Patent na piękno – czym są kosmetyki selektywne?
Gdy słyszymy hasło „kosmetyki selektywne”, najczęściej myślimy: ekskluzywność, prestiż, wysoka cena. Tymczasem sformułowanie to niesie za sobą dużo więcej znaczeń – tych pozytywnych. Poznajmy je wszystkie!
Staranna kompozycja
– Pierwszą i najważniejszą cechą kosmetyków selektywnych jest to, że do ich produkcji stosuje się jedynie składniki o skutecznym, potwierdzonym laboratoryjnie działaniu. To dzięki opatentowanej formule tego typu preparatów – specjalnie wyselekcjonowanym składnikom oraz nowoczesnej technologii zastosowanej w procesie produkcji – odznaczają się one wysoką jakością i skutecznością w walce z niedoskonałościami cery czy też zmarszczkami – wyjaśnia Agnieszka Kamola z firmy NewDerm, wyłącznego dystrybutora preparatów TEOXANE w Polsce. Pierwsze znaczenie słowa „selektywny” to zatem „starannie skomponowany” – stworzony z precyzyjnie dobranych składników, które zanim zostaną zamknięte w buteleczce, muszą przejść długą drogę pod okiem specjalistów z laboratorium.
Ograniczona reklama
Poszukując informacji o kosmetykach selektywnych, próżno szukać ich w reklamach. Preparaty te należą zwykle do produktów niszowych, luksusowych, które na półkę klienta trafiają z polecenia specjalisty lub najlepszej przyjaciółki, która dany krem wypróbowała na własnej skórze. „Selektywność” oznacza zatem również „określone punkty dystrybucji” i „określoną grupa odbiorców”. Kosmetyki selektywne znajdziemy najczęściej we współpracujących z marką punktach, gabinetach lub bezpośrednio u dystrybutora czy w siedzibie producenta.
Prestiż
Słowem nierozerwalnie związanym z hasłem „kosmetyki selektywne” jest również określenie „prestiż”. Dotyczy on ceny preparatu – z reguły nie niskiej – oraz efektu – widocznego i odczuwalnego tuż po zastosowaniu.
– Kosmetyki selektywne są tworzone w taki sposób, by nikt nie miał wątpliwości, że używany produkt jest najwyższej jakości. Opracowanie takiego preparatu wiąże się z poświęceniem wielu lat na prace laboratoryjne, badania i testy. Nie ma wyjścia – efekt musi zostać doceniony przez klientów – wyznaje Agnieszka Kamola z firmy NewDerm.
– Widać to także na przykładzie TEOXANE Laboratorie, producenta, który na opracowanie nowej formuły kwasu hialuronowego – RHA™ – poświęcił aż dziesięć lat intensywnej pracy. W wyniku prac laboratoryjnych udało się jednak stworzyć składnik o wielu zastosowaniach i właściwościach. RHA™ nie tylko nawilża i ujędrnia skórę, ale również działa jak bogata w składniki odżywcze macierz, która dostarcza potrzebne składniki tam, gdzie są one wymagane. RHA™ jest stosowany we wszystkich wypełniaczach TEOSYAL, a od niedawna także w kosmeceutykach – w tym przypadku jego działanie wspierają dodatkowo Kompleks Odbudowujący Skórę CDR oraz NovHyal Biotech-G. To właśnie specjalistyczne działanie formuły podstawowej, potwierdzone w niezależnych badaniach klinicznych, pozwala zaliczyć kosmeceutyki TEOXANE do grona kosmetyków selektywnych. Jednak prawdziwym argumentem przemawiającym za ich kupnem jest dopiero skuteczność, nie klasyfikacja – dodaje Agnieszka Kamola.
Kosmetyki selektywne stanowią niewątpliwie przyciągającą alternatywę dla osób, które swojej skórze pragną zapewnić coś więcej niż standardową pielęgnację na bazie preparatów dostępnych w większości sklepów. Jeśli przed zakupem dobrze zweryfikujemy producenta i skład preparatu, prosząc o radę eksperta, skóra z pewnością odwdzięczy się nam już po kilku dniach!
O marce
Od 10 lat marka TEOSYAL dostarcza pacjentom na całym świecie innowacyjne rozwiązania w zakresie poprawy kondycji skóry. TEOSYAL to szeroka gama preparatów na bazie kwasu hialuronowego przeznaczonych m.in. do wypełnień ust, fałd nosowo-wargowych, zmarszczek, a także zabiegów wolumetrycznych oraz bogata linia kosmeceutyków. Wszystkie produkty są opracowywane w laboratoriach TEOXANE Laboratories w Genewie, skąd trafiają na rynek 90 krajów świata. W Polsce preparaty Teosyal są dostępne od 2006 r. Ich wyłącznym dystrybutorem jest firma NewDerm sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie.