Kocham swoją pracę!



Biznes bez pasji jest możliwy, ale nie daje zadowolenia i nas nie uskrzydla. MY mamy to szczęście, że kochamy swoją prace i dzięki temu mamy stale nowe pomysły, dzięki którym możemy rozwijać naszą firmę. Daję nam to satysfakcję, ale także i pieniądze. I to właśnie pozwala nam osiągnąć SUKCES. – mówi Justyna Kochańska, właścicielka firmy Koch Optical.

Ilona Adamska: Skąd pomysł na założenie firmy KOCH OPTICAL?

Firma KOCH OPTICAL jest małą firmą rodzinną. Pomysł zrodził się z zainteresowania branżą optyczną. Podczas długoletniej działalności rynek optyczny znacznie zmienił się, więc aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów, narodziła się idea, której celem jest prezentowanie nowych marek idących z duchem czasu, m.in. ANA HICKMANN, HICKMANN, BULGET, T-CHarge, BOLON, Oneill Superdry. Priorytetem jest nasza marka własna Retro, do której przykładamy bardzo dużo uwagi. Marka Retro dedykowana jest osobom ceniącym wysoką jakość, ponadczasową klasykę i elegancje. Dopełnieniem okularów jest markowe skórzane etui. 

Celem Państwa firmy jest dążenie do budowania marki na mocnych fundamentach, proponując swoim klientom produkty i usługi najwyższej jakości. Jak dbacie o to, by być najlepszymi na rynku?

Obecnie, aby wyróżnić się na rynku przesyconym różnorodnym towarem, musimy zadbać przede wszystkim o wysoką jakość towaru, design i dobrą cenę. Te 3 składniki są bardzo ważne, ale równie ważna jest dobra współpraca z naszymi klientami. Mamy tu na myśli w razie konieczności pełen serwis reklamacyjny i poreklamacyjny. Jeśli jest taka potrzeba, jesteśmy otwarci na pomoc w promowaniu naszych marek w salonach optycznych naszych klientów. DOBRA REKLAMA = WYSOKA SPRZEDAŻ.

Regularnie wprowadzacie nowe modele opraw, śledząc światowe trendy. Jak ważne w Państwa biznesie są międzynarodowe targi, kongresy, branżowe wydarzenia? To one nadają kierunek Państwa działaniom?

Międzynarodowe targi optyczne odbywają się dwa razy w roku. Na początku roku w Mediolanie i w drugiej połowie roku w Paryżu. To właśnie tam mamy możliwość zobaczyć, jakie trendy będą panować w nadchodzącym sezonie. Na targach spotykamy się z firmami, z którymi współpracujemy i u nich szukamy inspiracji, które pomagają nam wspólnie tworzyć naszą autorską kolekcję Retro.

Najważniejsze, najbardziej prestiżowe targi w Polsce odbywają się raz w roku w Wiśle lub Poznaniu. My jako wystawcy mamy wtedy możliwość zaprezentowania naszych kolekcji i akcesoriów optycznych. Nasza działalność w branży optycznej łączy się również z branżą modową, mamy ogromną przyjemność współpracować z młodymi polskimi projektantami w projekcie MARKA WSPIERA MARKĘ.

Podobno osoba prowadząca firmę świadczącą usługi optyczne nie musi posiadać stosownych kwalifikacji. Jak zatem mieć pewność, że trafiliśmy pod fachową opiekę specjalisty, któremu możemy powierzyć nasz wzrok?

Z naszego doświadczenia osoby, które prowadzą bądź chcą prowadzić zakłady optyczne, muszą mieć wiedzę z zakresu optyki, stale się doszkalać, ponieważ jest to dziedzina, która ciągle się rozwija. My jako dystrybutor opraw skupiamy się na hurtowej sprzedaży markowych opraw do salonów optycznych w całym kraju.




Każdego optyka powinno cechować indywidualne podejście do każdej osoby odwiedzającej salon. Co jeszcze jest ważne w tym zawodzie?

Najważniejsza jest wiedza i doświadczenie, które zdobywa się przez cały czas prowadzenia firmy. Naszym zdaniem równie ważne jest podejście do klienta indywidualnie. Każda osoba jest inna i ważne jest, aby sprostać jej oczekiwaniom. Każdy z nas oczekuję profesjonalnego doradztwa w miłej atmosferze.

Czy dla profesjonalnego optyka wiedza o stylu życia przyszłego okularnika jest ważna przy doborze okularów?

Ważna, jeśli nie najważniejsza. Zadaniem optyka jest przeprowadzenie skrupulatnego wywiadu z pacjentem, które wraz z badaniem pozwoli na idealne dobranie szkieł i oprawy, co znacznie ułatwi życie okularnikowi. Czasami pacjenci nie zdają sobie sprawy, jak wizyta w dobrym salonie optycznym może poprawić jakość widzenia, a co za tym idzie komfort życia.

Podobno w Państwa branży mówi się o tym, że istnieją profesjonalni optycy i „sprzedawcy okularów”, którzy kładą nacisk głównie na modę okularową…

Okulary zaczęły być traktowane jak biżuteria i dostępne są w zasadzie wszędzie. Jeśli klientowi zależy zarówno na dobrym wyglądzie, jak i na własnym zdrowiu, zachęcamy, aby skorzystać z wiedzy profesjonalisty i udać się do zakładu optycznego. Zakup okularów w hipermarketach itp. może bardzo niekorzystnie wpłynąć na nasz wzrok. Każde szkła powinny być dobierane indywidualnie.

Jakimi wartościami kierujecie się w biznesie?

W biznesie najważniejsze jest partnerstwo. Zależy nam przede wszystkim na zadowoleniu naszych klientów. Chcemy, aby osoby które decydują się na zakup naszych opraw były zadowolone w 100 procentach. Pragniemy podkreślić, że najważniejsza dla nas jest wysoka jakość towaru, która zapewnia nam utrzymanie stałych zadowolonych kontrahentów jak i pozyskiwanie nowych.

Czy biznes bez pasji ma szansę na sukces?

Biznes bez pasji jest możliwy, ale nie daje zadowolenia i nas nie uskrzydla. MY mamy to szczęście, że kochamy swoją prace i dzięki temu mamy stale nowe pomysły, dzięki którym możemy rozwijać naszą firmę. Daję nam to satysfakcję, ale także i pieniądze. I to jest właśnie pozwala nam osiągnąć SUKCES.

Największe trudności, z jakimi borykacie się w swoim biznesie? Przeszkody, z którymi trzeba się mierzyć, prowadząc taką działalność jak Państwa?

Na co dzień borykamy się z różnymi trudnościami, czasami niezależnymi od nas. Wszystkie osoby, które prowadzą biznes napotykają na swojej drodze trudności, ale najważniejsze jest nie poddawać się i iść na przód.

Trendy okularowe na rok 2019?

Po długim czasie wraca trend opraw metalowych i to właśnie one będą królowały w roku 2019. Mamy ogromną przyjemność być jedynym dystrybutorem marki BOLON, która właśnie w tym sezonie zabłysnęła niepowtarzalnymi oprawami ze stali chirurgicznej. Jest to nowość na rynku Polskim, cechująca się wyjątkowo wysoką jakością i oryginalnym designem.


Justyna Kochańska, właścicielka firmy Koch Optical

Nowe ambasadorki 4.edycji kampanii #lubiesiebie

Nowe ambasadorki 4.edycji kampanii #lubiesiebie to polityczka, psycholożka, aktorki i wokalistka, wszystkie mówią o potrzebie samoakceptacji , o jej roli…
CZYTAJ

Polacy wybrali – oto nowy król wielkanocnych wypieków!

W tym roku to sernik jest ulubionym ciastem Polaków na Wielkanoc Jeszcze dwa lata temu mazurek był niekwestionowanym królem wielkanocnych…
CZYTAJ

4 nieoczywiste fakty o diecie ketogennej

Dieta ketogenna najczęściej kojarzy się z siłownią czy odchudzaniem. Tylko 11 proc. Polaków wie, że jest ona niefarmakologiczną metodą leczenia…
CZYTAJ

Radosna Wielkanoc z HARIBO

W czasie Wielkanocy na stołach i w koszyczkach królują kolorowe jajka, kurczaczki i zajączki. Znajdziemy je także w limitowanych produktach…
CZYTAJ

Przepis na owsiany pudding chia z kaszką i owocami – dla małych i dużych miłośników zdrowych przekąsek!

Roślinny pudding chia z mlekiem owsianym, kaszką owsianą i owocami to świetna opcja na śniadanie lub zdrową przekąskę w ciągu…
CZYTAJ

Dieta dla zestresowanych – co jeść, aby zmniejszyć napięcie nerwowe?

To, co jemy, wywiera ogromny wpływ nie tylko na nasze zdrowie fizyczne, ale także na funkcjonowanie mentalne. Wybór odpowiednich składników…
CZYTAJ

Make-up no make-up trendem wiosny Pielęgnacja i makijaż w duecie

Wiosna to czas, gdy na scenę wkraczają nowe makijażowe trendy. W tym roku jednym z kluczowych stylów makijażu jest make-up…
CZYTAJ

Multiplikacja korzyści dla anti-agingu Jak działa potrójny kwas hialuronowy?

Potrójny kwas hialuronowy to król anti-agingu i regeneracji skóry. Jego popularność w kosmetyce zabiegowej nie gaśnie. To zdecydowanie nie dziwi,…
CZYTAJ

Autorskie receptury i opatentowane składy Badania oraz rozwój suplementów diety

Współczesna dieta zachodnioeuropejska, szczególnie w okresie zimowym, bywa uboga w naturalne źródła niezbędnych, nienasyconych kwasów omega-3 – tłuste ryby morskie…
CZYTAJ

Kaszotto z warzywami

Doskonały pomysł na lekki obiad czy kolację. Łączy w sobie sycącą kaszę z soczystymi pomidorami malinowymi, cukinią oraz papryką. Smacznie,…
CZYTAJ

Rak jelita grubego może przez wiele lat nie dawać objawów. Profilaktyka jest ważna!

Każdego roku w Polsce około 18 tys. osób słyszy diagnozę: rak jelita grubego. Ten złośliwy nowotwór jest drugim – po…
CZYTAJ

Hej, chcesz coś z Avonu? Artystka i ambasadorka marki – Cleo – dołącza do grona Konsultantek!

Po ogłoszeniu Cleo nową ambasadorką marki Avon, przyszedł czas na kolejny elektryzujący news! Wokalistka dołącza do grona Konsultantek, aby realizować…
CZYTAJ





ZDROWIE

VIEW ALL

Rak jelita grubego może przez wiele lat nie dawać objawów. Profilaktyka jest ważna!

Każdego roku w Polsce około 18 tys. osób słyszy diagnozę: rak jelita…
CZYTAJ

Milion. Aż tyle osób choruje w Polsce na niewydolność serca. Jak skutecznie diagnozować tę śmiertelną chorobę? 

- Niewydolność serca to stan, w którym serce nie jest w stanie…
CZYTAJ

Sen dobrem luksusowym. Co zrobić, by w końcu się wyspać?

W Światowym Dniu Snu eksperci przypominają, że zdrowy sen jest szczególnie ważny…
CZYTAJ

Okulary progresywne – jak działają i kto powinien ich używać?

Wraz z upływem lat, komfortowe widzenie obiektów znajdujących się w różnych odległościach…
CZYTAJ

8 marca 2024, mija 15 lat od śmierci prof. Zbigniewa Religi. Prof. Andrzej Bochenek, który wielokrotnie operował z prof. Religą wspomina tą wybitną postać

8 marca, 2024 roku mija 15 lat od śmierci prof. Zbigniewa Religi,…
CZYTAJ