4 lutego – Światowy Dzień Walki z Rakiem. Kampania społeczna DOTYKAM=WYGRYWAM



4 lutego – Światowy Dzień Walki z Rakiem. Walka z rakiem związana jest z szeregiem projektów profilaktycznych. Jednym z nich jest ogólnopolska kampania społeczna – DOTYKAM = WYGRYWAM. W ostatniej, 8 edycji udało się zebrać rekordową liczbę biustonoszy do recyclingu bo aż 29 699!!! Głównym celem DOTYKAM=WYGRYWAM jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez propagowanie regularnego samobadania piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. W Światowym Dniu Walki z Rakiem Piersi podsumowujemy wyniki ostatniej odsłony kampanii.

Już po raz 8 Gwiazdy, liderzy opinii i influencerzy wzięli udział w kampanii społecznej DOTYKAM=WYGRYWAM. Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Olga Kozierowska, Anna Męczyńska, Zofia Ławrynowicz – Poseł na Sejm RP, a także influencerki: siostry ADiHD, Anka Dziedzic Fit Mom, Karolina Cwalina, Mum Me oraz przedstawicielki młodego pokolenia: Olciiak i Lila Janowska oraz pierwszy mężczyzna ambasador projektu – Qczaj przez cały październik propagowali wagę regularnego samobadania piesi.

Pomysłodawczynią i organizatorką akcji jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, którą w organizacji akcji wspiera bieliźniana marka Panache, specjalista w zakresie rozmiarów D plus. Jej głównym celem jest propagowanie regularnego samobadania piersi i noszenia dobrze dobranego biustonosza, by kompleksowo zadbać o zdrowie piersi. Przypominamy link do filmu: bit.ly/FilmDotykamWygrywam

Kampania edukacyjna DOTYKAM=WYGRYWAM zjednoczyła wokół swojego przesłania nie tylko gwiazdy, celebrytów, influencerów, ale także media oraz Polki i Polaków. Od 1 do 31 października można było wesprzeć projekt: oddając stary biustonosz(e) do reCYClingu, kupując limitowaną wersję koszulki zaprojektowanej przez polską projektantkę Lidię Kalitę albo w 100% naturalny olejek do masażu biustu polskiej marki BIOUP. Do ostatniego dnia trwania kampanii (31 października) w całej Polsce w różnych miejscach zbierano stare staniki, a koszulki i olejki zostały wyprzedane.

W tym roku po raz pierwszy dołączyli do akcji reCYClingu wolontariusze. Samodzielne inicjatywy w postaci organizacji zbiórek starych biustonoszy w swoich miastach, powiatach, wsiach, przedszkolach, szkołach, kancelariach adwokackich, bankach, gabinetach ginekologicznych, szpitalach, sklepach spożywczych, firmach korporacyjnych i salonach kosmetycznych pojawiały się przez cały miesiąc i przyczyniły się do zebrania rekordowej liczby biustonoszy. Kampania przyciągnęła także uwagę Polonii mieszkającej w Walii, Anglii i Belgii, gdzie także zorganizowano punkty reCYClingu, by wspomóc działania DOTYKAM=WYGRYWAM związane z walką z rakiem piersi.

– Nie mam słów, by opisać radość jaką odczuwam na myśl tegorocznej kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Spontaniczne inicjatywy, które kiełkowały jak grzyby po deszczu w różnych miejscach Polski, zbieranie starych biustonoszy nasz reCYCling w szpitalach, sklepach spożywczych, szkołach, bankach, gabinetach ginekologicznych, firmach korporacyjnych i kancelariach adwokackich zaowocowały tak ogromnym zaangażowaniem i rekordowym wynikiem zebranych biustonoszy. 29 699 ta liczba przerosła moje najśmielsze oczekiwania! Stało się to możliwe dzięki wysiłkowi każdej nawet pojedynczej osoby, która choćby wspomniała o projekcie DOTYKAM=WYGRYWAM. Jestem ogromnie wdzięczna – dodaje mówi Izabela Sakutova, inicjatorka kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, międzynarodowa ekspertka brafittingu.




Środki zebrane w ramach 8 edycji Kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, zostały przekazane na dwie organizacje charytatywne. Jedną z nich jest fundacja Wsparcie na Starcie. Jej misją, jest budowanie świadomości zdrowych nawyków wśród młodych kobiet poprzez naukę w szkołach regularnego samobadania i noszenie dobrze dobranego biustonosza, co wpływa bezpośrednio na ich zdrowie fizyczne i emocjonalne.

– Uzyskane w ramach naszych działań środki przekażemy jak co roku także stowarzyszeniu Polskie Amazonki Ruch Społeczny – mówi Izabela Sakutova. Wiem jednak, że kluczowe jest, by budować zdrowe nawyki już we wczesnej młodości, bo wtedy mamy szansę stworzyć standard – czyli comiesięczne samobadanie piersi przez każdą Polkę! Wierzę, że dzięki temu możliwe jest zminimalizowanie statystyk, które pokazują, że co roku prawie 1/3 kobiet umiera z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Działania Fundacji Wsparcie na Starcie mam nadzieję, pozwolą nam dotrzeć z ratującym życie przesłaniem do jak największej ilości młodych dziewczyn i kobiet. Mamy ambicję już w przyszłym roku stworzyć pierwszą w Polsce aplikację pomagająca wykształcić ratujący życie nawyk samobadania.

Kampanię promowały bilbordy w 8 miastach Polski z wizerunkiem ambasadorów DOTYKAM=WYGRYWAM. Akcję wspierały także szeroko zakrojone działania public relations oraz aktywności w social mediach. Na jej potrzeby powstała także dedykowana strona www.dotykamwygrywam.pl, na której zamieszczane są aktualne informacje związane z projektem. Organizatorzy rozpoczęli już pracę nad 9 edycją kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM.

Partnerzy 8 edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM:

Panache Lingerie — marka, bez wsparcia której, nie byłoby DOTYKAM=WYGRYWAM. Specjalista w zakresie produkcji wysokiej jakości bielizny w sektorze rozmiarów D+. Oferta Panache podąża za aktualnymi światowymi trendami, oferując kobietom o różnych rozmiarach, proporcjach i kształtach ciała bezkonkurencyjne podtrzymanie piersi i poczucie pewności siebie, niezależnie od sytuacji.

Clear Channel Polska, jedna z wiodących firm OOH, która wspiera corocznie akcję i nagłaśnia ją na bilboardach oraz w sieci digitali w galeriach handlowych premium, w największych polskich miastach.

3R Recycling Solutions, duża firma sektora recyclingu tekstylnego w Polsce, która od lat współtworzy akcję DOTYKAM=WYGRYWAM, poddając recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze i przekazując zysk z tego procesu na walkę z rakiem piersi.

Marka Lidia Kalita, czyli moda pret-a-porter w luksusowym wydaniu, dopasowana do potrzeb współczesnych kobiet. W celu wsparcia kampanii, projektantka stworzyła wysokiej jakości charytatywną koszulkę DOTYKAM=WYGRYWAM.

Miesięcznik Claudia i portal Claudia.pl, nowoczesny magazyn poradnikowy dla prawdziwych kobiet, wydawany przez Burda Media.

Dwutygodnik Party oraz jego odpowiednik w internecie Patry.pl, czyli pierwszy elegancki magazyn typu people, wydawany przez Edipresse Polska.

Tidal, globalna platforma muzyczno-rozrywkowa, która łączy artystów i fanów dzięki wyjątkowej muzyce i treściom. Na cele kampanii stworzyła playlisty DOTYKAM=WYGRYWAM.

Wolf Studio — wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy, będące nowoczesnym studiem fotograficznym, w którym zorganizowano sesję fotograficzną i nagranie filmów do kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM.

BIOUP, polska marka kosmetyków naturalnych, która dla wsparcia kampanii stworzyła w 100% naturalny olejek do masażu piersi.

Hotel Belotto – To w pięknych wnętrzach tego zabytkowego pałacu w centrum Warszawy co roku odbywa się uroczysta inauguracja kampanii, podczas której wszyscy ambasadorzy i zwolennicy inicjatywy mogą się spotkać i zainicjować reCYCling, oddając na miejscu pierwsze biustonosze.

Karolina Chabel – Williams – utalentowana fotografka, która od lat wspiera kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM swoimi zdjęciami.

Anna Kolatorska – reżyser filmów kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM.

Nowe ambasadorki 4.edycji kampanii #lubiesiebie

Nowe ambasadorki 4.edycji kampanii #lubiesiebie to polityczka, psycholożka, aktorki i wokalistka, wszystkie mówią o potrzebie samoakceptacji , o jej roli…
CZYTAJ

Polacy wybrali – oto nowy król wielkanocnych wypieków!

W tym roku to sernik jest ulubionym ciastem Polaków na Wielkanoc Jeszcze dwa lata temu mazurek był niekwestionowanym królem wielkanocnych…
CZYTAJ

4 nieoczywiste fakty o diecie ketogennej

Dieta ketogenna najczęściej kojarzy się z siłownią czy odchudzaniem. Tylko 11 proc. Polaków wie, że jest ona niefarmakologiczną metodą leczenia…
CZYTAJ

Radosna Wielkanoc z HARIBO

W czasie Wielkanocy na stołach i w koszyczkach królują kolorowe jajka, kurczaczki i zajączki. Znajdziemy je także w limitowanych produktach…
CZYTAJ

Przepis na owsiany pudding chia z kaszką i owocami – dla małych i dużych miłośników zdrowych przekąsek!

Roślinny pudding chia z mlekiem owsianym, kaszką owsianą i owocami to świetna opcja na śniadanie lub zdrową przekąskę w ciągu…
CZYTAJ

Dieta dla zestresowanych – co jeść, aby zmniejszyć napięcie nerwowe?

To, co jemy, wywiera ogromny wpływ nie tylko na nasze zdrowie fizyczne, ale także na funkcjonowanie mentalne. Wybór odpowiednich składników…
CZYTAJ

Make-up no make-up trendem wiosny Pielęgnacja i makijaż w duecie

Wiosna to czas, gdy na scenę wkraczają nowe makijażowe trendy. W tym roku jednym z kluczowych stylów makijażu jest make-up…
CZYTAJ

Multiplikacja korzyści dla anti-agingu Jak działa potrójny kwas hialuronowy?

Potrójny kwas hialuronowy to król anti-agingu i regeneracji skóry. Jego popularność w kosmetyce zabiegowej nie gaśnie. To zdecydowanie nie dziwi,…
CZYTAJ

Autorskie receptury i opatentowane składy Badania oraz rozwój suplementów diety

Współczesna dieta zachodnioeuropejska, szczególnie w okresie zimowym, bywa uboga w naturalne źródła niezbędnych, nienasyconych kwasów omega-3 – tłuste ryby morskie…
CZYTAJ

Kaszotto z warzywami

Doskonały pomysł na lekki obiad czy kolację. Łączy w sobie sycącą kaszę z soczystymi pomidorami malinowymi, cukinią oraz papryką. Smacznie,…
CZYTAJ

Rak jelita grubego może przez wiele lat nie dawać objawów. Profilaktyka jest ważna!

Każdego roku w Polsce około 18 tys. osób słyszy diagnozę: rak jelita grubego. Ten złośliwy nowotwór jest drugim – po…
CZYTAJ

Hej, chcesz coś z Avonu? Artystka i ambasadorka marki – Cleo – dołącza do grona Konsultantek!

Po ogłoszeniu Cleo nową ambasadorką marki Avon, przyszedł czas na kolejny elektryzujący news! Wokalistka dołącza do grona Konsultantek, aby realizować…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Rak jelita grubego może przez wiele lat nie dawać objawów. Profilaktyka jest ważna!

Każdego roku w Polsce około 18 tys. osób słyszy diagnozę: rak jelita…
CZYTAJ

Milion. Aż tyle osób choruje w Polsce na niewydolność serca. Jak skutecznie diagnozować tę śmiertelną chorobę? 

- Niewydolność serca to stan, w którym serce nie jest w stanie…
CZYTAJ

Sen dobrem luksusowym. Co zrobić, by w końcu się wyspać?

W Światowym Dniu Snu eksperci przypominają, że zdrowy sen jest szczególnie ważny…
CZYTAJ

Okulary progresywne – jak działają i kto powinien ich używać?

Wraz z upływem lat, komfortowe widzenie obiektów znajdujących się w różnych odległościach…
CZYTAJ

8 marca 2024, mija 15 lat od śmierci prof. Zbigniewa Religi. Prof. Andrzej Bochenek, który wielokrotnie operował z prof. Religą wspomina tą wybitną postać

8 marca, 2024 roku mija 15 lat od śmierci prof. Zbigniewa Religi,…
CZYTAJ