Bourjois – kosmetyki z historią
Marka Bourjois obchodziła niedawno swoje 150 urodziny. Przez te wszystkie lata francuski producent dostarczał wysokiej jakości kolorowe kosmetyki, które skutecznie podbiły serca kobiet na całym świecie. Jeśli wciąż zastanawiasz się w czym tkwi sekret kosmetyków zamkniętych w pięknych pudełeczkach sygnowanych logo Bourjois, zapoznaj się z historią firmy.
Niektóre marki na rynku kosmetycznym działają od wielu lat. Nivea, L’Oreal, Elisabeth Arden czy Chanel to firmy, które mogą pochwalić się długą tradycją. Do tego zaszczytnego grona należy również Bourjois, czyli marka kosmetyków, znakomicie łącząca doświadczenia z przeszłości ze zdobyczami nowoczesnych technologii w postaci kosmetyków, które kochają kobiety na całym świecie.
Teatralne początki
Początki firmy Bourjois sięgają roku 1863 i są związane z teatrem. Bo to właśnie aktorki sceniczne jako pierwsze doceniły trwałość i intensywne kolory kosmetyków przygotowanych przez Aleksandra Napoleona Bourjois. Pudry i róże zebrane pod wspólna nazwą Pastele, z czasem zaczęły zyskiwać popularność również wśród zwykłych kobiet, a Paryżanki szczególnie upodobały sobie ryżowy puder rozjaśniający. Już w 1879 roku marka zaczyna dostarczać swoje produkty na rynku międzynarodowym i sprzedaje 2 miliony sztuk kosmetyków.
Znak rozpoznawczy – okrągłe pudełeczka
Przedstawiciele marki Bourjois od samego początku wiedzieli, że o sukcesie ich produktu decyduje nie tylko sama jakość sprzedawanego kosmetyku, ale też jego opakowanie. Dlatego właśnie słynne Pastele, czyli róże i pudry były i są sprzedawane w charakterystycznych, okrągłych pudełeczkach. Eleganckie opakowania, zdobione motywami roślinnymi podbiły serca kobiet żyjących na przełomie XIX i XX wieku, jednak zawartość, jaka się w nich kryła, również zachwycała.
Rewolucyjna, jak na tamte czasy metoda produkcji różu do policzków, z pewnymi zmianami utrzymała się do czasów współczesnych. Mieszanina wody i pudru po uformowaniu jest wypiekana w wysokiej temperaturze i w efekcie tego procesu do okrągłych pudełeczek trafia sprasowany puder, wygodny w aplikacji i pozostawiający na skórze delikatny i naturalny efekt. Słynne pastele Bourjois oraz inne kosmetyki tej firmy można znaleźć w perfumerii internetowej http://tagomago.pl/bourjois
Wieczór w Paryżu
Francuska firma cały czas poszerzała swoją ofertę, tworząc bogata paletę produktów upiększających dla kobiet. Z czasem na półki sklepowe trafiały cienie do powiek, lakiery do paznokci czy pomady do stylizacji włosów sygnowane logo Bourjois, aż w końcu marka skomponowała swoje pierwsze perfumy nazwane Soir de Paris, czyli Wieczór w Paryżu.
Ta efektowna kombinacja zapachów jaśminu, irysa, goździka, róży prowansalskiej i drzewa sandałowego, zamknięta w eleganckiej butelce swoim kwiatowym i ciepłym aromatem znakomicie wpisywała się w wizerunek firmy. Perfumyszczególny sukces odniosły w Stanach Zjednoczonych, gdzie stały się symbolem powszechnie dostępnego i ekskluzywnego zapachu.
Obecnie firma wciąż podąża za nowymi trendami w kosmetycznym świecie, jednak pozostaje wierna swoim tradycjom.