Kocham swoją pracę!



Biznes bez pasji jest możliwy, ale nie daje zadowolenia i nas nie uskrzydla. MY mamy to szczęście, że kochamy swoją prace i dzięki temu mamy stale nowe pomysły, dzięki którym możemy rozwijać naszą firmę. Daję nam to satysfakcję, ale także i pieniądze. I to właśnie pozwala nam osiągnąć SUKCES. – mówi Justyna Kochańska, właścicielka firmy Koch Optical.

Ilona Adamska: Skąd pomysł na założenie firmy KOCH OPTICAL?

Firma KOCH OPTICAL jest małą firmą rodzinną. Pomysł zrodził się z zainteresowania branżą optyczną. Podczas długoletniej działalności rynek optyczny znacznie zmienił się, więc aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów, narodziła się idea, której celem jest prezentowanie nowych marek idących z duchem czasu, m.in. ANA HICKMANN, HICKMANN, BULGET, T-CHarge, BOLON, Oneill Superdry. Priorytetem jest nasza marka własna Retro, do której przykładamy bardzo dużo uwagi. Marka Retro dedykowana jest osobom ceniącym wysoką jakość, ponadczasową klasykę i elegancje. Dopełnieniem okularów jest markowe skórzane etui. 

Celem Państwa firmy jest dążenie do budowania marki na mocnych fundamentach, proponując swoim klientom produkty i usługi najwyższej jakości. Jak dbacie o to, by być najlepszymi na rynku?

Obecnie, aby wyróżnić się na rynku przesyconym różnorodnym towarem, musimy zadbać przede wszystkim o wysoką jakość towaru, design i dobrą cenę. Te 3 składniki są bardzo ważne, ale równie ważna jest dobra współpraca z naszymi klientami. Mamy tu na myśli w razie konieczności pełen serwis reklamacyjny i poreklamacyjny. Jeśli jest taka potrzeba, jesteśmy otwarci na pomoc w promowaniu naszych marek w salonach optycznych naszych klientów. DOBRA REKLAMA = WYSOKA SPRZEDAŻ.

Regularnie wprowadzacie nowe modele opraw, śledząc światowe trendy. Jak ważne w Państwa biznesie są międzynarodowe targi, kongresy, branżowe wydarzenia? To one nadają kierunek Państwa działaniom?

Międzynarodowe targi optyczne odbywają się dwa razy w roku. Na początku roku w Mediolanie i w drugiej połowie roku w Paryżu. To właśnie tam mamy możliwość zobaczyć, jakie trendy będą panować w nadchodzącym sezonie. Na targach spotykamy się z firmami, z którymi współpracujemy i u nich szukamy inspiracji, które pomagają nam wspólnie tworzyć naszą autorską kolekcję Retro.

Najważniejsze, najbardziej prestiżowe targi w Polsce odbywają się raz w roku w Wiśle lub Poznaniu. My jako wystawcy mamy wtedy możliwość zaprezentowania naszych kolekcji i akcesoriów optycznych. Nasza działalność w branży optycznej łączy się również z branżą modową, mamy ogromną przyjemność współpracować z młodymi polskimi projektantami w projekcie MARKA WSPIERA MARKĘ.

Podobno osoba prowadząca firmę świadczącą usługi optyczne nie musi posiadać stosownych kwalifikacji. Jak zatem mieć pewność, że trafiliśmy pod fachową opiekę specjalisty, któremu możemy powierzyć nasz wzrok?

Z naszego doświadczenia osoby, które prowadzą bądź chcą prowadzić zakłady optyczne, muszą mieć wiedzę z zakresu optyki, stale się doszkalać, ponieważ jest to dziedzina, która ciągle się rozwija. My jako dystrybutor opraw skupiamy się na hurtowej sprzedaży markowych opraw do salonów optycznych w całym kraju.




Każdego optyka powinno cechować indywidualne podejście do każdej osoby odwiedzającej salon. Co jeszcze jest ważne w tym zawodzie?

Najważniejsza jest wiedza i doświadczenie, które zdobywa się przez cały czas prowadzenia firmy. Naszym zdaniem równie ważne jest podejście do klienta indywidualnie. Każda osoba jest inna i ważne jest, aby sprostać jej oczekiwaniom. Każdy z nas oczekuję profesjonalnego doradztwa w miłej atmosferze.

Czy dla profesjonalnego optyka wiedza o stylu życia przyszłego okularnika jest ważna przy doborze okularów?

Ważna, jeśli nie najważniejsza. Zadaniem optyka jest przeprowadzenie skrupulatnego wywiadu z pacjentem, które wraz z badaniem pozwoli na idealne dobranie szkieł i oprawy, co znacznie ułatwi życie okularnikowi. Czasami pacjenci nie zdają sobie sprawy, jak wizyta w dobrym salonie optycznym może poprawić jakość widzenia, a co za tym idzie komfort życia.

Podobno w Państwa branży mówi się o tym, że istnieją profesjonalni optycy i „sprzedawcy okularów”, którzy kładą nacisk głównie na modę okularową…

Okulary zaczęły być traktowane jak biżuteria i dostępne są w zasadzie wszędzie. Jeśli klientowi zależy zarówno na dobrym wyglądzie, jak i na własnym zdrowiu, zachęcamy, aby skorzystać z wiedzy profesjonalisty i udać się do zakładu optycznego. Zakup okularów w hipermarketach itp. może bardzo niekorzystnie wpłynąć na nasz wzrok. Każde szkła powinny być dobierane indywidualnie.

Jakimi wartościami kierujecie się w biznesie?

W biznesie najważniejsze jest partnerstwo. Zależy nam przede wszystkim na zadowoleniu naszych klientów. Chcemy, aby osoby które decydują się na zakup naszych opraw były zadowolone w 100 procentach. Pragniemy podkreślić, że najważniejsza dla nas jest wysoka jakość towaru, która zapewnia nam utrzymanie stałych zadowolonych kontrahentów jak i pozyskiwanie nowych.

Czy biznes bez pasji ma szansę na sukces?

Biznes bez pasji jest możliwy, ale nie daje zadowolenia i nas nie uskrzydla. MY mamy to szczęście, że kochamy swoją prace i dzięki temu mamy stale nowe pomysły, dzięki którym możemy rozwijać naszą firmę. Daję nam to satysfakcję, ale także i pieniądze. I to jest właśnie pozwala nam osiągnąć SUKCES.

Największe trudności, z jakimi borykacie się w swoim biznesie? Przeszkody, z którymi trzeba się mierzyć, prowadząc taką działalność jak Państwa?

Na co dzień borykamy się z różnymi trudnościami, czasami niezależnymi od nas. Wszystkie osoby, które prowadzą biznes napotykają na swojej drodze trudności, ale najważniejsze jest nie poddawać się i iść na przód.

Trendy okularowe na rok 2019?

Po długim czasie wraca trend opraw metalowych i to właśnie one będą królowały w roku 2019. Mamy ogromną przyjemność być jedynym dystrybutorem marki BOLON, która właśnie w tym sezonie zabłysnęła niepowtarzalnymi oprawami ze stali chirurgicznej. Jest to nowość na rynku Polskim, cechująca się wyjątkowo wysoką jakością i oryginalnym designem.


Justyna Kochańska, właścicielka firmy Koch Optical

Woda pod lupą nauki: monitoring rzek i jezior stanowi diagnozę środowiska

18 września obchodzony jest Światowy Dzień Monitoringu Wody – jest to okazja, by zwrócić uwagę na znaczenie systematycznej oceny stanu…
CZYTAJ

Multifunkcjonalność w jesiennej pielęgnacji Jakie siły drzemią w retinolu?

Retinol to uwielbiany przez kosmetologów król wszechstronności. Działa regenerująco, odmładzająco i normalizująco – celnie trafiając w niedoskonałości cery. Od wielu…
CZYTAJ

Plebiscyt czas start! Użytkownicy po raz drugi wybierają Znakomitości Roku DOZ.pl

Głosuj i inspiruj! – to hasło tegorocznej edycji Plebiscytu Znakomitość Roku DOZ.pl, jednej z największych inicjatyw branży health & beauty…
CZYTAJ

Światowy Dzień bez Samochodu: transport publiczny kluczem do czystszego powietrza i mniejszych emisji

22 września obchodzimy Światowy Dzień bez Samochodu – wydarzenie, które przypomina, że wybór środka transportu to nie tylko kwestia stylu…
CZYTAJ

Regeneracja i intensywne nawilżenie Jesienne priorytety dla zmęczonych włosów

Po lecie włosy zdecydowanie potrzebują skutecznego nawilżenia i dogłębnej regeneracji. Zdaniem ekspertów kluczem do wzmocnienia oraz przygotowania pasm do jesiennych…
CZYTAJ

Pracownia echokardiografii na NFZ w Augustowie, Kędzierzynie-Koźlu, Mielcu z akredytacją AE PTK.

Pracownie American Heart of Poland w Augustowie, Kędzierzynie-Koźlu, Mielcu posiadają one akredytację Asocjacji Echokardiografii Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego. Akredytacja AE PTK…
CZYTAJ

Zupa koperkowa z lanymi kluseczkami

Zupka koperkowa z lanymi kluseczkami Szybka, lekka i pełna smaku – koperkowa z lanymi kluseczkami to idealna propozycja na domowy…
CZYTAJ

Profilaktyka próchnicy u dzieci: proste działania, długofalowe efekty

Pomimo rosnącej świadomości zdrowotnej wśród rodziców i opiekunów, próchnica wciąż pozostaje jednym z najczęstszych problemów stomatologicznych u dzieci. Często rozwija…
CZYTAJ

Szukamy pięknych młodych ludzi, ale to nie wygląd ma znaczenie – Dove i Rossmann zapraszają do projektu „Piękna Generacja”

Ruszyła rekrutacja do wspólnego projektu Dove i Rossmann „Piękna Generacja”. To kontynuacja „Albumu Piękna”, w którym marki Dove i Rossmann…
CZYTAJ

Ruch, który działa korzystnie na mózg – jak aktywność fizyczna wspiera pracę układu nerwowego?

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko sposób na utrzymanie dobrej kondycji i zdrowego serca, ale również jedna z metod ochrony…
CZYTAJ

Wiek to tylko liczba. Stulatek opuścił szpital po zawale w doskonałym stanie

Na Oddział Kardiologiczny American Heart of Poland Szpitala Specjalistycznego im. Edmunda Biernackiego w Mielcu trafił pacjent z rozległym zawałem serca,…
CZYTAJ

Przejrzeć na oczy. Zaćma – kto na nią choruje, czy da się jej uniknąć i jak wygląda współczesne leczenie?

Zaćma to choroba, o której słyszał niemal każdy, ale wciąż budzi wiele pytań i wątpliwości. Czy da się jej uniknąć?…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Pracownia echokardiografii na NFZ w Augustowie, Kędzierzynie-Koźlu, Mielcu z akredytacją AE PTK.

Pracownie American Heart of Poland w Augustowie, Kędzierzynie-Koźlu, Mielcu posiadają one akredytację…
CZYTAJ

Ruch, który działa korzystnie na mózg – jak aktywność fizyczna wspiera pracę układu nerwowego?

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko sposób na utrzymanie dobrej kondycji i…
CZYTAJ

Wiek to tylko liczba. Stulatek opuścił szpital po zawale w doskonałym stanie

Na Oddział Kardiologiczny American Heart of Poland Szpitala Specjalistycznego im. Edmunda Biernackiego…
CZYTAJ

Przejrzeć na oczy. Zaćma – kto na nią choruje, czy da się jej uniknąć i jak wygląda współczesne leczenie?

Zaćma to choroba, o której słyszał niemal każdy, ale wciąż budzi wiele…
CZYTAJ

Wszystko co warto wiedzieć o cholesterolu – jakie są normy, kiedy się badać?

Cholesterol jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Problem pojawia się wówczas, gdy…
CZYTAJ