modanaurode-zdrowie-moda-uroda-medycyna estetyczna

moda, zdrowie, uroda, medycyna estetyczna


 

Medycyna estetyczna rewitalizacjas mezoterapia osoczem bogatoplytkowym wyjasnia lekarz
fb
twitt
g+
kontakt
Medycyna estetyczna zabiegi porady specjalistów najnowsze zabiegi i trendy w medycynie estetycznej

Płatki śniadaniowe - cała prawda

Przekaz płynący z reklam wszelkiego rodzaju płatków zbożowych jest jasny – to smaczny i zdrowy sposób na śniadanie, przede wszystkim dla dzieci i osób na diecie.

W rzeczywistości jednak większość proponowanych asortymentów trudno zaliczyć do zdrowych. Często bowiem ich skład niewiele różni się od składu… herbatników!

platki sniadaniowe codzienna dieta

Przekaz płynący z reklam wszelkiego rodzaju płatków zbożowych jest jasny – to smaczny i zdrowy sposób na śniadanie, przede wszystkim dla dzieci i osób na diecie. W rzeczywistości jednak większość proponowanych asortymentów trudno zaliczyć do zdrowych. Często bowiem ich skład niewiele różni się od składu… herbatników!

Rynek spożywczy oferuje wiele różnych rodzajów płatków zbożowych. Niektóre z nich, takie jak płatki owsiane, żytnie czy orkiszowe, to wysokowartościowe produkty, chętnie polecane przez dietetyków. Są dobrym źródłem węglowodanów złożonych, białka roślinnego, witamin z grupy B (B1, B2, PP), składników mineralnych oraz cennego błonnika.

Z odtłuszczomleknym iem (1,5-2%) i garścią owoców stanowią doskonały pomysł na śniadanie lub przekąskę. Warunek jest jednak taki: powinny to być grube płatki z pełnego ziarna, przygotowane samodzielnie. Niestety, popularne owsianki typu instant, czy gotowe owsianki z jogurtem, prócz płatków zawierają bardzo dużo cukru.

Sytuacja wygląda podobnie w przypadku wysoko przetworzonych produktów śniadaniowych w postaci czekoladowych kuleczek, płatków w polewach cukrowych lub miodowych, a także musli typu granola.

Warto przyjrzeć się etykietom:100 g zbożowych płatków kierowanych do dzieci dostarcza aż 25-30 g cukru, płatki typu fit z błonnikiem – 26 g,  a płatki z oświadczeniem „pomaga obniżyć cholesterol” –  23 g cukru!

To naprawdę duże ilości, biorąc pod uwagę fakt, że maksymalne spożycie cukru nie powinno przekraczać 10% całkowitej wartości energetycznej (kaloryczności) codziennej diety. I tak np. przy diecie 2000 kcal, wartość kaloryczna cukru ze wszystkich źródeł – posiłków, przekąsek i napojów – powinna wynieść 200 kcal (co odpowiada 50 g cukru).

Oczywiście chodzi tutaj nie tylko o cukier dodany, lecz także ten naturalnie występujący w produktach, np. w owocach. Starajmy się uważnie czytać etykiety produktów zbożowych: wybierajmy te z niską zawartością cukru, ale z jak największym udziałem błonnika. Pamiętajmy też, że cukier niejedno ma imię i kryje się pod innymi nazwami, takimi jak glukoza, syrop glukozowo-fruktozowy, syrop cukru inwertowanego, ekstrakt słodowy itp.

Może się wydawać, że takie skrupulatne sprawdzanie etykiet jest bardzo czasochłonne. Nic bardziej mylnego! W analizie składu produktów pomoże nam aplikacja mobilna Asystent Zdrowego Żywienia, dostępna bezpłatnie dla użytkowników systemu Android, a wkrótce także iOS.

Dzięki niej możemy łatwo porównywać wartość odżywczą różnych produktów i ułożyć swoją indywidualną dietę. Dodawajmy więc do jadłospisu płatki śniadaniowe – jeśli lubimy ich smak i mamy taką potrzebę, ponieważ bez wątpienia stanowią one źródło błonnika oraz witamin i składników mineralnych.

Aplikacja podpowie nam, w jaki sposób zaplanować menu, aby całkowita podaż cukru i innych składników diety była zgodna z zaleceniami ekspertów.

 

Konsultacja merytoryczna: mgr Wojciech Kłys, Instytut Żywności i Żywnienia

Pobierz darmową aplikację  i stwórz swoją własną dietetyczną kompozycję: http://bit.ly/zachowajrownowage

logotypy Instytut Żywno?ci i Żywnienia
modanaurode.pl 3Wiosenna sałatka z żółtym serem i kurczakiem_MSM Mońki_fot. Fotolia

Najłatwiej znaleźć je w pożywnych sałatkach. Proponujemy dziś trzy przepisy na smakowite sałatki przygotowane ze świeżych warzyw i  odżywczego żółtego sera...3 wiosenne sałatki z żółtym serem – dodadzą uśmiechu i energii

modanaurode.pl  salatka_z_krewetkami_avocado_i_pomidorkami

W dużej misce wymieszaj dokładnie sok z cytryn Limmi, sól, pieprz oraz oliwę z oliwek extra vergine Olitalia. Następnie pokrój w plastry avocado, posiekaj drobno cebulkę dymkę, przepółw pomidorki cherry i dorzuć całość do miski....Sałatka z krewetkami, avocado i pomidorkami

modanaurode.pl  Angielskie ?niadanie zapewni  nam mnóstwo energii aż do wieczora_fot. Fotolia

Sadzone jajko, parówka lub kiełbaska, bekon, fasolka w sosie pomidorowym i tosty to podstawowe składniki angielskiego… śniadania. Często nie rozumiemy tego połączenia i podchodzimy do niego sceptycznie. Zdanie zmienia się jednak już po pierwszym kęsie....Energetyczne śniadanie na długi dzień

modanaurode.pl -strefa-niskich-cen
Hospicjum Dziecięce w Warszawie
modanaurode.pl zdrowe zeby aparaty ortodontyczne implanty mostki
modanaurode.pl wszystko o pielegnacji wlosow
modanaurode.pl  Fot Miedzybrodzki Makaron z warzywami

Moda na zdrowe odżywianie trwa. Coraz częściej przywiązujemy wagę do tego co jemy. Czytamy etykiety, liczymy kalorie, poszukujemy wysmakowanych inspiracji na zdrowe dania. Dobór odpowiednich składników oraz znajomość zbilansowanej diety wymaga zdobycia wiedzy na temat wartości składników pokarmowych...Moda na Zdrowe odzywianie - Lekka odsłona makaronowych przysmaków

modanaurode.pl  tortilla_warzywna_fot_Index_Food

Na oliwie z oliwek zeszklij pokrojony drobno por. Dodaj passatę, krojone pomidory, kminek, sól i pieprz. Gotuj ok. 10 minut i dodaj groszek i fasolę. Na połowie placka wyłóż ciepły sos warzywny...Tortilla warzywna

modanaurode.pl 1PRZEPIS-NA-DOBRY-HUMOR

Codziennie jesteśmy bombardowani reklamami suplementów diety na różne dolegliwości. Na aptecznych półkach wyjątkową popularnością cieszą się specyfiki na stres. Nic dziwnego, bo w naszym życiu jest go coraz więcej...Owoce i warzywa kontra stres - czyli odpowiednia dieta w ciagu dnia

modanaurode.pl   5 mitow dotyczacych warzyw i owocow

Czy w cytrusach znajdziemy najwięcej witaminy C? Czy ziemniaki są tuczące? I czy połączenie pomidora z ogórkiem wyjdzie nam na zdrowie? Chociaż powszechnie wiadomo, że warzywa są cennym składnikiem naszej diety, na ich temat krąży wiele sprzecznych informacji...5 mitów dotyczących warzyw i owoców

modanaurode.pl  Makaron spaghetti z pulpecikami w sosie pomidorowym

Spaghetti z pulpecikami to jedna z typowo włoskich potraw. Danie to charakteryzuje się przede wszystkim delikatnym, puszystym sosem. Idealnie nadaje się na wszelkiego rodzaju okazje takie jak urodziny, imieniny czy po prostu uroczyste kolacje w gronie najbliższych...Makaron spaghetti z pulpecikami w sosie pomidorowym

modanaurode.pl  zielona cherbata z nasionami goji

Zielona herbata to napój o cennych właściwościach, m.in. wspomaga odchudzanie, przyspiesza metabolizm i usuwa zbędne produkty przemiany materii. W połączeniu z jagodami goji, które działają przeciwstarzeniowo i są mocnym antyoksydantem,..Przepis na wzmocnienie i energię - zielona herbata z jagodami goji.

modanaurode.pl  pieprz-cayenne przyprawy na przeziebienie

Kiedy temperatura spada o kilka kresek poniżej zera nawet grube, wełniane swetry nie zawsze zdają egzamin. Receptą na skuteczne rozgrzanie organizmu od wewnątrz jest na przykład odpowiednia dieta. Jednak w tym przypadku mity...3 przyprawy na przeziębienie i nie tylko ! - Szczypta na rozgrzanie

modanaurode.pl  spaghetti z krewetkami

Połączenie makaronu oraz owoców morza to danie, które będzie smakowało nawet tym najbardziej wybrednym gościom. Dodatkowo sprawdza się jeśli masz mało czasu i musisz przygotować coś pysznego. Zobaczcie jak w max 20 minut można zrobić efektowną kolacje.,,,Spaghetti z owocami morza

modanaurode.pl   uramaki_roll_fot_Index_Food

Sushi jest jednym z najbardziej efektownych dań świata. Wykonywane z niezwykłą precyzją i starannością przy wykorzystaniu składników najwyższej jakości będzie smaczną, a zarazem zdrową przekąską. Uramaki roll to prosty przepis na sushi, w którym to dodatki owinięte są algami, natomiast ryż stanowi warstwę zewnętrzną...Uramaki roll - PRZEPIS

modanaurode.pl   przepis na rozgrzewajaca zupa z dyni

Jesienią i zimą stawiamy na potrawy o właściwościach rozgrzewających i wzmacniających. O tej porze roku warto komponować posiłki na bazie warzyw i owoców, które dodadzą energii i nasycą na długi czas....Przepis na rozgrzewającą zupę z dyni

zobacz więcej przepisów w “ Zdrowo i smacznie”


1

2

3

4

5

6

Znajdź nas na:

twitter
Modanaurode.pl na G+

 

 
Zdrowo i smacznie super przepisy

 




 
modanaurode.pl diety odchudzanie porady specjalistow

strefa niskich cen

modanaurode.pl-moda-zdrowie-uroda

Group Media

All rights reserved by

Modanaurode.pl