Medycyna estetyczna zabiegi na przebarwienia terapia q-switch
fb
twitt
g+
kontakt
Medycyna estetyczna zabiegi porady specjalistów najnowsze zabiegi i trendy w medycynie estetycznej

5 prostych zasad- Jak przetrwać wiosenne przesilenie

modanaurode.pl Jak przetrwac wiosenne przesilenie - 5 prostych zasad

Wiosenne przesilenie (ang. Spring Fever) traktowane jest przez naukowców coraz poważniej. Kwiecień uznawany jest za jeden z najokrutniejszych dla ludzkiego organizmu miesięcy w roku. Dlaczego tak się dzieje? I jak temu przeciwdziałać?

 

Żeby wyjaśnić wiosenne przesilenie, należy sięgnąć do początków – znajdziemy je w zimie. Wtedy dociera do nas mniej światła, zwalniamy obroty, stajemy się ospali. Produkujemy melatoninę, czyli tzw. hormon snu. Przy tym ograniczamy produkcję serotoniny, czyli „hormonu szczęścia”. Jej rezerwy wykorzystujemy w tych trudnych, mroźnych i ciemnych miesiącach. Pojawia się nierównowaga w gospodarce hormonalnej – powstaje przepaść pomiędzy poziomem melatoniny a serotoniny. To powoduje zmiany nastroju.

Dr Jekyll i pan Hyde

Nagle przychodzi wiosna. Do oka i ciała dociera coraz więcej światła, a organizm dostaje sygnał do produkowania serotoniny i przestaje produkować melatoninę. Mamy lepszy nastrój, zmniejsza się zapotrzebowanie na odpoczynek i jedzenie. Sytuacja się odwraca. Powinniśmy się cieszyć, ale w rezultacie dochodzi do rozchwiania. Za lepszym nastrojem nie nadąża fizyczność. Raz jesteśmy weseli, innym razem osowiali lub nawet przygnębieni. Można to porównać do doktora Jekylla i pana Hyde’a, których nosimy w sobie.

- Jednak można sobie z tym poradzić. Warto pomóc organizmowi przystosować się do diametralnie zmieniających się warunków – mówi Joanna Konczanin, Master Coach i prowadząca projekt highqualitywoman.pl. Konczanin zaleca przede wszystkim aktywność fizyczną, odpowiednie otoczenie i właściwe ukierunkowanie uwagi.

1. Spacer i reszta

Spacer pomoże pozbyć się świątecznej ociężałości i utrzymać efekty odpoczynku. To najprostsza forma ruchu, która nie wymaga przygotowania. Natomiast bardzo ważne jest miejsce spaceru.

- Osoby mieszkające w pobliżu parków i innych zadrzewionych terenów mają niższy poziom kortyzolu, hormonu stresu, niż te przebywające głównie wśród betonowych budynków – mówi Joanna Konczanin. – Stwierdzono również, ze dzieci z zaburzeniami uwagi łatwiej się koncentrowały i lepiej wypadały w testach po spacerze w parku.

Master coach cytuje też wyniki eksperymentu opublikowane w „The British Journal of Sports Medicine” w 2013 r. W badaniu przy pomocy przenośnych elektroencefalografów mierzono zmiany fal mózgowych osób spacerujących po różnych częściach Endynburga. W czasie spaceru ruchliwymi ulicami mózg wykazywał silne pobudzenie i frustrację. Natomiast największy spokój i wyciszenie pojawiały się w czasie spaceru wśród zieleni.

- Spacer w naturalnym środowisku służy regeneracji ciała i umysłu, zmniejsza poziom stresu, a nawet może być formą medytacji – mówi Joanna Konczanin. Przechadzkę warto zamieniać na inne aktywności, bieganie, ćwiczenia w klubie fitness, prace w ogrodzie lub seks.

2. Otwórz się na nowe

Wiosną odradza się życie, a w przyrodzie pojawia się nowa energia – w końcu sami ją odczuwamy. Często sprzątamy wtedy mieszkanie, garaż, ogród, po prostu zabieramy się za porządki.

- Skoncentrujmy się na tej wiosennej energii. Zastanówmy się, w jakich obszarach chcielibyśmy dokonać zmiany, i czego potrzebujemy, aby zmiana nastąpiła – mówi Joanna Konczanin. – Jaki będzie pierwszy krok?

Zapiszę się na siłownię? Wybuduję w ogrodzie oczko wodne? A może w końcu polecę do Rzymu? Otwórzmy się na pomysły i wykorzystajmy tę świeżą energię.

3. Zyskaj czas

Jedną z wiosennych zmian może być wprowadzenie w życie elementów slow life. Codzienna gonitwa i współczesne technologie to często wymówka, dzięki której mamy czyste sumienie gdy spoglądamy na listę niepodjętych aktywności. Jogging? Nie mam czasu. Rower? Joga? Książka? Przecież nie mam czasu!

Nie dajmy się zwieźć pozorom. Odważmy się raz wyjść pobiegać, wsiąść na rower albo po prostu wpatrywać się w niebo. Okaże się, że nasze życie jest szczęśliwsze, a my zyskamy także poczucie, że jesteśmy panami swojego losu. W końcu to nie technologie nami rządzą, lecz my nimi. Master coach wskazuje jeden ze sposobów na zyskanie czasu.

- Wystarczy wcześniej położyć się spać i dzięki temu wcześniej wstać. Jedna, dwie zyskane rano godziny pozwolą na łagodne wejście w dzień. Ten czas można wykorzystać tylko dla siebie, a cisza w domu i na zewnątrz sprzyja skupieniu. W dodatku wiosną wstaje się dużo łatwiej, poranki są rześkie i pełne światła – mówi Joanna Konczanin.

4. Skoncentruj się

Uwagę można skupić zarówno na codziennych czynnościach, co da poczucie większej kontroli nad nimi, jak i na przyjemnych planach na bliższą i dalszą przyszłość.

- Ludzi można podzielić na dwie grupy, takich, którzy pracują z przerwami na wakacje i takich, którzy mają wakacje z przerwami na pracę. To tylko kwestia kierunku uwagi. Możemy koncentrować się na tym, że skończył się odpoczynek i czas wracać do pracy, możemy też zacząć już planować najbliższy weekend – mówi Joanna Konczanin. - Za chwilę piątek, zaraz majówka. Co będę wtedy robić? Zaplanujmy coś atrakcyjnego, będzie na co czekać.

5. Podziel się z innymi

Po świętach lodówka zawsze jest pełna, a dużo jedzenia trafia na śmietnik. W Warszawie ilość wyrzucanej tydzień po świętach żywności wzrasta o 100 ton. Jedzenie można przekazać osobom głodniejszym od nas. Z żywności prawdopodobnie ucieszy się ośrodek dla bezdomnych czy Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, a może najbliższa parafia. Wystarczy zadzwonić, a osoby z ośrodka na pewno doradzą, jak najlepiej wykorzystać nadmiarową żywność.

Ale dzielić możemy się właściwie wszystkim: jedzeniem, uwagą, pieniędzmi, czasem. Rozejrzyjmy się wokół siebie i sprawdźmy, co możemy zrobić, może pomóc sąsiadowi, kupić wyposażenie do osiedlowej świetlicy.

- Zaskakujące są wyniki badań kanadyjskich naukowców z University of British Columbia. Pokazały, że u wolontariuszy pracujących społecznie przez godzinę tygodniowo poprawił się stan zdrowia, m.in. zmniejszyły się stany zapalne i ilość cholesterolu we krwi – mówi Joanna Konczanin. - Pomaganie innym przynosi wiele korzyści.

modanaurode.pl  -   tabela kalorii - sprawdz ile kalorii  zawieraja produkty  ktore najczesciej spozywasz
modanaurode.pl  -  tabela kalorii
modanaurode.pl  -  ile kalorii zjadamy dziennie
modanaurode.pl  -  tabela kalorii dzienna ilosc kalorii
modanaurode.pl  -  kalorie zupa jarzynowa - tabela kalorii
modanaurode.pl  -  liczymy kalorie - tabela kalorii
modanaurode.pl  -  zupa z warzyw - tabela kalorii
modanaurode.pl  -  diety, wybierz odpowiednia dla ciebie
Modanaurode.pl na G+

 
modanaurode.pl -    najlepsze spalacze tluszczow,przemiana materii - chilli
modanaurode.pl  -  Najlepsze naturalne spalacze tłuszczu, przemiana materii

Chilliz zawiera substancję o nazwie  kapsaicyna ( to ona odpowiada za ostry smak papryczki). Substancja ta bardzo dobrze  wpływa na nasz metabolizm spoczynkowy poprzez podniesienie termogenezy, tzn zwiększa spalanie energi inaczej kalorii i wydzielanie w postaci ciepła...Najlepsze naturalne spalacze tłuszczu, przemiana materii

modanaurode.pl dieta dla zapracowanych dieta-odchudzanie
modanaurode.pl  -  Dieta dla zapracowanych

Żyjesz stale w biegu, nie masz czasu na liczenie kalorii, nie mówiąc już o przygotowaniu pełnowartościowego posiłku. Możesz szybko zmienić stare nawyki żywieniowe. Wystarczy wprowadzić kilka trików, żeby na nowo zacząć zdrowo jeść....Dieta dla zapracowanych

modanaurode.pl   dieta dla biegaczy dieta biegajacych kobiet
modanaurode.pl  -  Dieta dla biegaczy-dieta biegających kobiet

Dieta biegających Kobiet, dążąc do doskonałości chwytamy się różnych sposobów. Najczęściej stajemy się aktywniejsi, jednocześnie poszukujemy cudownego panaceum, które zapewni nam życie w pełni sił i zdrowie do później starości....Dieta dla biegaczy-dieta biegających kobiet

modanaurode.pl_dieta_wysokobialkowa_dla_sportowcow_proteiny_dla_sportowcow
modanaurode.pl   -   Dieta wysokobiałkowa dla sportowców - proteiny

Dieta wysokobiałkowa dla sportowców - proteiny. Kulturyści, sportowcy i osoby pragnące zgubić zbędne kilogramy często stosują dietę wysokobiałkową. Białko jest bowiem głównym budulcem mięśni, a jego nadmiar, czyli to co nie zostało wykorzystane jako budulec tkanek,...Dieta wysokobiałkowa dla sportowców - proteiny>>>

modanaurode.pl   -  strefa niskich cen
modanaurode.pl  -  strefa niskich cen
modanaurode.pl   -  strefa niskich cen, upusty , rabaty 30% 45% 60%
Hospicjum Dziecięce w Warszawie
modanaurode.pl  -   tabela kalorii - sprawdz ile kalorii  zawieraja produkty  ktore najczesciej spozywasz
modanaurode.pl  -  tabela kalorii
modanaurode.pl  -  ile kalorii zjadamy dziennie
modanaurode.pl  -  tabela kalorii dzienna ilosc kalorii
modanaurode.pl  -  kalorie zupa jarzynowa - tabela kalorii
modanaurode.pl  -  liczymy kalorie - tabela kalorii
modanaurode.pl  -  zupa z warzyw - tabela kalorii
modanaurode.pl  -   tabela kalorii - sprawdz ile kalorii  zawieraja produkty  ktore najczesciej spozywasz
Modanaurode.pl  Poleca! zdrowe zęby, wszystko o pięknym usmiechu
modanaurode.pl -Poleca, zdrowe zęby, wszystko o pieknym usmiechu!!!
modanaurode.pl  Poleca ! zdrowe zęby

modanaurode.pl  -  kobieta i zdrowie
modanaurode.pl   -   Łysienie androgenowe a łysienie plackowate
modanaurode.pl  Łysienie plackowate to problem emocji dlatego wymaga zupełnie innych metod leczenia od łysienia androgenowego

Łysienie dotyka coraz młodsze pokolenie. I to nie tylko mężczyzn, ale coraz częściej także kobiety. Związane jest to głównie z szybszym tempem życia i stresującym trybem pracy. Co możemy zrobić, aby nie tracić kolejnych włosów z głowy?..Łysienie androgenowe a łysienie plackowate

modanaurode.pl   -  alergia, choroba wspolczesnej cywilizacji
modanaurode.pl - alergia

Alergia dotyczyła lub będzie dotyczyć każdego z nas! Alergia jest bowiem chorobą współczesnej cywilizacji. W krajach rozwiniętych co piąta osoba ma katar sienny, a co dwudziesta pokrzywkę. Skłonności do występowania alergii są często dziedziczne, jednak najważniejszą jej przyczyną...alergia>>>


Zobacz więcej:

modanaurode.pl - halluksy-profilaktyka
modanaurode.pl   -  halluksy,dlaczego powstaja?
modanaurode.pl -  mogrena, objawy
modanaurode.pl   -  Migrena...
modanaurode.pl  -  rak szyjki macicy, zrob badania na obecnosc wirusa hpv
modanaurode.pl   -  rak szyjki macicy,warto zrobic badanie okresowe,to moze uratowac nam ZYCIE!!
modanaurode.pl  -  depresja, nie wstydz sie poprosic o pomoc
modanaurode.pl   -   jak rozpoznac pierwsze objawy?
modanaurode.pl  -  zylaki
modanaurode.pl   -   co to sa zylaki?,jak je usunac?,jak zapobiegac ich powstawaniu?
modanaurode.pl  -  spadek libido, samotnosc w lozku
modanaurode.pl   -  samotnosc w lozku, spadek libido
modanaurode.plk  -  bezsennosc, brak snu
modanaurode.pl   -   bezsennosc, czemu nam doskwiera i co ja powoduje?
modanaurode.pl  -  znamiona skorne, pieprzyki, brodawki na skorze
modanaurode.pl   -  znamiona skorne, pieprzyki oraz zmany skorne
modanaurode.pl  -  kobieta i zdrowie. Zobacz więcej.
modanaurode.pl  -  dieta cytrynowa
modanaurode.pl  -  dieta cytrynowa

Dieta cytrynowa. Dieta cytrynowa, jest idealną dietą na upalne dni. Dieta cytrynowa bogata jest w duże ilości witaminy C. Natomiast bioflawonidy zawarte w cytrynie pozwalają szybciej spalić tłuszcze i tym samym, czego efektem jest schudnięcie. Dodatkowo witaminy sąs źródłem witamin z grupy B, ale i żelaza, magnezu, manganu, cynku i selenu. Pierwiastki te, wspólnie z grupą witamin B....dieta cytrynowa>>>

modanaurode.pl  -  dieta dwudniowa odtruwajaca
modanaurode.pl  -  Dwudniowa dieta odtruwająca

Weekend może byc super okazją do zastosowania dwudniowej diety odtruwającej...Aby dieta dwudniowa odtruwająca miała sens musisz na wiedziec na samy wstępie, że dwa dni będziesz musiała obyc się bez kawy,alkoholu....dieta będzie składała się głównie z warzyw, owoców....dwudniowa dieta odtruwająca>>>

modanaurode.pl  -  dieta piec na dwa, dieta -5:2
modanaurode.pl  -  dieta 5:2, dieta piec na dwa

Dieta 5:2, to obecnie chyba najpopularniejsza dieta.W diecie 5:2 w cale nie chodzi o objadanie się bez opamietania a później 2 dni poszczenia. W tej diecie musimy (zresztą jak ze wszystkim) zachowac umiar i rozsądek dobierajac produkty, które spożywamy w ciagu dnia. Dieta 5:2 opiera się na tym iż przez 5 dni w tygodniu możemy jeśc “normalne” posiłki, a przez kolejne 2 dni jemy posiłki niskokaloryczne....dieta 5:2 dieta piec na dwa>>>

modanaurode.pl  -  dieta na piekna cere
modanaurode.pl  - piekna i zdrowa cera, skuteczna dieta na piekna cere

Piękna i zdrowa cera czyli dieta na piękną cerę. Każda kobieta marzy o pięknej, gładkiej cerze, która doda jej blasku. Niestety - stres, złe nawyki żywieniowe, problemy dermatologiczne powodują, że nie wszystkie z nas mogą się nią cieszyć. Zamiast nacierać twarz drogimi kosmetykami, warto odżywić swoją skórę „od środka”. Udowodniono, że dieta ma ogromny wpływ na jej wygląd!....piękna i zdrowa cera,skutecznia dieta>>>

modanaurode.pl  Kluczem do sukcesu w odchudzaniu jest wlasciwe odzywianie-fot-Fotolia
modanaurode.pl  - Wyzwanie: odchudzanie - 7 kroków do pięknej sylwetki

Nadchodząca wiosna, dodatkowe kilogramy po ciąży, zwolniony metabolizm spowodowany wiekiem czy chociażby chęć założenia ulubionych dżinsów – każdy powód jest dobry, żeby poprawić wygląd swojej sylwetki....Wyzwanie: odchudzanie - 7 kroków do pięknej sylwetki

zobacz więcej diet


modanaurode.pl  -  inne artykuly z zzakresu diety, dietetyki oraz zdrowego odzywiania

 

 
modanaurode.pl  -  dietetyka zdrowe odzywianie porady dietetyka
modanaurode.pl   -  Dietetyk porady Anna Jardanowska Prawidłowe odżywianie po zakonczeniu diety.

Prawidłowe odżywianie po zakonczeniu diety aby uniknąc efektu jo-jo. Wystąpienie efektu jo-jo jest najbardziej prawdopodobne u osób, które zdecydowały się na krótką i restrykcyjną dietę. Badania potwierdzają, że jesteśmy na niego mniej narażeni, jeśli tracimy kilogramy powoli, ale systematycznie. Dlatego gdy podejmujemy decyzję o przejściu na dietę,...prawidłowe odżywianie po zakończeniu diety>>>

modanaurode.pl  -  dietetyka zdrowe odzywianie porady dietetyka
modanaurode.pl   -  Dietetyk porady Anna Jardanowska Nagłe napady głodu, jak sobie z nimi radzic?

Najczęściej przyczyną nagłych napadów wilczego apetytu jest niewłaściwe odżywianie się w ciągu dnia. Wiele osób je nieregularnie, a w dodatku rezygnuje na przykład z drugiego śniadania czy lunchu, przez co po powrocie do domu odczuwa duży głód i je znacznie więcej. Jeśli chcemy temu zapobiec, powinniśmy przede wszystkim pamiętać o pięciu posiłkach w ciągu dnia, w odstępach około trzygodzinnych...nagłe napady głodu>>>

modanaurode.pl  -  dietetyka zdrowe odzywianie porady dietetyka
modanaurode.pl   -  Dietetyk porady Anna Jardanowska Zdrowe odżywianie - owoce.

Zdrowe odżywianie - owoce. Najlepszym wyborem dla naszego organizmu jest spożywanie 2-3 porcji różnorodnych owoców dziennie. Nie powinniśmy jednego dnia zjadać ich więcej niż 0,5 kg. W innym wypadku dostarczamy ciału zbyt dużo cukrów prostych.  Najlepiej wybierać owoce niskokaloryczne i te, na które właśnie jest sezon....zdrowe odzywianie owoce>>>


 
Medycyna estetyczna Lifting i modelowanie ciała poczuj sie lepiej we własnej skorze

 




 
modanaurode.pl diety odchudzanie porady specjalistow

strefa niskich cen
Wersja mobilna Modanaurode.pl

modanaurode.pl-moda-zdrowie-uroda

Group Media

All rights reserved by

Modanaurode.pl