Dobrze dobrany garnitur to inwestycja na lata



Kiedyś to była klasyka elegancji dla mężczyzn, teraz zachwycają się nim wszystkie kobiety. Ze względu na ich uniwersalność, są modne w każdym sezonie i nie trzeba ich chować w swojej garderobie na następny sezon. Mówimy o garniturach, które z roku na rok zmieniają swój wygląd.

Pierwszy garnitur na świecie, czyli od czego się zaczęło

Pierwszy garnitur pojawił się w XIX wieku, a uściślając w 1700 roku. Jego krój różnił się od tych, które widzimy teraz. Projekty opierały się na inspiracji męskich rybaczek. Rozszerzane spodnie wiązane pod kolanami były bardzo eleganckie i podstawą do tworzenia późniejszych form, które obecnie nazywane są garniturami. Początkowo zestawy garniturowe noszono z marynarkami lub płaszczami sięgającymi za pośladki. Taki strój uważany był za niezwykle dostojny. Krokiem milowym były garnitur zaprojektowany dla księcia Walii. Odstąpiono od rybaczek oraz zbyt dużych płaszczy i postawiono na dopasowane surduty. Pojawił się wtedy pierwszy raz w historii krawat, który nadawał elegancji całej stylizacji.

W latach 20. XX wieku najmodniejsze były trzyczęściowe garnitury w czarnym kolorze. Z biegiem czasu przemieniły się one w modele z szeroką nogawką zwężającą się przy kostce oraz długą marynarką. W latach 50. dobrze przyjmowało się przez społeczeństwo zjawisko występowania krat oraz adaptacja sztruksowych marynarek. Obecnie mamy do czynienia z klasycznymi formami, kamizelkami czy akcesoriami, dzięki którym możemy personalizować nasze zestawy.






Obserwując historię garnituru, wiemy, że przechodził on ogromne zmiany w fasonie – od luźnych i krótkich do dopasowanych i dłuższych. Początkowo popularne były gładkie fasony, które zastąpione zostały w latach 50. przez modele prążkowane –
komentuje Dominika Bańczak, projektantka marki ANATAKA



Garnitur na stałe wpisał się w historię mody jako wymagający, wieloelementowy i przypisany do kategorii: elegancki –
dodaje Dominika Bańczak

Damski garnitur, który zrewolucjonizował modę

Moda rozwinęła się w zawrotnym tempie do przodu. W XX wieku w latach 30 Marlena Dietrich jako pierwsza kobieta wypromowała garnitur. Społeczeństwo zaczęło akceptować to, że tak znana osobowość nie boi się nosić takiego stroju. Stała się ona inspiracją dla projektantów do tworzenia nowych krojów dla kobiet.

Możemy wyciągnąć ważny wniosek, że moda jest poza kategorią płci. Mimo, że coś przypisywane jest do mody męskiej lub damskiej przez lata zostaje przejęte i traci ten desygnat – mówi Dominika Bańczak, projektantka łódzkiej marki ANATAKA.

#Garnitur to element garderoby, który nie jest przypisywany do żadnego z sezonów. Możemy nosić go latem, jak i zimą. Jest to baza dla naszych stylizacji. Modele wykonane z dobrej jakości tkanin posłużą na wiele lat, które założymy na każdą okazję. Sprawdzą się w eleganckim looku, jak i w casualowym stroju.

Dziś już nie robi na nas wrażenia kobieta ubrana w garnitur czy w damską wersję fraku. Marka ANATAKA oferuje komplet CLEVER, który dzięki swojemu oversize’owemu rozmiarze pasuje na każdą sylwetkę. Zestaw garniturowy w kraciaste printy na pewno spodoba się wszystkim fankom mocnych akcentów. W zależności od dobranych dodatków może on być bazą poważnego looku lub jako “power suit” w nowoczesnym wydaniu.

Żeby zaprojektować dobry garnitur, który będzie z nami na dłużej, a nie na jeden sezon, konieczne jest kierowanie się nowoczesną sylwetką. W wyjątkowym modelu liczy się połączenie estetyki/fasonu garnituru z wyróżniającym go motywem czy detalem. Dzięki temu taki garnitur jak Clever wyróżnia się na rynku. Jego oversizovy fason, wybór wzoru – nieoczywistej krato-pepitki oraz awangardowe guziki spowodują, że przetrwa wiele sezonów i nie zdezaktualizuje się szybko – komentuje Dominika Bańczak, projektantka marki ANATAKA.

O marce ANATAKA:

Jesteśmy polską marką. Ubrania projektujemy w naszym biurze w Łodzi. Szyjemy je etycznie w lokalnych szwalniach. Tworzymy rzeczy głównie z polskich dzianin i tkanin pochodzących z Europy. Powstaliśmy w 2012 roku z chęci do robienia czegoś wyjątkowego i czystego w swych intencjach. Nasza marka narodziła się podczas rozmowy przyjaciółek – wspierających się i rozumiejących potrzeby kobiet silnych i nowoczesnych. Nazwa jest wyrazem kobiecego wsparcia. W wolnym tłumaczeniu oznacza „Ania chcę”, bo to właśnie Ania Banasiak, założycielka, miała marzenie, żeby stworzyć markę ponadczasową. Ubrania Anataki są tworzone przez kobiety dla kobiet.

Polka bada komórki odpornościowe w złośliwych nowotworach mózgu

Każdego roku w Polsce diagnozuje się blisko 3000 przypadków guza mózgu, a śmiertelność w przypadku nowotworów mózgu wynosi 2300 przypadków…
CZYTAJ

Skala poważnych naruszeń praw dzieci na świecie jest niewyobrażalna, alarmuje UNICEF

Od 2005 do 2020 r. Organizacja Narodów Zjednoczonych potwierdziła ponad 266 tysięcy poważnych naruszeń praw dzieci w 30 konfliktach zbrojnych…
CZYTAJ

Dziewczyny lubią brąz! Jak przedłużyć trwałość wakacyjnej opalenizny?

Kąpiele słoneczne i wakacyjna lekka, naturalna opalenizna to to, co uwielbiamy. Kosmetolodzy podkreślają, że nasza skóra, szczególnie ta wrażliwa, nie…
CZYTAJ

Stymulacja tkankowa to podstawa odzyskania młodego wyglądu. Co to są stymulatory tkankowe?

Zachowanie zdrowia i młodości na długo, to marzenie większości kobiet. Czas pędzi nieubłaganie i ma olbrzymi wpływ na samopoczucie i…
CZYTAJ

Rusza ogólnopolska kampania marki Gatta “Kobiecość to ja” zachęcająca do przełamywania społecznych stereotypów nt. kobiecości

#Polki nie są przekonane o swojej kobiecości. Jak wynika z badania, przeprowadzonego przez Instytut Badawczy SW Research na zlecenie marki…
CZYTAJ

Słońce, słona woda, upał, czyli czego nie lubią włosy

#Słońce, słona woda, #upał, czyli czego nie lubią #włosy. Włosy nie lubią słońca. Choć przed laty płowe refleksy na głowie…
CZYTAJ

Przygotuj swoje stopy na lato!

Coraz więcej ciepłych dni zwiastuje rozpoczęcie sezonu urlopowego. Kiedy zaczynamy planować wakacyjne wyjazdy, od razu myślimy też o tym, jak…
CZYTAJ

Stres informacyjny a zdrowie – czy nadmiar informacji może być szkodliwy?

#Wojna, #inflacja, rosnące stopy procentowe, wizja powrotu pandemii, małpia ospa – tematów do stresowania się obecnie nie brakuje. Nietrudno nabawić…
CZYTAJ

23 czerwca Dzień Świadomości Raka Prostaty. Ten nowotwór można skutecznie leczyć nowoczesnymi metodami

23 czerwca obchodzimy nie tylko Dzień Ojca, ale także Ogólnopolski Dzień Świadomości Raka Prostaty. W Polsce choruje na niego co…
CZYTAJ

Porowatość włosów a ich pielęgnacja, czyli jak ujarzmić niesforne kosmyki?

Odpowiednia pielęgnacja włosów to wyzwanie. Na sklepowych pólkach można znaleźć wiele typów szamponów i odżywek, do włosów farbowanych, przetłuszczających się,…
CZYTAJ

Błyskawiczne lody na patyku z mascarpone, musem i malinami – naturalna słodycz w pięknej formie dla całej rodziny!

Macie ochotę na coś naturalnie pysznego? Może domowe lody malinowe z mascarpone? Warto spróbować, bo to błyskawiczna w przygotowaniu propozycja…
CZYTAJ

Kobieca i zmysłowa – taka jest najnowsza kolekcja MOHITO Dreamy Days

#Piasek, #morze i #słońce. Wprost wymarzone wakacje! Kobieca i zmysłowa – taka jest najnowsza kolekcja MOHITO Dreamy Days. Wyraziste barwy…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Polka bada komórki odpornościowe w złośliwych nowotworach mózgu

Każdego roku w Polsce diagnozuje się blisko 3000 przypadków guza mózgu, a…
CZYTAJ

Stres informacyjny a zdrowie – czy nadmiar informacji może być szkodliwy?

#Wojna, #inflacja, rosnące stopy procentowe, wizja powrotu pandemii, małpia ospa – tematów…
CZYTAJ

23 czerwca Dzień Świadomości Raka Prostaty. Ten nowotwór można skutecznie leczyć nowoczesnymi metodami

23 czerwca obchodzimy nie tylko Dzień Ojca, ale także Ogólnopolski Dzień Świadomości…
CZYTAJ

Kleszcze w wielkim mieście – 8 faktów, które musisz o nich wiedzieć

Kleszcze w wielkim mieście – 8 faktów, które musisz o nich wiedzieć.…
CZYTAJ

Podejmij wyzwanie razem z ASICS! Akcja charytatywna na rzecz zdrowia psychicznego

Globalne badania ASICS wskazują, że niewiele ponad 15 minut sportu wystarczy, aby…
CZYTAJ