modanaurode-zdrowie-moda-uroda-medycyna estetyczna

moda, zdrowie, uroda, medycyna estetyczna


 

Medycyna estetyczna naczynka laseroterapia przebrzebarwienia fotostarzenie
fb
twitt
g+
kontakt
Medycyna estetyczna zabiegi porady specjalistów najnowsze zabiegi i trendy w medycynie estetycznej

Nie możesz zasnąć? Dowiedz się dlaczego!

Czy wiesz, że problemy z zasypianiem rodzą się już za dnia?

problemy ze snem fot. Neurexan

Coraz więcej osób ma problemy z zasypianiem i snem. Wg Światowego Stowarzyszenia Medycyny Snu, które co roku organizuje Światowy Dzień Snu, bezsenność stała się globalną epidemią. Problemy ze snem ma prawie połowa społeczeństwa.

Wielu ludzi skarży się, że po całym dniu nie może wyłączyć gonitwy myśli. Pomimo odczuwanego zmęczenia i pragnienia odpoczynku, po przyłożeniu głowy do poduszki zaczyna się codzienny horror z zaśnięciem. Za ciepło, za zimno, niewygodnie. Poduszka, bez poduszki, a może na boku? Jeśli z bezsennością zmagamy się incydentalnie, przysłowiowe liczenie baranów powinno wystarczyć. Jeśli jednak wieczorne katusze powtarzają się kilka razy w tygodniu, sytuacja jest poważniejsza.

 

Dlaczego nie śpimy, chociaż jesteśmy zmęczeni?

 

Nie jest żadną tajemnicą, że zły sen wpływa na pogorszenie wydolności fizyczneji psychicznej. Po nieprzespanej nocy czujemy się rozbici, rozdrażnieni i często mamy problemy z koncentracją. W takiej sytuacji nietrudno w dzień o pomyłkę czy błąd będący efektem „niewyspania”. To z kolei jest przyczyną obciążenia psychicznego i staje się dodatkowym czynnikiem stresogennym. Kłopoty i stres nie pozwalają wieczorem naszemu organizmowi wyciszyć się i zregenerować podczas snu.  I tak zaczyna się błędne koło złego snu i codzienne problemy z zasypianiem.

Większość osób żyje w pospiechu i pracuje pod presją oczekiwań i wyników – każdy chciałby jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki i w miarę możliwości być najlepszym we wszystkim, co robi. Problem w tym, że często chcemy połączyć zbyt wiele ról i przyjmujemy na barki za dużo obowiązków zawodowych i domowych.

W efekcie wiecznie brakuje nam czasu i rzadko jesteśmy z siebie zadowoleni, ponieważ zawsze gdzieś z tyłu głowy pozostaje lista rzeczy, którymi koniecznie należy się zająć – i to natychmiast. Natłok obowiązków wpływa destrukcyjnie na kondycję psychiczną, pojawia się rozdrażnienie i napięcie.

Czujemy się zestresowani i zmęczeni – chcemy już tylko znaleźć się w bezpiecznym łóżku i zasnąć. Wtedy okazuje się jednak, że nasz organizm nie jest na to gotowy. Nie możemy zasnąć. W konsekwencji rano znowu budzimy się zmęczeni, rozdrażnieni i jeszcze bardziej podatni na stres.

Nie każdy wie, że problemy ze snem nie zaczynają się wieczorem, lecz są właśnie efektem całego dnia - jakość nocy zależy bowiem przede wszystkim od tego, co wydarzyło się wcześniej. Ludzki organizm to skomplikowana maszyneria biochemicznych zależnościi związków przyczynowo-skutkowych, które determinują codzienne samopoczuciei funkcjonowanie.

U osób mających problem z zasypianiem dochodzi do zwiększonego wydzielania adrenaliny i noradrenaliny, czyli tzw. hormonów stresu. Przewlekły stres powoduje zwiększone wydzielanie przez mózg hormonu adrenokortykotropowego, który stymuluje nadnercza do ich produkcji. Organizm pozostaje w nieustannej gotowości do walki, do działania. Aby zatem dobrze spędzić noc, także dzień musi być maksymalnie udany.

 

Jak w praktyce pokonać bezsenność?

 

Chcąc pokonać bezsenność najprościej byłoby oczywiście zrezygnować ze stresogennych zajęć. Niestety zazwyczaj nie jest to możliwe i mało kto może skorzystać z takiej opcji. Pierwszym krokiem, aby poradzić sobie z tą trudną sytuacją, jest przestrzeganie kilku ważnych zasad, które zostały opracowane przez Światowe Stowarzyszenie Medycyny Snu (WASM):

1. Każdego dnia wieczorem zasypiaj o tej samej porze, każdego dnia rano wstawaj o tej samej porze;

2. Jeżeli masz zwyczaj drzemać w ciągu dnia to pamiętaj, że całkowity czas wszystkich drzemek nie powinien przekraczać 45 minut;

3. Nie spożywaj dużych dawek alkoholu, jeżeli do nocnego wypoczynku pozostało mniej niż 4 godziny, nie pal tytoniu;

4. Unikaj produktów zawierających kofeinę, jeżeli do nocnego wypoczynku pozostało mniej niż 6 godzin. Produkty te to nie tylko kawa, herbata czy napoje gazowane, ale również czekolada;

5. Unikaj ciężkich, mocno przyprawionych oraz zbyt słodkich posiłków, jeżeli do nocnego wypoczynku pozostało mniej niż 4 godziny. Dozwolony jest jedynie lekki posiłek;

6. Regularnie uprawiaj ćwiczenia fizyczne, ale nie bezpośrednio przed snem;

7. Twoje łóżko musi być wygodne i przytulne;

8. sypialnia musi być dobrze wentylowana, a temperatura nie może być zbyt wysoka;

9. odizoluj sypialnię od rozpraszających dźwięków i zastosuj maksymalne zaciemnienie;

10. Łóżko to miejsce przeznaczone na sen i seks. Nie służy ani do pracy, ani do rekreacji*.

modanaurode.pl -strefa-niskich-cen
Hospicjum Dziecięce w Warszawie
modanaurode.pl zdrowe zeby aparaty ortodontyczne implanty mostki
modanaurode.pl wszystko o pielegnacji wlosow

Z pomocą przychodzi natura

 

Kiedy bezsenność trwa wiele dni lub tygodni częstym rozwiązaniem wydaje się sięgnięcie po tabletki nasenne. Nie każdy jednak może lub chce korzystać ze środków farmakologicznych, ponieważ czasami mogą wywoływać niepożądane skutki uboczne i często łączą się też z zakazem prowadzenia samochodu. Od niektórych można się również łatwo uzależnić i dlatego w pierwszej kolejności warto sięgać po preparaty ze składników naturalnych.

Kiedyś sposobem na uspokojenie i dobry sen były krople waleriany, dziś posiadamy znacznie większą wiedzę na temat kompleksowego i synergicznego działania poszczególnych naturalnych składników aktywnych i dzięki umiejętnemu ich łączeniu potrafimy stworzyć naturalne preparaty wielowymiarowe, o sprzężonym działaniu.

Przykładem takiego połączenia naturalnych składników, które może pomóc w przypadku problemów z zasypianiem jest połączenie ekstraktów passiflory, owsa, kawy i cynku. Passiflora pomaga wyciszyć niepokój i nerwową bezsenność, owies wzmacnia organizm w walce z zaburzeniami snu i zmęczeniem, wynikającym z przepracowania, a odpowiednio dobrany wyciąg z nasion kawy, podobnie jak izowalerian cynku, poprawiają koncentrację i redukują napięcie nerwowe o łagodnym i umiarkowanym nasileniu. Naturalne ekstrakty roślinne wpływają  regulacyjnie na układ nerwowy i w bezpieczny sposób pomagają zwalczać niepokój nerwowy i bezsenność.

Większość preparatów naturalnych powinna zmniejszać odczuwanie stresu bez utraty wydajności, koncentracji i zdolności prowadzenia pojazdów mechanicznych. Naturalne preparaty o wielowymiarowym działaniu regulują funkcjonowanie układu nerwowego w dzień, budując w ten sposób kapitał na zbliżającą się noc; kto jest bowiem spokojny i wyważony w ciągu dnia, w nocy po prostu śpi lepiej.

 

Kiedy do lekarza?

 

Problemy ze snem mogą pojawiać się przed ważnymi wydarzeniami, np. egzaminami, rozmową kwalifikacyjną czy daleką podróż. W takim przypadku dotyczą zazwyczaj jednej lub kilku nocy i nie powinny być powodem do zmartwień. Jeśli jednak trudności z zaśnięciem utrzymują się dłużej niż kilka tygodni, należy skonsultować się z lekarzem. Problemy z zasypianiem mogą być jednym z pierwszych sygnałów nieradzenia sobie z długotrwałym stresem.

Podłożem zaburzeń snu mogą też być inne choroby, np. depresja lub zaburzenia lękowe. Trudności z zaśnięciem mogą też być skutkiem schorzeń charakteryzujących się dolegliwościami bólowymi lub ograniczeniem aktywności ruchowej. Z powodu bezsenności przewlekłej cierpi średnio co trzeci Polak. Kłopoty ze snem dotykają praktycznie wszystkich mężczyzn i kobiet w każdym wieku.

Do niedawna problemy z zaśnięciem i bezsenność były traktowane głównie jako objaw, obecnie są już uznawane za jednostkę chorobową. Problemy z zasypianiem mogą bowiem prowadzić do przewlekłej bezsenności. Jeśli trwają dłużej niż miesiąc i nie mijają po zastosowaniu zasad higieny snu i po leczeniu domowymi sposobami, wymagają natychmiastowej konsultacji lekarskiej. W takim przypadku należy się udać do specjalistycznej poradni. 

 

Zdrowy sen

 

Najważniejszą cechą zdrowego snu, a zarazem miarą dobrego wypoczynku w nocy jest uczucie wyspania i łatwość budzenia się i porannego wstawania. Nie ma dokładnych reguł określających, ile godzin snu potrzebuje nasz organizm, by uznać sen za wartościowy. Przyjmuje się, że najlepszą regenerację organizmu uzyskuje się po 8-9 godzinach snu. Potrzeba snu spada z wiekiem - osoby starsze potrzebują około 5 godzin snu.

Każdy ma własne preferencje dotyczące długości oraz dokładnej pory spania. Jedno jest pewne – właściwa ilość wartościowego snu zapewnia „naładowanie akumulatorów” na cały następny dzień. Dobry sen to podstawa życia i dobrego samopoczucia!

 

www.neurexan.pl

* http://www.nfs.org.pl/wiedza/zasady-dobrego-snu/

zobacz także:

Jak radzić sobie ze stresem?

Przewlekły stres

Jak stres wpływa na naszą urodę?

Zobacz także inne artykuły “kobieta i zdrowie”

twitter
Modanaurode.pl na G+

 
modanaurode.pl  choroby ukladu sercowo-naczyniowego

Choroby układu sercowo - naczyniowego

Choroby układu krążenia (sercowo-naczyniowego) pozostają niezmiennie od ponad 50 lat najważniejszą przyczyną umieralności mieszkańców Polski. W roku 2011 ok. 45,5 % zgonów spowodowanych było chorobami układu krążenia (CHUK)....Choroby układu sercowo-naczyniowego

modanaurode.pl  -  jedrny biust

Ładna Figura - zadbaj o swój biust

Biust jest chyba jednym z najważniejszych atrybutów kobiety. Oczywiście nie można spłycac i sprowadzac wszystkiego tylko do biustu, ale fakt jest faktem iż Wszystkie chcemy mieć jędrny i piękny biust. Chcemy by mimo upływających lat zachowywal swoja jędrnośc i młodo wyglądał....jędrny biust>>>

modanaurode.pl  -  zylaki, sposoby usuwania i zapobiegania

Żylaki - jak z nimi walczyć?

Żylaki to przewlekła niewydolnośc żylna. Na tego typu dolegliwośc cierpi ponad połowa dorosłych osób na świecie. Żylaki częsciej wystepują u kobiet niż u mężczyzn. Czynnikami które powodują wystepowanie tej dolegliwości u nas to przede wszytskim obciążenia genetyczne ale też i ciąża....żylaki>>>

modanaurode.pl  -  bezsennosc

Bezsenność - jak z nią walczyć?

Przyczyn bezsenności jest wiele, począwszy od nadmiernego stresu kończywszy na złej diecie. Głównym jednak przyczynami bezsenności jest stres. Zbyt dużo emocji i zmartwień wpływa na naszą zdolnośc do zasypiania. Brak snu pozbawia nas energi i sił witalnych. Nasz organizm nejlepiej.... bezsennośc>>>

modanaurode.pl   -  halluksy, dlaczego powstaja?

Wszystko o hallukasch!

Halluksy inaczej zmiany deformacyjne stopy. Do powstawania Halluksów mogą skłonic predyspozycje naszej stopy (stopa egipska). Jednak duży wpływ na ich powstawanie jest noszenie złego obuwia.  Wpływ też na ich powstawanie ma obciążenie genetyczne, dodatkowo też dochodzi stojący tryb życia....halluksy>>>

modanaurode.pl   -   rak szyjki macicy

Rak szyjki macicy - zrób badania!

Mimo szeroko zakrojonej kampanii walki z rakiem szyjki macicy, wiele kobiet lekceważy problem. W celu zastosowania profilaktyki wystarczy raz do roku poddac się badaniu,które nic nie boli. Jedną zgłównych przyczyn występowania raka szyjki macicy jest wirus HPV,który przenoszony jest drogą płciową....rak szyjki macicy>>>

modanaurode-spadek-libido-glowna

Samotność w łóżku - spadek libido

Od czego się zaczyna ? Jakie są pierwsze sygnały ? Dlaczego początkowo bagatelizujemy  a później w panice szukamy ratunku ? W następstwie czego najczęściej z  bezsilności , niemocy a czasami z braku dobrej woli którejś ze stron ranimy się wzajemnie.  Spadek libido i niechęć do zbliżeń....spadekk libido>>>

modanaurode.pl    -    migrena

Migrena!

Wg. badań, szacuje się że na migrene choruje około 20% populacji. Migrenowy ból głowy jest najbardziej symptomatycznym i doskwierającym objawem migreny. Musimy jednak zauważyc iż nie każdy ból głowy jest spowodowany migreną. Ból głowy wywołany przez migrene ma kilka cech....migrena>>>

modanamode.pl  -  depresja,jak rozpoznac pierwsze objawy?

Depresja - jak rozpoznać pierwsze objawy?

Gdy zauwazyłeś u siebie oznaki typu: trudności ze spaniem, np. w sytuacja stresowych bardzo łatwo ulegasz irytacji, do tego dochodzi ciągłe zmęczenie, jest to sygnał iż powinno się zgłosic do specjalisty. Tego typu objawy choc nie zawsze muszą ale mogą prowadzic właśnie do depresji....depresja>>>

modanaurode.pl  -  rekonstrukcja piersi

Rekonstrukcja piersi - nowoczesne metody

Wybór metody rekonstrukcji piersi, powinien być i jest indywidualny w zalezności od upodobań, może nie tyle upodoban co do warunków anatomicznych pacjentki oraz stanu jej zdrowia. W rekonstrukcji piersi wykorzystuje się silikonowe protezy, które umieszczanie są pod mięsniem piersiowym...rekonstrukcja piersi>>>

modanaurode.pl  -  znamiona, pieprzyki, brodawki na skorze

Znamiona skórne - zobacz jak je rozróżniać?

Czy jest chociaż jedna osoba, która nie posiada żadnych zmian skórnych, znamion lub pieprzyków??? Chyba NIE!!! Do końca nie wiemy, które pieprzyki i znamiona są groźne i którymi musimy się martwić. Zawsze tegi typu rozsterki dopadają nas przed sezonem letnim, gdy nasze ciało wystawione jest na słońce....znamiona skórne,pieprzyki oraz zmiany skórne>>>

modanaurode.pl  -  piegi, plamki, przebarwienia na skorze

Piegi, plami oraz przebarwienia

Piegi, plamki, przebarwienia.Jedni uważają, że dodają uroku, inni najchętniej by się ich pozbyli – a mowa o… piegach. Przebarwienia pojawiające się na skórze często są źródłem kompleksów. Na szczęście można się ich skutecznie pozbyć... piegi, plamki i przebarwienia na skórze>>>

modanaurode.pl  zakrzepica objawy leczenie

Zakrzepica - jak ją diagnozować i leczyć?

Choroba zakrzepowo zatorowa zabija w Polsce ok. 140 osób dziennie. Dotyka młodych i starszych, na pierwszy rzut oka zdrowych ludzi. Statystyki wskazują, że rocznie w Unii Europejskiej na zakrzepicę umiera 0,5 mln osób, a zatem więcej niż z powodu wypadków drogowych,...ZAKRZEPICA - Jak ją diagnozować i leczyć?

modanaurode.pl   jak rozpoznac stwrdnienie rozsiane sm

Stwardnienie rozsiane - pierwsze objawy SM

Chociaż na stwardnienie rozsiane wciąż nie ma leku, to wczesne rozpoznanie choroby pozwala w porę wprowadzić odpowiednią terapię opóźniającą postęp schorzenia. Jakie więc dolegliwości powinny nas szczególnie zaniepokoić?...Stwardnienie rozsiane - Wczesne objawy SM

modanaurode.pl  znamiona skorne pod lupa

Nowotwory skóry

W ostatnich latach nastąpiło nasilenie zachorowań na nowotwory skóry, jednocześnie zwiększyła się umieralność na tę choroby. Raki skóry stanowią od 8 do 10 proc. wszystkich nowotworów....nowowtwory skóry - czerniak złośliwy

modanaurode.pl 1Czerniak galki ocznej_ochrona

Czerniak w gałce ocznej

Czerniak dotyczy tylko zmian skórnych? Nic bardziej mylnego! Często nie zdajemy sobie sprawy, że może występować także w gałce ocznej. Dowiedz się, jak go rozpoznać i jak mu zapobiegać...Czerniak w gałce ocznej? Tak, to możliwe!

modanaurode.pl 1niedoczynnosc tarczycy

Choroby tarczycy - niedoczynność

Uczucie zmęczenia lub przygnębienia, ciągłe zaparcia, pogorszenie koncentracji lub niewyjaśnione przybieranie na wadze możemy tłumaczyć sobie stresem lub nawet starzeniem się. W rezultacie wiele osób może żyć z nierozpoznaną  niedoczynnością tarczycy, najczęstszą, choć łatwo poddającą się leczeniu....Choroby tarczycy - niedoczynność

modanaurode.pl   1jak usunac kurzajki

Sposoby na kurzajki

Kurzajki to potoczne określenie jednego z wielu rodzajów brodawek spowodowanych zakażeniem przez wirus brodawczaka ludzkiego (HPV, z ang. Human Papilloma Virus). Najczęściej pojawiają się na twarzy, dłoniach, stopach i wokół paznokci...Sposób na kurzajki

modanaurode.pl 1Mammografia MMG czy USG

Mammografia MMg czy USG?

Nic dziwnego zatem, że lekarze coraz częściej zalecają właśnie to badanie zamiast mammografii! Dbasz o swoje zdrowie, regularnie badasz piersi... Ale czy wiesz, że trafnie postawiona diagnoza i wcześnie rozpoznane zmiany chorobowe zależą również od tego, jaki rodzaj badania, USG czy MMG wybierzesz?...Mammografia (MMG)czy USG?

zobacz więcej artykułów w “ Kobieta i Zdrowie”


1

2

3

4

5

twitter
Modanaurode.pl na G+

 

 
Zdrowo i smacznie super przepisy

 




 
modanaurode.pl diety odchudzanie porady specjalistow

strefa niskich cen

modanaurode.pl-moda-zdrowie-uroda

Group Media

All rights reserved by

Modanaurode.pl