Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań
Dwa dni kontraktacji minęły w błyskawicznym tempie, w atmosferze modowego szaleństwa, negocjacji zakończonych sukcesami, merytorycznych spotkań oraz pozytywnej energii. Najważniejsze biznesowe wydarzenie branży mody przyciągnęło tłumy zwiedzających, a informacja o wydarzeniu obiegła całą Polskę.
Nieustannie zmieniający się sektor mody wciąż ma wielu swoich zwolenników. We wnętrzach pawilonu Poznań Congress Center zgromadzili się międzynarodowi projektanci i producenci odzieży, obuwia oraz dodatków, między innymi reprezentujący takie kraje, jak Bułgaria, Chiny, Francja, Hiszpania, Indie, Niemcy, Szwajcaria, Turcja, Ukraina i Włochy.
Najliczniejszą grupę wystawców stanowili oczywiście przedstawiciele Polski. Międzynarodowy charakter targów umożliwił ich uczestnikom nawiązanie kontraktów biznesowych, a także zakup najnowszych kolekcji, które królują w wielu stronach świata.
Moda ekologiczna
Chcąc zwiększyć świadomość konsumentów na temat zrównoważonej mody, zarówno wśród wystawców, jak i podczas Kongresu Fachowców, pojawili się przedstawiciele marek, zwracających uwagę na ekologię podczas produkcji i dystrybucji swoich produktów. Marki te zostały zlokalizowane w specjalnej Strefie Eko na poziomie 1, która przez cały okres trwania targów była przepełniona osobami, które chciały więcej dowiedzieć się na temat organicznych materiałów oraz trendów. Nie zabrakło tam również mediów, które prężnie relacjonowały ten element targów, tak wyjątkowy, po raz pierwszy tak szeroko omówiony podczas tego typu wydarzenia.
Kongres Fachowców
Pierwszego dnia odbyła się już po raz drugi, profesjonalna debata specjalistów „Moda w internecie – Internet w modzie”, którą prowadziła energetyczna Paulina Smaszcz-Kurzajewska. Eksperci z różnych dziedzin opowiadali o swoich branżach, takich jak nowoczesne technologie, e-commerce oraz zrównoważona, ekologiczna moda. Nie zabrakło wątków o druku 3D, wirtualnej przymierzalni oraz organicznych materiałach. Tematyka Kongresu odbiła się szerokim echem wśród mediów zarówno branżowych, jak i ogólnopolskich.
Przed dwa dni można było także wziąć udział w seminarium Anny Bombały, na temat ekspansji polskich marek na rynku niemieckim.
Gala Polskiej Mody
Jak co roku, wieczorem, pierwszego dnia targów, odbyła się uroczysta Gala Polskiej Mody. W przepięknie zaaranżowanej Sali Ziemi, na wybiegu modowym, swoje kolekcje zaprezentowały takie firmy, jak Feria, Tova, Marselini, Yvon, Dom Mody Skórska, Semper, Lidia Kalita, Kaskada, Hammer, Odzieżowe Pole, Wine&Fashion oraz Impression.
Pokazy handlowe i artystyczne
Drugiego dnia w Sali Ziemi, o godz. 10:30 odbyły się pokazy handlowe marek Junona, Korczak i Syn, Al.-Bo, Yvon, O. Taka oraz Wine&Fashion.
Chwilę po 12:00 swoje projekty zaprezentowali na wybiegu również studenci kierunków artystycznych z Uniwersytetu Techniczno-Humanistycznego w Radomiu oraz z Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu.
Trendy 2019/2020
Blisko 250 marek i firm zaprezentowało podczas Targów Mody Poznań swoje produkty. Wszystkie stoiska zostały zlokalizowane na dwóch piętrach Poznań Congress Center. Najnowsze kolekcje były pełne kolorów, najróżniejszych tkanin, printów i wyjątkowych fasonów. Na stoiskach słychać było głośne negocjacje dotyczące współpracy biznesowej.
„W nadchodzących sezonach prym będą wiodły intensywne kolory. Wśród kolekcji zobaczyć można tęczowe odcienie, z naciskiem na odcienie jagody i fioletu. Nie zabraknie kapeluszy oraz dawno niewidzianej pepitki, która ponownie wraca do łask. Kwieciste sukienki, pióra, kużuchy oraz oversizowe swetry to rzeczy, których nie powinno zabraknąć w naszych garderobach. Na Targach Mody Poznań można było zapoznać się z bardzo szerokim wachlarzem ofert projektantów i producentów, które inspirowały i podpowiadały, w jakie rzeczy warto się zaopatrzyć” – mówi Karolina Michalak, Dyrektor Targów Mody Poznań.
Już dziś zapraszamy Państwa na kolejną edycję Targów Mody Poznań w 2020 roku! Zapraszamy!