Kongres Fachowców pt. „Moda w internecie – Internet w modzie”



27 sierpnia, podczas pierwszego dnia Targów Mody Poznań odbędzie się Kongres Fachowców. To wydarzenie, które podczas poprzedniej edycji odbiło się szerokim echem w mediach i wśród osób związanych z branżą mody. Tematyczną debatę ekspertów ponownie poprowadzi energetyczna Paulina Smaszcz-Kurzajewska, a wśród prelekcji nie zabraknie kwestii związanych z e-commerce, nowoczesnymi technologiami, zrównoważonym środowiskiem oraz drukiem 3D.

W Sali Ziemi, w godz. od 9:30 do 13:30 odbędzie się już po raz drugi, debata ekspertów reprezentujących instytucje kultury i sztuki, kancelarie prawne oraz przedsiębiorstwa związane z branżą mody. Nowością będą tematy związane z ekologią i zrównoważoną modą.

Chcąc zwiększyć świadomość tego tematu, część Kongresu Fachowców poświęcona zostanie właśnie tej dziedzinie. Obecni będą przedstawiciele marek modowych, reprezentujących ten ruch w modzie i opowiedzą o swoich doświadczeniach, czy da się tworzyć i sprzedawać modę eko. Opowiedzą o statystykach, certyfikatach oraz o tym jakie cechy powinny charakteryzować modę eko.

Nie zabraknie również nowinek ze świata technologii, takich jak case wirtualnej przymierzalni, o której mówi się, że to narzędzie przyszłości. Dyskusja obejmie również kwestie druku 3D, który coraz częściej wykorzystywany jest również w pracy projektantów i producentów odzieży. Specjaliści dogłębnie omówią tematy, które w świecie mody robią prawdziwą rewolucję.

Rejestracji można dokonać na stronie internetowej Targów Mody Poznań: targimodypoznan.pl/formularz-rejestracyjny-na-kongres

Prelekcje:

1. Finansowanie ze środków unijnych w branży mody – w imieniu kancelarii Wierciński Kwieciński, Baehr, prelekcję wygłosi Aleksandra Libiszowska. Wystąpienie zostanie poświęcone funduszom unijnym, z których finansować można rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój w branży modowej. Uczestnicy dowiedzą się, gdzie i jak szukać bezzwrotnych form pomocy finansowej, wspierającej innowacyjne projekty oraz promocję marki na rynkach zagranicznych.

2. Content Marketing w social-mediach w budowaniu marek – Katarzyna Pietrewicz-Żero i Bartosz Gorzejewski z Vogue Polska. O swoim wystąpieniu mówią krótko: Jednym z codziennych wyzwań, jakie stoją przed zespołem opiniotwórczego medium jest tworzenie i dystrybucja contentu, który pomaga markom osiągać ich cele biznesowe. Podzielimy się z Państwem naszymi doświadczeniami, pokażemy przykłady treści oraz wykorzystania mediów społecznościowych, które mogą okazać się pomocne w budowaniu strategii content marketingowej Państwa firm.




3. Kształcenie projektantów, a rzeczywistość biznesowa. Czyli jak przemysł modowy wspiera studentów uczelni artystycznych – Anna Karpińska z ramienia marki Solar Company, opowie o tym w jaki sposób modowa opowieść firmy jest nieustannie pisana na nowo dzięki Klinetkom, już od 30 lat oraz w jaki sposób realizowana jest współpraca ze studentami, która pozwala im osiągnąć wymarzone cele i wyjść z cienia.

4. Odpowiedzialna moda we współczesnym świecie – reprezentująca markę Slogan, Monika Krawczykowska. W swoim wystąpieniu przedstawi Slogan jako jedną z pionierskich, polskich marek w świecie ekologicznej i wegańskiej mody. Okazuje się, że wcale nie trudno jest tworzyć etyczne ubrania z poszanowaniem dla naszej planety i wolne od cierpienia zwierząt.

5. Technologia, która pozwala wirtualnie przymierzyć ubranie – Tomasz Runowicz w imieniu marki WEARFITS, opowie w jaki sposób działają „wirtualne przymierzalnie”, które od pewnego czasu coraz częściej pojawiają się na rynku. Skupi się także na tym, w jaki sposób technologia zamierza rozwiązać wyzwania wynikające z ewolucji technik sprzedaży.

6. Obraz współczesnego polskiego projektanta mody w oparciu o badania Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi – porażki, recepta na sukces, współpraca z partnerami oraz oczekiwania – Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. O tym jak dobrze rozwija się moda jako przemysł kreatywny oraz, jak ubrania od projektantów znajdują coraz więcej entuzjastów w polskim społeczeństwie opowie Magda Komarzeniec.

7. E-commerce fashion: jak marketplace wspiera Twój biznes – Marta Kaleta i Martyna Głowińska z działu Brand and product design z Domodi.pl, opowiedzą nieco więcej o zakupach w sieci, które w dobie wszechobecnego internetu stają się codziennością w życiu każdego człowieka.

8. Działania dla poprawy sytuacji przemysłu tekstylnego i modowego w kontekście kryzysu klimatycznego i zanieczyszczenia środowiska – o nadprodukcji, zanieczyszczaniu środowiska, ekologicznych materiałach, roślinach barwierskich i wykorzystaniu druku 3D opowie Zuza Wójcik.

9. Przykład marki modowej, propagującej zrównoważony rozwój – w imieniu marki NAGO, o idei oraz założeniach ekologicznego biznesu opowiedzą Jan Stasz i Julia Turewicz. Zwrócą uwagę przede wszystkim na to, w jaki sposób komponować swoją uniwersalną bazę ponadczasowych ubrań oraz czemu świadomy wybór materiałów jest tak ważny dla naszego środowiska.

Cyfrowy wirus: jak technologia wpływa na kryzys samobójstw wśród młodzieży i dlaczego cyfrowy detoks to krok do rozwiązania problemu

W dobie powszechnego zalewu informacji, którymi jesteśmy torpedowani każdego dnia, coraz częściej docierają do nas wiadomości o samobójstwach wśród młodzieży.…
CZYTAJ

Jak skutecznie wzmocnić odporność i uniknąć nawracających infekcji? Poznaj wskazówki farmaceuty!

Chociaż o odporność powinniśmy dbać przez cały rok, to zazwyczaj dopiero w sezonie jesienno-zimowym myślimy o tym, jak ją wzmocnić.…
CZYTAJ

Przepyszne przepisy z tuńczykiem

Smażona dynia z Insalatissime z tuńczykiem i soczewicą Składniki na 4 porcje: 4 x Rio Mare Insalatissime z tuńczykiem i…
CZYTAJ

Rio Mare i Fundacja WWF Polska kolejny raz RAZEM DLA OCEANÓW

Już blisko 90% ryb w produktach Rio Mare w skali globalnej pochodzi ze zrównoważonych połowów. To efekt współpracy firmy z…
CZYTAJ

YES zachęca kobiety do głosowania

Pod hasłem “Głosuję. Decyduję.” firma YES zachęca kobiety do wzięcia udziału w wyborach parlamentarnych. Symbolem głosowania jest pin stworzony specjalnie…
CZYTAJ

Światowy Dzień Choroby Alzheimera – jak wspierać bliskiego w chorobie otępiennej?

Każdemu z nas, niezależnie od wieku, zdarzają się problemy z pamięcią. Jeśli jednak zauważymy, że takie sytuacje – zwłaszcza u…
CZYTAJ

Wracamy z urlopu. Co należy suplementować po wakacjach

Badanie opublikowane w Journal of the American Medical Association donosi, że około jedna piąta wszystkich pasażerów samolotów zapadła na infekcje…
CZYTAJ

Czego potrzebują nasze loki? Cud, miód… i aloes

Delikatne skręty, burza loków lub romantyczne fale. Każdy z typów kręconych włosów wymaga szczególnie troskliwej pielęgnacji. Eksperci podpowiadają, że najcenniejsze…
CZYTAJ

Cyfrowa krzywda – realne wołanie o pomoc

Krzywda wyrządzona w sieci boli tak samo, jak ta wyrządzona w realu. Nastolatki zdają się być mistrzami w wyrządzaniu sobie…
CZYTAJ

Rower a nawierzchnia, czyli jak znaleźć idealne połączenie? Zainspiruj się marką STORM

Rower to coraz chętniej wybierany środek transportu, ale też sposób na aktywność fizyczną czy krajoznawcze wycieczki. Zanim jednak wyruszysz w…
CZYTAJ

Czym różnią się szampony do świadomej pielęgnacji włosów od OnlyBio?

Marka OnlyBio znana z zaawansowanych produktów do świadomej pielęgnacji włosów i skóry głowy w swoim asortymencie ma szeroki wybór produktów…
CZYTAJ

Świat beauty pokochał OMO. Na czym polega nowy trend mycia włosów?

OMO to jeden ze skrótów, które zawojowały ostatnio rynek beauty. Jest używany przez fryzjerów, trychologów i włosomaniaczki właściwie bez przerwy.…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Jak skutecznie wzmocnić odporność i uniknąć nawracających infekcji? Poznaj wskazówki farmaceuty!

Chociaż o odporność powinniśmy dbać przez cały rok, to zazwyczaj dopiero w…
CZYTAJ

Światowy Dzień Choroby Alzheimera – jak wspierać bliskiego w chorobie otępiennej?

Każdemu z nas, niezależnie od wieku, zdarzają się problemy z pamięcią. Jeśli…
CZYTAJ

Wracamy z urlopu. Co należy suplementować po wakacjach

Badanie opublikowane w Journal of the American Medical Association donosi, że około…
CZYTAJ

Problem z zajściem w ciążę? Przyczyną może być endometrioza

W 96% przypadków endometrioza skutkuje obniżeniem płodności. U co trzeciej kobiety zgłaszającej…
CZYTAJ

Innowacyjne testy na endometriozę łatwiej dostępne

Nie lata, a od kilku do kilkunastu dni – tyle wystarczy, by…
CZYTAJ