Kocham swoją pracę!



Biznes bez pasji jest możliwy, ale nie daje zadowolenia i nas nie uskrzydla. MY mamy to szczęście, że kochamy swoją prace i dzięki temu mamy stale nowe pomysły, dzięki którym możemy rozwijać naszą firmę. Daję nam to satysfakcję, ale także i pieniądze. I to właśnie pozwala nam osiągnąć SUKCES. – mówi Justyna Kochańska, właścicielka firmy Koch Optical.

Ilona Adamska: Skąd pomysł na założenie firmy KOCH OPTICAL?

Firma KOCH OPTICAL jest małą firmą rodzinną. Pomysł zrodził się z zainteresowania branżą optyczną. Podczas długoletniej działalności rynek optyczny znacznie zmienił się, więc aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów, narodziła się idea, której celem jest prezentowanie nowych marek idących z duchem czasu, m.in. ANA HICKMANN, HICKMANN, BULGET, T-CHarge, BOLON, Oneill Superdry. Priorytetem jest nasza marka własna Retro, do której przykładamy bardzo dużo uwagi. Marka Retro dedykowana jest osobom ceniącym wysoką jakość, ponadczasową klasykę i elegancje. Dopełnieniem okularów jest markowe skórzane etui. 

Celem Państwa firmy jest dążenie do budowania marki na mocnych fundamentach, proponując swoim klientom produkty i usługi najwyższej jakości. Jak dbacie o to, by być najlepszymi na rynku?

Obecnie, aby wyróżnić się na rynku przesyconym różnorodnym towarem, musimy zadbać przede wszystkim o wysoką jakość towaru, design i dobrą cenę. Te 3 składniki są bardzo ważne, ale równie ważna jest dobra współpraca z naszymi klientami. Mamy tu na myśli w razie konieczności pełen serwis reklamacyjny i poreklamacyjny. Jeśli jest taka potrzeba, jesteśmy otwarci na pomoc w promowaniu naszych marek w salonach optycznych naszych klientów. DOBRA REKLAMA = WYSOKA SPRZEDAŻ.

Regularnie wprowadzacie nowe modele opraw, śledząc światowe trendy. Jak ważne w Państwa biznesie są międzynarodowe targi, kongresy, branżowe wydarzenia? To one nadają kierunek Państwa działaniom?

Międzynarodowe targi optyczne odbywają się dwa razy w roku. Na początku roku w Mediolanie i w drugiej połowie roku w Paryżu. To właśnie tam mamy możliwość zobaczyć, jakie trendy będą panować w nadchodzącym sezonie. Na targach spotykamy się z firmami, z którymi współpracujemy i u nich szukamy inspiracji, które pomagają nam wspólnie tworzyć naszą autorską kolekcję Retro.

Najważniejsze, najbardziej prestiżowe targi w Polsce odbywają się raz w roku w Wiśle lub Poznaniu. My jako wystawcy mamy wtedy możliwość zaprezentowania naszych kolekcji i akcesoriów optycznych. Nasza działalność w branży optycznej łączy się również z branżą modową, mamy ogromną przyjemność współpracować z młodymi polskimi projektantami w projekcie MARKA WSPIERA MARKĘ.

Podobno osoba prowadząca firmę świadczącą usługi optyczne nie musi posiadać stosownych kwalifikacji. Jak zatem mieć pewność, że trafiliśmy pod fachową opiekę specjalisty, któremu możemy powierzyć nasz wzrok?

Z naszego doświadczenia osoby, które prowadzą bądź chcą prowadzić zakłady optyczne, muszą mieć wiedzę z zakresu optyki, stale się doszkalać, ponieważ jest to dziedzina, która ciągle się rozwija. My jako dystrybutor opraw skupiamy się na hurtowej sprzedaży markowych opraw do salonów optycznych w całym kraju.




Każdego optyka powinno cechować indywidualne podejście do każdej osoby odwiedzającej salon. Co jeszcze jest ważne w tym zawodzie?

Najważniejsza jest wiedza i doświadczenie, które zdobywa się przez cały czas prowadzenia firmy. Naszym zdaniem równie ważne jest podejście do klienta indywidualnie. Każda osoba jest inna i ważne jest, aby sprostać jej oczekiwaniom. Każdy z nas oczekuję profesjonalnego doradztwa w miłej atmosferze.

Czy dla profesjonalnego optyka wiedza o stylu życia przyszłego okularnika jest ważna przy doborze okularów?

Ważna, jeśli nie najważniejsza. Zadaniem optyka jest przeprowadzenie skrupulatnego wywiadu z pacjentem, które wraz z badaniem pozwoli na idealne dobranie szkieł i oprawy, co znacznie ułatwi życie okularnikowi. Czasami pacjenci nie zdają sobie sprawy, jak wizyta w dobrym salonie optycznym może poprawić jakość widzenia, a co za tym idzie komfort życia.

Podobno w Państwa branży mówi się o tym, że istnieją profesjonalni optycy i „sprzedawcy okularów”, którzy kładą nacisk głównie na modę okularową…

Okulary zaczęły być traktowane jak biżuteria i dostępne są w zasadzie wszędzie. Jeśli klientowi zależy zarówno na dobrym wyglądzie, jak i na własnym zdrowiu, zachęcamy, aby skorzystać z wiedzy profesjonalisty i udać się do zakładu optycznego. Zakup okularów w hipermarketach itp. może bardzo niekorzystnie wpłynąć na nasz wzrok. Każde szkła powinny być dobierane indywidualnie.

Jakimi wartościami kierujecie się w biznesie?

W biznesie najważniejsze jest partnerstwo. Zależy nam przede wszystkim na zadowoleniu naszych klientów. Chcemy, aby osoby które decydują się na zakup naszych opraw były zadowolone w 100 procentach. Pragniemy podkreślić, że najważniejsza dla nas jest wysoka jakość towaru, która zapewnia nam utrzymanie stałych zadowolonych kontrahentów jak i pozyskiwanie nowych.

Czy biznes bez pasji ma szansę na sukces?

Biznes bez pasji jest możliwy, ale nie daje zadowolenia i nas nie uskrzydla. MY mamy to szczęście, że kochamy swoją prace i dzięki temu mamy stale nowe pomysły, dzięki którym możemy rozwijać naszą firmę. Daję nam to satysfakcję, ale także i pieniądze. I to jest właśnie pozwala nam osiągnąć SUKCES.

Największe trudności, z jakimi borykacie się w swoim biznesie? Przeszkody, z którymi trzeba się mierzyć, prowadząc taką działalność jak Państwa?

Na co dzień borykamy się z różnymi trudnościami, czasami niezależnymi od nas. Wszystkie osoby, które prowadzą biznes napotykają na swojej drodze trudności, ale najważniejsze jest nie poddawać się i iść na przód.

Trendy okularowe na rok 2019?

Po długim czasie wraca trend opraw metalowych i to właśnie one będą królowały w roku 2019. Mamy ogromną przyjemność być jedynym dystrybutorem marki BOLON, która właśnie w tym sezonie zabłysnęła niepowtarzalnymi oprawami ze stali chirurgicznej. Jest to nowość na rynku Polskim, cechująca się wyjątkowo wysoką jakością i oryginalnym designem.


Justyna Kochańska, właścicielka firmy Koch Optical

Świadoma suplementacja sportowców – jakość, czystość, odpowiedzialność

Wybór suplementów diety, szczególnie w środowisku sportowym, odgrywa fundamentalną rolę. Sportowcy, podlegający regularnym kontrolom antydopingowym, muszą ufać, że produkty, które…
CZYTAJ

Europejski Dzień Wiedzy o Antybiotykach (EAAD) został ustanowiony w 2008 r. przez Komisję Europejską i jest obchodzony corocznie w dniu 18 listopada w całej Europie.

W ramach EAAD i WAAD na całym świecie organizowane są wydarzenia kierowane do społeczeństwa oraz specjalistów medycznych, propagujących wiedzę na temat…
CZYTAJ

Żylaki to problem milionów Polaków. Jak skutecznie zapobiegać i leczyć?

Żylaki to powszechny problem zdrowotny dotykający niemal połowę dorosłej populacji w Polsce. Częstotliwość występowania niewydolności żylnej jest wyższa niż cukrzycy…
CZYTAJ

Jak holistyczne podejście do zdrowia poprawia nasze samopoczucie?


W życiu wielu kobiet pojawiają się momenty, gdy stres zaczyna odbijać się nie tylko na zdrowiu fizycznym, ale także na…
CZYTAJ

Relacja ze spotkania prasowego, 5 edycji kampanii #lubiesiebie, z udziałem znanych ambasadorek.

W warszawskiej restauracji PRIMITIVO Kuchnia i Wino odbyło się spotkanie prasowe dedykowane 5. edycji kampanii #lubiesiebie, której inicjatorem jest dr…
CZYTAJ

Na cukrzycę choruje cała rodzina. Jak wspierać bliską osobę z cukrzycą?

Cukrzyca, choć jest chorobą nieuleczalną, gdy jest wyrównana, daje szansę na aktywne życie. Jednak, by tak się stało, niezbędne wręcz…
CZYTAJ

Retinoidy i witaminy w beauty-planie 3 kluczowe potrzeby skóry

Schyłek roku to czas podsumowań i ustalania beauty-planów. Jesień jest królową zmian. To właśnie teraz najuważniej obserwujemy stan skóry i…
CZYTAJ

Rola mikrobiomu i diety w utrzymaniu zdrowych jelit

Mikroorganizmy zamieszkują zarówno środowisko zewnętrzne, jak i wnętrze ludzkiego organizmu. Ich zespoły tworzą mikrobioty, które zasiedlają różne obszary ciała, jak…
CZYTAJ

Movember – kobiety cichymi bohaterkami walki o zdrowie mężczyzn

W listopadzie na ulicach królują wąsy, a w mediach i rozmowach coraz częściej pada jedno hasło – Movember. To międzynarodowa…
CZYTAJ

Jakość powietrza w Polsce uzależniona jest nie tylko od działalności człowieka

Jakość powietrza w Europie znacznie się poprawiła w ciągu ostatnich dziesięcioleci, ale zanieczyszczone powietrze nadal stanowi największe zagrożenie dla zdrowia…
CZYTAJ

Jak wybierać odpowiednie kosmetyki do pielęgnacji stref intymnych?

Zdrowie intymne zaczyna się od odpowiedniej pielęgnacji i świadomego wyboru kosmetyków. Choć często skupiamy się na codziennym oczyszczaniu, pielęgnacja delikatnych…
CZYTAJ

5 listopada 39 lat temu przeprowadzono pierwszy udany przeszczep serca – wspomnienia prof. A. Bochenka

To było 39 lat temu, 5 listopada - Serce zostało wycięte, a w klatce piersiowej pojawiła się ogromna, pusta przestrzeń,…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Świadoma suplementacja sportowców – jakość, czystość, odpowiedzialność

Wybór suplementów diety, szczególnie w środowisku sportowym, odgrywa fundamentalną rolę. Sportowcy, podlegający…
CZYTAJ

Europejski Dzień Wiedzy o Antybiotykach (EAAD) został ustanowiony w 2008 r. przez Komisję Europejską i jest obchodzony corocznie w dniu 18 listopada w całej Europie.

W ramach EAAD i WAAD na całym świecie organizowane są wydarzenia kierowane…
CZYTAJ

Żylaki to problem milionów Polaków. Jak skutecznie zapobiegać i leczyć?

Żylaki to powszechny problem zdrowotny dotykający niemal połowę dorosłej populacji w Polsce.…
CZYTAJ

Jak holistyczne podejście do zdrowia poprawia nasze samopoczucie?


W życiu wielu kobiet pojawiają się momenty, gdy stres zaczyna odbijać się…
CZYTAJ

Na cukrzycę choruje cała rodzina. Jak wspierać bliską osobę z cukrzycą?

Cukrzyca, choć jest chorobą nieuleczalną, gdy jest wyrównana, daje szansę na aktywne…
CZYTAJ