oferując kobietom o różnych rozmiarach, proporcjach i kształtach ciała bezkonkurencyjne podtrzymanie piersi i poczucie pewności siebie, niezależnie od sytuacji.

Clear Channel Polska, jedna z wiodących firm OOH, która wspiera corocznie akcję i nagłaśnia ją na bilboardach oraz w sieci digitali w galeriach handlowych premium, w największych polskich miastach.

3R Recycling Solutions, duża firma sektora recyclingu tekstylnego w Polsce, która od lat współtworzy akcję DOTYKAM=WYGRYWAM, poddając recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze i przekazując zysk z tego procesu na walkę z rakiem piersi.

Marka Lidia Kalita, czyli moda pret-a-porter w luksusowym wydaniu, dopasowana do potrzeb współczesnych kobiet. W celu wsparcia kampanii, projektantka stworzyła wysokiej jakości charytatywną koszulkę DOTYKAM=WYGRYWAM.

Miesięcznik Claudia i portal Claudia.pl, nowoczesny magazyn poradnikowy dla prawdziwych kobiet, wydawany przez Burda Media.

Dwutygodnik Party oraz jego odpowiednik w internecie Patry.pl, czyli pierwszy elegancki magazyn typu people, wydawany przez Edipresse Polska.

Tidal, globalna platforma muzyczno-rozrywkowa, która łączy artystów i fanów dzięki wyjątkowej muzyce i treściom. Na cele kampanii stworzyła playlisty DOTYKAM=WYGRYWAM.

Wolf Studio — wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy, będące nowoczesnym studiem fotograficznym, w którym zorganizowano sesję fotograficzną i nagranie filmów do kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM.

BIOUP, polska marka kosmetyków naturalnych, która dla wsparcia kampanii stworzyła w 100% naturalny olejek do masażu piersi.

Hotel Belotto – To w pięknych wnętrzach tego zabytkowego pałacu w centrum Warszawy co roku odbywa się uroczysta inauguracja kampanii, podczas której wszyscy ambasadorzy i zwolennicy inicjatywy mogą się spotkać i zainicjować reCYCling, oddając na miejscu pierwsze biustonosze.

Karolina Chabel – Williams – utalentowana fotografka, która od lat wspiera kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM swoimi zdjęciami.

Anna Kolatorska – reżyser filmów kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM.

Nadmierne, intensywne szczotkowanie zębów – nie rób tego, to szkodzi zębom!

Nadmierne szczotkowanie zębów wydaje się nieszkodliwym nawykiem, ale w rzeczywistości może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Zbyt intensywne lub zbyt…
CZYTAJ

Łokieć tenisisty – problem nie tylko sportowców

Choć nazwa „łokieć tenisisty” kojarzy się ze sportem, a wręcz z bardzo konkretną dyscypliną, okazuje się, że problem ten dotyczy…
CZYTAJ

Rozpoczęcie prac nad pierwszym w Polsce Regionalnym Planem Adaptacji do Zmian Klimatu

Adaptacja do zmian klimatu to proces dostosowywania się społeczeństw, ekosystemów i gospodarek do zmian warunków klimatycznych, które już występują lub…
CZYTAJ

4. edycja kampanii #lubiesiebie – relacja ze spotkania prasowego z udziałem ambasadorek

W nowo otwartej śródziemnomorskiej restauracji PRIMITIVO Kuchnia i Wino przy ulicy Waliców 13 w Warszawie, odbyło się spotkanie prasowe z…
CZYTAJ

Tydzień dla serca, jak dbać o ten najważniejszy organ

17.04-24.04.2024 r. obchodzimy Tydzień dla Serca. To doskonała okazja, by nie tylko poszerzyć swoją wiedzę na temat tego wyjątkowego i…
CZYTAJ

10 zdrowych nawyków poprawiających pracę i dobrostan jelit

Jelita często określa się mianem „drugiego mózgu" – są nie tylko fundamentem odporności, ale biorą też udział w utrzymaniu równowagi…
CZYTAJ

Uśmiechnij się do zdrowia: Przepis na pyszny, sycący koktajl z mango i masłem orzechowym – dla mocnych i zdrowych zębów

Koktajl zrobiony ze świeżych składników to nie tylko przyjemność dla podniebienia, ale i zdrowy wybór. Taki posiłek dostarcza organizmowi niezbędnych…
CZYTAJ

Retrotranspozony – nasi sprzymierzeńcy czy wrogowie?

Mgr inż. Angelika Andrzejewska-Romanowska, stypendystka programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki, naukowczyni z Instytutu Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk, bada…
CZYTAJ

Fix MAC’N CHEESE – nowość od marki Knorr. Odkryj megaserowy smak

Kultowy amerykański Mac’n Cheeese on demand? Od teraz makaron z kremowym serem możesz zjeść o każdej porze dnia w swoim…
CZYTAJ

Nadciśnienie tętnicze nie boli, ale zabija! Wszystko co trzeba wiedzieć o nadciśnieniu tętniczym

Nadciśnienie tętnicze może dotyczyć każdego z nas. Szacowana liczba chorych w Europie wynosi ok. 150 milionów, co oznacza, że co…
CZYTAJ

Rusz się i zadbaj o swoją postawę ciała!

Styl życia współczesnego człowieka nie sprzyja utrzymaniu prawidłowej postawy ciała. Więcej siedzimy, mniej się ruszamy, spędzamy długie godziny przed ekranami.…
CZYTAJ

Jak odzyskać młody wygląd? Przywrócić właściwe napięcie mięśni twarzy, szyi i dekoltu!

Z upływem lat oraz wskutek działania czynników zewnętrznych, wyraźnemu osłabieniu ulega struktura włókien podtrzymujących skórę twarzy, szyi i dekoltu. W…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Łokieć tenisisty – problem nie tylko sportowców

Choć nazwa „łokieć tenisisty” kojarzy się ze sportem, a wręcz z bardzo…
CZYTAJ

Tydzień dla serca, jak dbać o ten najważniejszy organ

17.04-24.04.2024 r. obchodzimy Tydzień dla Serca. To doskonała okazja, by nie tylko…
CZYTAJ

10 zdrowych nawyków poprawiających pracę i dobrostan jelit

Jelita często określa się mianem „drugiego mózgu" – są nie tylko fundamentem…
CZYTAJ

Retrotranspozony – nasi sprzymierzeńcy czy wrogowie?

Mgr inż. Angelika Andrzejewska-Romanowska, stypendystka programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki, naukowczyni…
CZYTAJ

Nadciśnienie tętnicze nie boli, ale zabija! Wszystko co trzeba wiedzieć o nadciśnieniu tętniczym

Nadciśnienie tętnicze może dotyczyć każdego z nas. Szacowana liczba chorych w Europie…
CZYTAJ