Rio Mare i WWF „Razem Dla Oceanów”



Uwielbiane na całym świecie i cenione za wyjątkowe walory smakowe – tuńczyki są częstymi gośćmi na naszych stołach. Jednocześnie to ryby niezbędne do utrzymania zdrowego ekosystemu oceanicznego. Mają także istotny wpływ na życie społeczności przybrzeżnych. Niestety wiele stad tuńczyka od lat jest intensywnie odławianych i eksploatowanych. Dziś sytuacja wymaga podjęcia realnych działań. Dlatego marka Rio Mare, w trosce o zdrowie oceanów, rozpoczęła kolejny etap współpracy z organizacją WWF i podjęła zobowiązanie, by promować odpowiedzialne, zrównoważone rybołówstwo. Partnerstwo zaowocowało powstaniem kampanii pod tytułem „Razem Dla Oceanów”.

Biorąc pod uwagę zagrożony stan niektórych gatunków tuńczyka na świecie, Rio Mare, marka należąca do Bolton Food, już w 2016 roku rozpoczęła współpracę z organizacją WWF i zobowiązała się do ochrony zdrowia oceanów i źródeł utrzymania społeczności, które są od nich zależne.

Przez cztery lata marka Rio Mare skupiała się przede wszystkim na poprawie zrównoważonego charakteru swoich łańcuchów dostaw, zarówno dla rybołówstwa przybrzeżnego, jak i przemysłowego. Podjęte działania sprawiły, że dziś blisko 70% surowca marki pochodzi z rybołówstw posiadających certyfikat zrównoważonego rybołówstwa MSC lub z wiarygodnych i kompleksowych projektów udoskonalania rybołówstwa (ang. Fisheries Improvement Projects, FIPs). Ponadto 100% produktów Rio Mare z tuńczyka jest w pełni identyfikowalnych od momentu połowu aż do trafienia na stół.

Razem Dla Oceanów

Właśnie rozpoczęty, kolejny etap współpracy Rio Mare z fundacją WWF ma na celu podjęcie dalszych zobowiązań, które będą korzystnie wpływać na zdrowie ekosystemów morskich. W ten sposób marka Rio Mare postawiła sobie za cel stać się najbardziej zrównoważoną firmą na świecie oferującą produkty z tuńczyka.

– Pragniemy, by do końca 2024 roku 100% wykorzystywanych przez nas stad tuńczyka było pozyskiwanych z łowisk certyfikowanych przez MSC lub z wiarygodnych i kompleksowych projektów udoskonalania rybołówstwa (FIPs) – przyznaje Luciano Pirovano, Dyrektor ds. Globalnego Zrównoważonego Rozwoju w Bolton Food. – Ponadto zobowiązujemy się do przyjęcia bardziej rygorystycznych kryteriów w zakresie zrównoważonego rozwoju zgodnie z nowo opublikowaną strategią WWF dotyczącą populacji tuńczyków oraz do zintensyfikowania naszych działań jako rzecznika działań na rzecz zrównoważonego rybołówstwa.

– Współpraca z podmiotami takimi jak Rio Mare przyczynia się do osiągania celu WWF, jakim jest zrównoważone, dobrze zarządzane rybołówstwo wspierające bezpieczeństwo żywnościowe, dające źródło utrzymania ludności zamieszkującej tereny nadbrzeżne i pozwalające zachować zdrowie oceanów – dodaje Monika Łaskawska-Wolszczak, Dyrektorka Działu Ochrony Przyrody WWF Polska.




Działania informacyjne i edukacyjne

Oprócz pracy na rzecz prowadzenia działalności połowowej w sposób przejrzysty i w pełni identyfikowalny, partnerstwo Rio Mare i WWF będzie aktywnie opowiadać się za przyjęciem nowych, skutecznych rozwiązań przez regionalne organizacje ds. zarządzania rybołówstwem (ang. Regional Fisheries Management Organisations, RFMOs). Mają one na celu pomóc w odbudowie przełowionych stad i zapobieganiu przełowieniu w przyszłości. Współpraca zaowocuje także kampaniami informacyjnymi promującymi odpowiedzialne spożywanie ryb i owoców morza i zwiększające świadomość na temat potrzeby bardziej zrównoważonego rybołówstwa.



Rio Mare
Tuńczyk w oliwie z oliwek MSC 3x80g

Niezwykły i niepowtarzalny smak tuńczyka Rio Mare z certyfikatem MSC zapewniającym, że produkt spełnia standardy zrównoważonego i identyfikowalnego rybołówstwa, od morza po stół. Limitowana edycja z etykietą Razem dla Oceanów nawiązuje do partnerstwa Rio Mare i WWF w trosce o zasoby tuńczyka i zdrowie oceanów.

Rio Mare
Tuńczyk w oliwie z oliwek MSC 3x80g

Limitowana edycja z etykietą Razem dla Oceanów nawiązuje do partnerstwa Rio Mare i WWF w trosce o zasoby tuńczyka i zdrowie oceanów. Certyfikat MSC zapewnia, że produkt pochodzi z łowiska spełniającego standardy MSC w zakresie dobrze zarządzanego, zrównoważonego rybołówstwa.

Rio Mare
Tuńczyk w oliwie z oliwek MSC 3x80g

Limitowana edycja z etykietą Razem dla Oceanów nawiązuje do partnerstwa Rio Mare i WWF w trosce o zasoby tuńczyka i zdrowie oceanów. Certyfikat MSC zapewnia, że produkt spełnia standardy zrównoważonego i identyfikowalnego rybołówstwa, od morza po stół. Obecnie MSC jest największym programem znakowania i certyfikacji dla zrównoważonego rybołówstwa na całym świecie. Produkt pochodzi z łowiska spełniającego standardy MSC w zakresie dobrze zarządzanego, zrównoważonego rybołówstwa.

Rio Mare
Tuńczyk w oliwie z oliwek MSC 3x80g

Rio Mare wspólnie z WWF realizuje kampanię Razem dla Oceanów, by chronić morza i ich różnorodność biologiczną. Dzięki temu przyszłe pokolenia będą mogły czerpać z ich bogactwa. Certyfikat MSC zapewnia, że produkt pochodzi z łowiska spełniającego standardy MSC w zakresie dobrze zarządzanego, zrównoważonego rybołówstwa.

Rio Mare będzie również kontynuować swoje zaangażowanie w poszanowanie i ochronę ludzi oraz społeczności na każdym etapie łańcucha dostaw, współpracując z międzynarodowymi ekspertami, takimi jak Oxfam.

———————————

RIO MARE
Rio Mare to marka Bolton Food z Grupy Bolton. Misją Rio Mare zawsze było poszukiwanie doskonałości na wszystkich poziomach: w doborze surowców, w rygorystycznych kontrolach jakości w całym łańcuchu dostaw, w ciągłej komunikacji z konsumentem końcowym w jasny, przejrzysty i skuteczny sposób. Rio Mare stale unowocześnia swoje portfolio, dostosowując tym samym swoją ofertę do zapotrzebowania rynku, poszerzając ją w zakresie smacznych, zdrowych i łatwych w użyciu produktów. Od 2011 roku Rio Mare promuje i komunikuje swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez przyjmowanie zrównoważonych praktyk połowowych i poszanowanie praw człowieka w całym łańcuchu dostaw, działając na rzecz poprawy zdrowia oceanów. Więcej informacji: www.qualitaresponsabile.it

BOLTON GROUP
Bolton Group od 70 lat produkuje i dystrybuuje szeroką gamę wysokiej jakości towarów konsumpcyjnych. Grupa jest obecna w 146 krajach i może pochwalić się portfolio wielu prestiżowych marek, w tym 50 linii Food, Home Care, Adhesives, Personal Care i Cosmetic, które są dystrybuowane w supermarketach, perfumeriach i marketach budowlanych. Grupa zatrudnia 11 000 osób w 59 biurach, 15 zakładach i na 16 statkach rybackich na całym świecie, którzy z pasją pracują nad dostarczaniem wysokiej jakości produktów spełniających potrzeby dzisiejszych konsumentów. Grupa Bolton mocno wierzy w zrównoważony rozwój społeczny i środowiskowy. Dzięki programowi „We Care” zobowiązuje się do działania z poszanowaniem zasobów planety, przyczyniając się do bardziej zrównoważonego rozwoju, aby chronić przyszłe pokolenia.

WWF
WWF jest niezależną organizacją pracującą na rzecz ochrony środowiska, wspieraną przez ponad 35 milionów ludzi, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach. W dobie kryzysu klimatycznego i ginącej różnorodności biologicznej mamy jeden cel – doprowadzić do tego, by ludzie żyli w harmonii z naturą. Podczas 60 lat swojego istnienia WWF zainicjował, przeprowadził lub pomógł w realizacji kilkunastu tysięcy przedsięwzięć na rzecz ochrony przyrody na całym świecie.
Jesteśmy organizacją dialogu. Pracujemy z lokalnymi społecznościami, politykami oraz biznesem po to, by wspólnie urzeczywistnić naszą misję: zatrzymać zmianę klimatu, ocalić dziką przyrodę i doprowadzić do korzystania z zasobów naszej planety w zrównoważony sposób.

Skóra wrażliwa – co sprzyja działaniom anti-ageing? 4 rady kosmetologa

Skóra wrażliwa stale wymaga bardzo delikatnej i wyjątkowo skutecznej pielęgnacji. Łagodzenie podrażnień, oczyszczanie kosmetykami do cery o szczególnych potrzebach, zapobieganie…
CZYTAJ

limitowana edycja kosmetyków INGLOT x Julia Kostera już w sprzedaży!

Autorska kolekcja kosmetyków Julii Kostery dostępna w drogeriach Hebe już od 19 maja 2022. Produkty to owoc współpracy jednej z…
CZYTAJ

Proste zęby i piękny uśmiech to „miłe skutki uboczne” leczenia ortodontycznego – czemu tak naprawdę należy korygować wady zgryzu?

Proste zęby i piękny uśmiech to „miłe skutki uboczne” leczenia ortodontycznego – czemu tak naprawdę należy korygować wady zgryzu? odpowiada…
CZYTAJ

Zmieniaj świat, dbając o środowisko. Jak to robić lokalnie?

W ostatnich latach coraz częściej słyszymy o konieczności wdrożenia rozwiązań, które zahamują zmiany klimatu. Zazwyczaj obejmują one systemowe rozwiązania dotyczące…
CZYTAJ

Kwas hialuronowy i algi również do pielęgnacji włosów

Kwas hialuronowy kojarzy się zazwyczaj z pielęgnacją skóry twarzy i ciała. W różnym stężeniu i pod różnymi postaciami jest szeroko…
CZYTAJ

Cafe Amor – odwiedź przestrzeń inspirowaną zapachami Cacharel

Przez najbliższe dwa tygodnie kawiarnia Mr. Pancake stanie się Cafe Amor, czyli wyjątkową przestrzenią inspirowaną kolekcją perfum Yes I Am…
CZYTAJ

Podsumowanie pandemii: jak dwa lata COVID-19 wpłynęły na zdrowie Polaków

Ostatnie dwa lata były dla wszystkich dużym wyzwaniem. Konieczność nagłej zmiany stylu życia, niepewność o zdrowie swoje i najbliższych, a…
CZYTAJ

BE FREE! – już są! Pierwsze na świecie rajstopy o działaniu antystatycznym od marki Gatta!

Ponad 58% kobiet irytuje elektryzowanie się rajstop, a w efekcie “klejenia się odzieży do nóg”. Jak wynika z badania koncernu…
CZYTAJ

Świat jest u progu katastrofalnego poziomu niedożywienia u dzieci

Gwałtowny wzrost cen żywności spowodowany wojną na Ukrainie oraz cięcia budżetowe dokonane w czasie pandemii zwiększają zapotrzebowanie na żywność terapeutyczną…
CZYTAJ

Fakty i mity o zmianach klimatu, nie daj się nabrać!

Aktualne tempo zmian klimatu sprawia, że staje się ono realnym problemem. Efekty zmian na co dzień obserwuje każdy z nas.…
CZYTAJ

Profesjonalne kosmetyki do domowej pielęgnacji włosów i skóry głowy

Marka Revoss Professional, dostępna w drogeriach Rossmann, to profesjonalne kosmetyki do domowej pielęgnacji włosów i skóry głowy. W skład linii…
CZYTAJ

Zdrowie psychiczne priorytetem dla sportowców ASICS aktualizuje kontrakty z ambasadorami

Zawodowi sportowcy muszą na co dzień mierzyć się z olbrzymią presją. Zdrowie psychiczne często schodzi na dalszy plan w dobie…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Podsumowanie pandemii: jak dwa lata COVID-19 wpłynęły na zdrowie Polaków

Ostatnie dwa lata były dla wszystkich dużym wyzwaniem. Konieczność nagłej zmiany stylu…
CZYTAJ

Higiena oczu w zależności od wieku. Czy oczy się starzeją?

Upływający czas i starzenie się to proces naturalny – zmienia się skóra,…
CZYTAJ

Wiosna – czas porządków w organizmie

Po zimowym zastoju powoli zaczynamy się ruszać, zdrowiej odżywiać i aktywniej korzystać…
CZYTAJ

Polka u ginekologa

Polki nie są zbyt sumienne, jeśli chodzi o profilaktykę dotyczącą kobiecego zdrowia.…
CZYTAJ

Postcovidowe wypadanie włosów – jak je powstrzymać?

Jeśli widzisz, że podczas codziennego czesania włosów coraz więcej zostaje ich na…
CZYTAJ