BARBIE świętuje 60 lat inspirowania dziewczynek



BARBIE świętuje 60 lat inspirowania dziewczynek. Firma Mattel świętuje urodziny najsłynniejszej lalki na świecie – Barbie – która już od 60 lat inspiruje dziewczynki, zachęcając do wiary w swój nieograniczony potencjał oraz do spełniania marzeń.

Barbie® nieprzerwanie od 60 lat inspiruje do budowania lepszej rzeczywistości, w której dziewczynki mogą osiągać wszystko, co sobie wymarzą. Z tej okazji Barbie uhonorowała wyjątkowe grono inspirujących kobiet z całego świata tytułem Barbie Shero oraz podjęła kroki mające na celu zminimalizowanie zjawiska Dream Gap.

Jak wskazują badania, dziewczynki już w wieku około 5 lat tracą pewność siebie i wiarę we własne możliwości (zjawisko Dream Gap). Stereotypy kulturowe, ukryte uprzedzenia, system wychowywania czy edukacji, a nawet wizerunek dziewczynek i kobiet kreowany przez media pogłębiają to przekonanie. Barbie podejmuje aktywne działania mające na celu zapobieganie temu trendowi poprzez budowanie świadomości, wyrównywanie szans dziewczynek i pomaganie im w realizacji swoich marzeń.

Barbie Shero to globalny projekt firmy Mattel, którego celem jest wyróżnienie kobiet-wzorów do naśladowania. Wyróżnienie przyznawane od 2015 roku na świecie, w 2018 roku po raz pierwszy trafiło do Polki – Martyny Wojciechowskiej. W 2019 roku tytuł Barbie Shero i lalkę inspirowaną swoim wyglądem otrzymała Iwona Blecharczyk – zawodowy kierowca ciężarówki. By spełnić swoje marzenie i wykonywać ten zawód, musiała pokonać długą drogę, mierząc się z wieloma uprzedzeniami i stereotypami.

Dzięki wytrwałości i determinacji osiągnęła swój cel. Dziś jest ekspertem w swojej dziedzinie, zajmuje się wielkogabarytowym transportem specjalistycznym, jeździ na długich dystansach i za kółkiem spędza większą część swojego życia. Dzięki kanałom social media Iwona przybliża swoją pracę, zawodowe podróże i codzienne życie kierowcy w trasie, szerokiemu gronu odbiorców. Popularność i sympatię zyskała dzięki swojemu kanałowi na YouTube, który śledzi już ponad 250 tys. subskrybentów, a niektóre z filmów osiągają ponad milionową liczbę wyświetleń.

„Barbie od 60 lat inspiruje kolejne pokolenia dziewczynek i przekonuje, by wierzyły, że mają wybór. Nieustannie zmieniając się, wcielając się w role ponad 200 przedstawicielek różnych zawodów, startując w sześciu kampaniach prezydenckich oraz w podróży na Księżyc przed Neilem Armstrongiem, Barbie stała się najlepszym wzorem dla dziewczynek” – mówi Lisa McKnight, Dyrektor Generalny i Wiceprezes Barbie – „Barbie pokazuje, że dziewczynki powinny wkraczać w świat, w którym jako kobiety mogą realizować się w każdym zawodzie. Poprzez nasze globalne działania minimalizujemy zjawisko Dream Gap i umacniamy Barbie jako markę stale wspierającą dziewczynki”.




Barbie świętuje 60 lat inspirowania dziewczynek, inicjując szereg akcji i projektów na całym świecie:

PRZYZNAJĄC WYRÓŻNIENIA BARBIE SHERO – nagradza kobiety-bohaterki (ang. she + hero)

– za niezłomność i przełamywanie schematów oraz odwagę w poszukiwaniu własnej drogi.

– Barbie wyróżnia ponad 20 kobiet z całego świata, w wieku od 19 do 85 lat, mówiących w 14 językach

– To największa i najbardziej zróżnicowana grupa kobiet wyróżniona przez Barbie od 2015 roku w ramach projektu Barbie Shero

– Wyróżnione kobiety otrzymują jedyną w swoim rodzaju lalkę inspirowaną ich wyglądem

– W Polsce, w 2019 roku tytuł Barbie Shero i swoją lalkę otrzymała Iwona Blecharczyk – zawodowy kierowca ciężarówki transportu specjalistycznego – której trudna droga do wymarzonego zawodu może być przykładem realizacji prawdziwej pasji i konsekwencji w osiąganiu celów.

WSPIERAJĄC THE BARBIE DREAM GAP PROJECT – poprzez dedykowanie zasobów oraz przekazanie funduszy organizacjom wspierającym projekt Barbie Dream Gap, który ma celu wyrównywanie szans dziewcząt.

– Barbie przekaże grant od sprzedaży lalek w USA poprzez Mattel Children’s Foundation – 1$ od każdej sprzedanej lalki aż do kwoty 250 tys. dolarów.

– Barbie zachęca do przystąpienia do społeczności @barbie, aby przeciwdziałać Dream Gap. Każdy może stworzyć opowieść zgodnie z filozofią Barbie, inspirując się historiami dziewczynek z własnego otoczenia i podzielić się nią, używając hasthagów: #Barbie60 #YouCanBeAnything.

WSKAZUJĄC BARBIE JAKO WZÓR DO NAŚLADOWANIA – poprzez inspirujące treści filmowe Barbie bawi i uczy.

– Jako marka nr 1 dla dziewczynek na YouTube Barbie wciela się w rolę vloggerki, przekazując wartościowe porady i przesłania.

WSPÓŁPRACUJĄC Z PARTNERAMI W RÓŻNYCH KATEGORIACH – od zabawek do apparelu i publikacji.

– Kolekcja lalek „Barbie Kariera 60” wyróżnia sześć zawodów, w których nadal pracuje mało kobiet. Są to: astronauta, pilot, sportowiec, dziennikarz, polityk i strażak.

– Współpraca z wieloma partnerami m.in. z branży odzieżowej, spożywczej, beauty, podróżniczej oraz wydawniczej, aby uczcić to ważne wydarzenie.

ZOBACZ TAKŻE

Sałatka z kolorowym ryżem, burakami i serem feta

Sałatka z kolorowym ryżem, burakami i serem feta Składniki: - 1 saszetka ryżu 4 kolory marki Britta - 2 małe…
CZYTAJ

Medycyna podróży, czyli nie wysyłaj zdrowia na urlop! Lecisz w tropiki? Zaszczep się!

Medycyna podróży, czyli nie wysyłaj zdrowia na urlop! Lecisz w tropiki? Zaszczep się! Dalekie, tropikalne podróże to coraz częściej wybierana…
CZYTAJ

III miesiąc życia dziecka –materiał Anny Wojtyli, ambasadorki kampanii „Położna na medal”

III miesiąc życia dziecka –materiał Anny Wojtyli, ambasadorki kampanii „Położna na medal” MAMO Jestem już duży, lubię na Ciebie patrzeć,…
CZYTAJ

Linia SKIN NATURAL od marki KLAPP Cosmetics z nowym produktem ALOE VERA MOUSSE MASK!

Aloes jest darem natury da ludzkości i jednym z najstarszych produktów leczniczego pochodzenia roślinnego. Produkty SKIN NATURAL zawierają ekstrakt z…
CZYTAJ

Urlop dla wszystkich

Urlop to długo wyczekiwany czas. Wakacje. Czas relaksu. Ciepło. Słońce. Wczasy. Odpoczynek. Wszyscy z utęsknieniem czekamy na kilka ciepłych, letnich…
CZYTAJ

Skuteczna walka z próchnicą – dieta ma znaczenie

Skuteczna walka z próchnicą – dieta ma znaczenie. Jaki jest najlepszy sposób na utrzymanie zdrowych i naturalnie ładnych zębów? Kluczem…
CZYTAJ

Włosy suche i zniszczone wieloma stylizacjami – jak sobie z nimi poradzić?

Koloryzacje, suszenie i prostowanie… Nie dajemy naszym włosom odpocząć. Czasami używamy odżywki do włosów, ale oczywiście nie dbamy o regularność…
CZYTAJ

Pastele – kolory modne tak samo wczoraj jak i dziś

Pastele rządzą w modzie i to od dawna! Będą idealną opcją na każdą okazję: wesele, komunię albo po prostu do…
CZYTAJ

Niedosłuch – winny hałas czy genetyka?

Niedosłuch – winny hałas czy genetyka? Według najnowszych badań niedosłuch dotyczy niemal 6 milionów Polaków (16 proc. populacji). Tym samym…
CZYTAJ

Badania: Zły stan jamy ustnej o 75 proc. zwiększa ryzyko raka wątroby

Chore dziąsła kojarzą ci się z nieprzyjemnym zapachem czy krwawieniem przy porannym szczotkowaniu? Jak się okazuje, infekcje dziąseł czy paradontoza…
CZYTAJ

Mydełko śliwkowe receptą na skórę atopową i problematyczną

Łuszcząca się, zaczerwieniona i/lub swędząca. Przyszło nam żyć w takich czasach, gdy coraz więcej osób ma problemy skórne. Poszukując złotego…
CZYTAJ

Przygotowania do jesiennej edycji Targów Mody Poznań rozpoczęte!

Przed nami kolejna, jesienna już edycja Targów Mody Poznań – największego wydarzenia branżowego w Polsce. W dniach 27-28.08.2019 prestiżowy pawilon…
CZYTAJ






ZDROWIE

VIEW ALL

Medycyna podróży, czyli nie wysyłaj zdrowia na urlop! Lecisz w tropiki? Zaszczep się!

Medycyna podróży, czyli nie wysyłaj zdrowia na urlop! Lecisz w tropiki? Zaszczep…
CZYTAJ

Niedosłuch – winny hałas czy genetyka?

Niedosłuch – winny hałas czy genetyka? Według najnowszych badań niedosłuch dotyczy niemal…
CZYTAJ

„Nie łam się!” – jak powinna wyglądać skuteczna rehabilitacja po złamaniach?

Wakacje to nie tylko czas wyjazdów, ale również okres wzmożonej aktywności fizycznej.…
CZYTAJ

GENialne badania na Alzheimera

GENialne badania na Alzheimera . Badania genetyczne na Alzheimera to nie science…
CZYTAJ

Alzheimer – choroba na którą zapada cała rodzina

Alzheimer - choroba na którą zapada cała rodzina.Jak nauczyć się na nowo…
CZYTAJ