BARBIE świętuje 60 lat inspirowania dziewczynek



BARBIE świętuje 60 lat inspirowania dziewczynek. Firma Mattel świętuje urodziny najsłynniejszej lalki na świecie – Barbie – która już od 60 lat inspiruje dziewczynki, zachęcając do wiary w swój nieograniczony potencjał oraz do spełniania marzeń.

Barbie® nieprzerwanie od 60 lat inspiruje do budowania lepszej rzeczywistości, w której dziewczynki mogą osiągać wszystko, co sobie wymarzą. Z tej okazji Barbie uhonorowała wyjątkowe grono inspirujących kobiet z całego świata tytułem Barbie Shero oraz podjęła kroki mające na celu zminimalizowanie zjawiska Dream Gap.

Jak wskazują badania, dziewczynki już w wieku około 5 lat tracą pewność siebie i wiarę we własne możliwości (zjawisko Dream Gap). Stereotypy kulturowe, ukryte uprzedzenia, system wychowywania czy edukacji, a nawet wizerunek dziewczynek i kobiet kreowany przez media pogłębiają to przekonanie. Barbie podejmuje aktywne działania mające na celu zapobieganie temu trendowi poprzez budowanie świadomości, wyrównywanie szans dziewczynek i pomaganie im w realizacji swoich marzeń.

Barbie Shero to globalny projekt firmy Mattel, którego celem jest wyróżnienie kobiet-wzorów do naśladowania. Wyróżnienie przyznawane od 2015 roku na świecie, w 2018 roku po raz pierwszy trafiło do Polki – Martyny Wojciechowskiej. W 2019 roku tytuł Barbie Shero i lalkę inspirowaną swoim wyglądem otrzymała Iwona Blecharczyk – zawodowy kierowca ciężarówki. By spełnić swoje marzenie i wykonywać ten zawód, musiała pokonać długą drogę, mierząc się z wieloma uprzedzeniami i stereotypami.

Dzięki wytrwałości i determinacji osiągnęła swój cel. Dziś jest ekspertem w swojej dziedzinie, zajmuje się wielkogabarytowym transportem specjalistycznym, jeździ na długich dystansach i za kółkiem spędza większą część swojego życia. Dzięki kanałom social media Iwona przybliża swoją pracę, zawodowe podróże i codzienne życie kierowcy w trasie, szerokiemu gronu odbiorców. Popularność i sympatię zyskała dzięki swojemu kanałowi na YouTube, który śledzi już ponad 250 tys. subskrybentów, a niektóre z filmów osiągają ponad milionową liczbę wyświetleń.

„Barbie od 60 lat inspiruje kolejne pokolenia dziewczynek i przekonuje, by wierzyły, że mają wybór. Nieustannie zmieniając się, wcielając się w role ponad 200 przedstawicielek różnych zawodów, startując w sześciu kampaniach prezydenckich oraz w podróży na Księżyc przed Neilem Armstrongiem, Barbie stała się najlepszym wzorem dla dziewczynek” – mówi Lisa McKnight, Dyrektor Generalny i Wiceprezes Barbie – „Barbie pokazuje, że dziewczynki powinny wkraczać w świat, w którym jako kobiety mogą realizować się w każdym zawodzie. Poprzez nasze globalne działania minimalizujemy zjawisko Dream Gap i umacniamy Barbie jako markę stale wspierającą dziewczynki”.




Barbie świętuje 60 lat inspirowania dziewczynek, inicjując szereg akcji i projektów na całym świecie:

PRZYZNAJĄC WYRÓŻNIENIA BARBIE SHERO – nagradza kobiety-bohaterki (ang. she + hero)

– za niezłomność i przełamywanie schematów oraz odwagę w poszukiwaniu własnej drogi.

– Barbie wyróżnia ponad 20 kobiet z całego świata, w wieku od 19 do 85 lat, mówiących w 14 językach

– To największa i najbardziej zróżnicowana grupa kobiet wyróżniona przez Barbie od 2015 roku w ramach projektu Barbie Shero

– Wyróżnione kobiety otrzymują jedyną w swoim rodzaju lalkę inspirowaną ich wyglądem

– W Polsce, w 2019 roku tytuł Barbie Shero i swoją lalkę otrzymała Iwona Blecharczyk – zawodowy kierowca ciężarówki transportu specjalistycznego – której trudna droga do wymarzonego zawodu może być przykładem realizacji prawdziwej pasji i konsekwencji w osiąganiu celów.

WSPIERAJĄC THE BARBIE DREAM GAP PROJECT – poprzez dedykowanie zasobów oraz przekazanie funduszy organizacjom wspierającym projekt Barbie Dream Gap, który ma celu wyrównywanie szans dziewcząt.

– Barbie przekaże grant od sprzedaży lalek w USA poprzez Mattel Children’s Foundation – 1$ od każdej sprzedanej lalki aż do kwoty 250 tys. dolarów.

– Barbie zachęca do przystąpienia do społeczności @barbie, aby przeciwdziałać Dream Gap. Każdy może stworzyć opowieść zgodnie z filozofią Barbie, inspirując się historiami dziewczynek z własnego otoczenia i podzielić się nią, używając hasthagów: #Barbie60 #YouCanBeAnything.

WSKAZUJĄC BARBIE JAKO WZÓR DO NAŚLADOWANIA – poprzez inspirujące treści filmowe Barbie bawi i uczy.

– Jako marka nr 1 dla dziewczynek na YouTube Barbie wciela się w rolę vloggerki, przekazując wartościowe porady i przesłania.

WSPÓŁPRACUJĄC Z PARTNERAMI W RÓŻNYCH KATEGORIACH – od zabawek do apparelu i publikacji.

– Kolekcja lalek „Barbie Kariera 60” wyróżnia sześć zawodów, w których nadal pracuje mało kobiet. Są to: astronauta, pilot, sportowiec, dziennikarz, polityk i strażak.

– Współpraca z wieloma partnerami m.in. z branży odzieżowej, spożywczej, beauty, podróżniczej oraz wydawniczej, aby uczcić to ważne wydarzenie.

Świadoma pielęgnacja w zgodzie z naturą: Fermentowane składniki w kosmetykach to urodowy hit!

Świadoma pielęgnacja w zgodzie z naturą: Fermentowane składniki w kosmetykach to urodowy hit! Co to jest fermentacja kosmetyczna i dlaczego…
CZYTAJ

Twaróg pomoże zbudować Ci masę mięśniową – zobacz, jak łatwo uwzględnić go w diecie. 3 zdrowe i proste w przygotowaniu przekąski z twarogiem!

Twaróg to jeden z podstawowych produktów wytwarzanych z mleka. W Polsce znany jest od wielu stuleci, a ponadto jako kraj…
CZYTAJ

Oparzenia i trudno gojące się rany – co zrobić, gdy rana nie chce się goić?

Otarcia, skaleczenia czy oparzenia to urazy, które zna i miewa każdy z nas. Dezynfekcja, opatrunek i w „najpoważniejszych” przypadkach środek…
CZYTAJ

Wegańskie alternatywy dla wędlin VIODELI by Violife

Pod koniec września w sieci sklepów Biedronka pojawi się nowość – VIODELI, czyli roślinne alternatywy dla wędlin. Produkt marki Violife,…
CZYTAJ

Jak podróżują Polacy?

Choć Polacy coraz chętniej wprowadzają ekonawyki do swojego stylu życia to w kwestii transportu zmiany idą w wolniejszym tempie. Prawie…
CZYTAJ

Łosoś hodowlany czy dziki? Znamy preferencje Polaków!

Polacy uwielbiają łososia – wynika z raportu przygotowanego przez organizację MSC Polska*. Ponad 70% z nas deklaruje, że kupuje tę…
CZYTAJ

Jesienią wypada nam więcej włosów? Te sposoby pomogą się przed tym uchronić

Wypadanie włosów to naturalny proces, który dotyczy każdego z nas. Średnio tracimy od 50 do 100 włosów dziennie, ale wynik…
CZYTAJ

Lato się skończyło? Czas zadbać o skórę

Dla wielu z nas tegoroczne wakacje są już tylko wspomnieniem. Przyjemnie jest jednak powrócić do błogich chwil relaksu, pod warunkiem,…
CZYTAJ

Zmień swoją drogę i oczyść umysł na biegowym szlaku NATURE BATHING – pierwsza hybrydowa kolekcja od ASICS

ASICS wprowadza na rynek swoją pierwszą hybrydową kolekcję, w której znajdują się buty do biegania po asfalcie, przeprojektowane także z…
CZYTAJ

Niedziela Światowy Dzień Serca!

Corocznie, od 22 lat, ostatnia niedziela września jest w różnym krajach obchodzona pod znakiem serca – wszystko to za sprawą…
CZYTAJ

Świadoma pielęgnacja w zgodzie z naturą: Włosy kochają równowagę PEH

Świadoma pielęgnacja w zgodzie z naturą: Włosy kochają równowagę PEH. Dowiedz się na czym polega pielęgnacja PEH i jak się…
CZYTAJ

Jesienna chandra czy TATT? Nie lekceważ objawów – działaj!

Nagle zrobiło się zimno, deszczowo i szaro. Dni są coraz krótsze, a słońca – zdecydowanie mniej. I właśnie niedobór światła…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Niedziela Światowy Dzień Serca!

Corocznie, od 22 lat, ostatnia niedziela września jest w różnym krajach obchodzona…
CZYTAJ

Jesienna chandra czy TATT? Nie lekceważ objawów – działaj!

Nagle zrobiło się zimno, deszczowo i szaro. Dni są coraz krótsze, a…
CZYTAJ

Z okazji Światowego Dnia Serca kardiolog ostrzega – jesienią wzrasta ryzyko wystąpienia zawału serca. Dla sercowców najgroźniejsza jest jesień

Dziś pierwszy dzień astronomicznej jesieni. Wraz z końcem lata odczuliśmy w ostatnich…
CZYTAJ

Jak pomóc osobom z chorobą Alzheimera? Kluczowa może być wizyta u neuropsychologa

Choroba Alzheimera wciąż jest jednym z najmniej przebadanych schorzeń. Jednak w diagnostyce…
CZYTAJ

Fakty i mity o raku prostaty

15 września obchodzony jest Europejski Dzień Prostaty. Prostata jest jednym z najczęściej…
CZYTAJ