4 lutego – Światowy Dzień Walki z Rakiem. Kampania społeczna DOTYKAM=WYGRYWAM



4 lutego – Światowy Dzień Walki z Rakiem. Walka z rakiem związana jest z szeregiem projektów profilaktycznych. Jednym z nich jest ogólnopolska kampania społeczna – DOTYKAM = WYGRYWAM. W ostatniej, 8 edycji udało się zebrać rekordową liczbę biustonoszy do recyclingu bo aż 29 699!!! Głównym celem DOTYKAM=WYGRYWAM jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez propagowanie regularnego samobadania piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. W Światowym Dniu Walki z Rakiem Piersi podsumowujemy wyniki ostatniej odsłony kampanii.

Już po raz 8 Gwiazdy, liderzy opinii i influencerzy wzięli udział w kampanii społecznej DOTYKAM=WYGRYWAM. Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Olga Kozierowska, Anna Męczyńska, Zofia Ławrynowicz – Poseł na Sejm RP, a także influencerki: siostry ADiHD, Anka Dziedzic Fit Mom, Karolina Cwalina, Mum Me oraz przedstawicielki młodego pokolenia: Olciiak i Lila Janowska oraz pierwszy mężczyzna ambasador projektu – Qczaj przez cały październik propagowali wagę regularnego samobadania piesi.

Pomysłodawczynią i organizatorką akcji jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, którą w organizacji akcji wspiera bieliźniana marka Panache, specjalista w zakresie rozmiarów D plus. Jej głównym celem jest propagowanie regularnego samobadania piersi i noszenia dobrze dobranego biustonosza, by kompleksowo zadbać o zdrowie piersi. Przypominamy link do filmu: bit.ly/FilmDotykamWygrywam

Kampania edukacyjna DOTYKAM=WYGRYWAM zjednoczyła wokół swojego przesłania nie tylko gwiazdy, celebrytów, influencerów, ale także media oraz Polki i Polaków. Od 1 do 31 października można było wesprzeć projekt: oddając stary biustonosz(e) do reCYClingu, kupując limitowaną wersję koszulki zaprojektowanej przez polską projektantkę Lidię Kalitę albo w 100% naturalny olejek do masażu biustu polskiej marki BIOUP. Do ostatniego dnia trwania kampanii (31 października) w całej Polsce w różnych miejscach zbierano stare staniki, a koszulki i olejki zostały wyprzedane.

W tym roku po raz pierwszy dołączyli do akcji reCYClingu wolontariusze. Samodzielne inicjatywy w postaci organizacji zbiórek starych biustonoszy w swoich miastach, powiatach, wsiach, przedszkolach, szkołach, kancelariach adwokackich, bankach, gabinetach ginekologicznych, szpitalach, sklepach spożywczych, firmach korporacyjnych i salonach kosmetycznych pojawiały się przez cały miesiąc i przyczyniły się do zebrania rekordowej liczby biustonoszy. Kampania przyciągnęła także uwagę Polonii mieszkającej w Walii, Anglii i Belgii, gdzie także zorganizowano punkty reCYClingu, by wspomóc działania DOTYKAM=WYGRYWAM związane z walką z rakiem piersi.

– Nie mam słów, by opisać radość jaką odczuwam na myśl tegorocznej kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Spontaniczne inicjatywy, które kiełkowały jak grzyby po deszczu w różnych miejscach Polski, zbieranie starych biustonoszy nasz reCYCling w szpitalach, sklepach spożywczych, szkołach, bankach, gabinetach ginekologicznych, firmach korporacyjnych i kancelariach adwokackich zaowocowały tak ogromnym zaangażowaniem i rekordowym wynikiem zebranych biustonoszy. 29 699 ta liczba przerosła moje najśmielsze oczekiwania! Stało się to możliwe dzięki wysiłkowi każdej nawet pojedynczej osoby, która choćby wspomniała o projekcie DOTYKAM=WYGRYWAM. Jestem ogromnie wdzięczna – dodaje mówi Izabela Sakutova, inicjatorka kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, międzynarodowa ekspertka brafittingu.




Środki zebrane w ramach 8 edycji Kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, zostały przekazane na dwie organizacje charytatywne. Jedną z nich jest fundacja Wsparcie na Starcie. Jej misją, jest budowanie świadomości zdrowych nawyków wśród młodych kobiet poprzez naukę w szkołach regularnego samobadania i noszenie dobrze dobranego biustonosza, co wpływa bezpośrednio na ich zdrowie fizyczne i emocjonalne.

– Uzyskane w ramach naszych działań środki przekażemy jak co roku także stowarzyszeniu Polskie Amazonki Ruch Społeczny – mówi Izabela Sakutova. Wiem jednak, że kluczowe jest, by budować zdrowe nawyki już we wczesnej młodości, bo wtedy mamy szansę stworzyć standard – czyli comiesięczne samobadanie piersi przez każdą Polkę! Wierzę, że dzięki temu możliwe jest zminimalizowanie statystyk, które pokazują, że co roku prawie 1/3 kobiet umiera z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Działania Fundacji Wsparcie na Starcie mam nadzieję, pozwolą nam dotrzeć z ratującym życie przesłaniem do jak największej ilości młodych dziewczyn i kobiet. Mamy ambicję już w przyszłym roku stworzyć pierwszą w Polsce aplikację pomagająca wykształcić ratujący życie nawyk samobadania.

Kampanię promowały bilbordy w 8 miastach Polski z wizerunkiem ambasadorów DOTYKAM=WYGRYWAM. Akcję wspierały także szeroko zakrojone działania public relations oraz aktywności w social mediach. Na jej potrzeby powstała także dedykowana strona www.dotykamwygrywam.pl, na której zamieszczane są aktualne informacje związane z projektem. Organizatorzy rozpoczęli już pracę nad 9 edycją kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM.

Partnerzy 8 edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM:

Panache Lingerie — marka, bez wsparcia której, nie byłoby DOTYKAM=WYGRYWAM. Specjalista w zakresie produkcji wysokiej jakości bielizny w sektorze rozmiarów D+. Oferta Panache podąża za aktualnymi światowymi trendami, oferując kobietom o różnych rozmiarach, proporcjach i kształtach ciała bezkonkurencyjne podtrzymanie piersi i poczucie pewności siebie, niezależnie od sytuacji.

Clear Channel Polska, jedna z wiodących firm OOH, która wspiera corocznie akcję i nagłaśnia ją na bilboardach oraz w sieci digitali w galeriach handlowych premium, w największych polskich miastach.

3R Recycling Solutions, duża firma sektora recyclingu tekstylnego w Polsce, która od lat współtworzy akcję DOTYKAM=WYGRYWAM, poddając recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze i przekazując zysk z tego procesu na walkę z rakiem piersi.

Marka Lidia Kalita, czyli moda pret-a-porter w luksusowym wydaniu, dopasowana do potrzeb współczesnych kobiet. W celu wsparcia kampanii, projektantka stworzyła wysokiej jakości charytatywną koszulkę DOTYKAM=WYGRYWAM.

Miesięcznik Claudia i portal Claudia.pl, nowoczesny magazyn poradnikowy dla prawdziwych kobiet, wydawany przez Burda Media.

Dwutygodnik Party oraz jego odpowiednik w internecie Patry.pl, czyli pierwszy elegancki magazyn typu people, wydawany przez Edipresse Polska.

Tidal, globalna platforma muzyczno-rozrywkowa, która łączy artystów i fanów dzięki wyjątkowej muzyce i treściom. Na cele kampanii stworzyła playlisty DOTYKAM=WYGRYWAM.

Wolf Studio — wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy, będące nowoczesnym studiem fotograficznym, w którym zorganizowano sesję fotograficzną i nagranie filmów do kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM.

BIOUP, polska marka kosmetyków naturalnych, która dla wsparcia kampanii stworzyła w 100% naturalny olejek do masażu piersi.

Hotel Belotto – To w pięknych wnętrzach tego zabytkowego pałacu w centrum Warszawy co roku odbywa się uroczysta inauguracja kampanii, podczas której wszyscy ambasadorzy i zwolennicy inicjatywy mogą się spotkać i zainicjować reCYCling, oddając na miejscu pierwsze biustonosze.

Karolina Chabel – Williams – utalentowana fotografka, która od lat wspiera kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM swoimi zdjęciami.

Anna Kolatorska – reżyser filmów kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM.

NOWOŚĆ – Włoski sposób na pozbycie się wiotkości skóry i rozstępów z wykorzystaniem mocy sześciu aminokwasów

Lato to czas, kiedy odsłaniamy więcej ciała. Niestety wiele z nas z roku na rok zauważa, że skórze ramion, ud…
CZYTAJ

Bento – japoński sposób na szybki lunch w pracy

Część z nas wróciła już po dłuższej pracy zdalnej do stacjonarnych miejsc wykonywania swoich obowiązków. Wracamy także do biurowej rzeczywistości:…
CZYTAJ

Co trzecie dziecko na świecie jest zatrute ołowiem

UNICEF i organizacja Pure Earth apelują o podjęcie pilnych działań w celu zakazania niebezpiecznych praktyk, w tym nieformalnego recyklingu akumulatorów…
CZYTAJ

Wizyta u stomatologa podczas pandemii koronawirusa – konieczna czy niebezpieczna?

Wizyta u stomatologa podczas pandemii #koronawirus - konieczna czy niebezpieczna? Trwająca w Polsce i na świecie #pandemia koronawirusa sprawiła, że…
CZYTAJ

Styl według Amal Clooney

Styl według Amal Clooney! Wśród światowych aktorek, piosenkarek i celebrytek niekwestionowaną ikona mody jest Amal Clooney. Wielka miłość George Clooney’a.…
CZYTAJ

Boom na zabiegi odmładzające, czyli medycyna estetyczna po pandemii

Ze względu na epidemię koronawirusa wiele branż zanotowało spadki przychodów, a część firm musiała wstrzymać swoje działania lub mocno ograniczyć…
CZYTAJ

Nie zwlekaj z wizytą u dentysty – pomimo pandemii!

Wiele problemów stomatologicznych wymaga natychmiastowej reakcji, a odkładanie leczenia w czasie może prowadzić do groźnych powikłań. Zamiast więc czekać na…
CZYTAJ

Katastrofalny wpływ pandemii na niedożywienie u dzieci. W 2020 r. roku ich liczba może być najwyższa w tym tysiącleciu

Jeszcze w tym roku, liczba dzieci poniżej 5. roku życia dotkniętych zaburzeniem przyrostu masy ciała spowodowanym niedożywieniem, może się zwiększyć…
CZYTAJ

Wirusowe zapalenie wątroby (WZW) a rak wątrobowokomórkowy

28 lipca obchodzony jest Światowy Dzień Wirusowego Zapalenia Wątroby. Ta grupa chorób zakaźnych wątroby (typy A, B, C, D, E…
CZYTAJ

Mycie zębów dla opornych – czyli co każdy wiedzieć powinien

Choć od wynalezienia szczoteczki do zębów mija równo 250 lat to próchnica wciąż jest jedną z najpowszechniejszych chorób na kuli…
CZYTAJ

KRAYNA – kosmetyki w 100 % wegańskie!

Pomysł na stworzenie wyjątkowej marki kosmetyków, które będą w 100% roślinne i wegańskie zaczął kiełkować się w naszych głowach już…
CZYTAJ

Twoja nowonarodzona skóra czyli letnia biostymulacja – NOWOŚĆ

Lato to czas, w którym zwykle rezygnujemy z inwazyjnych zabiegów medycyny estetycznej na rzecz takich rozwiązań, które w naturalny sposób…
CZYTAJ






ZDROWIE

VIEW ALL

Co trzecie dziecko na świecie jest zatrute ołowiem

UNICEF i organizacja Pure Earth apelują o podjęcie pilnych działań w celu…
CZYTAJ

Katastrofalny wpływ pandemii na niedożywienie u dzieci. W 2020 r. roku ich liczba może być najwyższa w tym tysiącleciu

Jeszcze w tym roku, liczba dzieci poniżej 5. roku życia dotkniętych zaburzeniem…
CZYTAJ

Wirusowe zapalenie wątroby (WZW) a rak wątrobowokomórkowy

28 lipca obchodzony jest Światowy Dzień Wirusowego Zapalenia Wątroby. Ta grupa chorób…
CZYTAJ

Zespół jelita drażliwego – jak radzić sobie z tym problemem?

Zespół jelita nadwrażliwego (IBS) to przewlekła (trwająca co najmniej trzy miesiące) idiopatyczna…
CZYTAJ

690 mln ludzi na świecie cierpi głód. Świat przegrywa walkę z niedożywieniem, alarmuje UNICEF, WFP, FAO, WHO i IFAD

Z opublikowanego dziś raportu na temat stanu bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na…
CZYTAJ